Gå til innhold

Gaming PC - Budsjett 10 000

Anbefalte innlegg

Om han kjøper windows på ebay så vil vell hans bli litt rimeligere. Om han tenker å sette i et kraftigere skjermkort om noen år er, eller ønsker garanti for hele pakka er komplett en bedre deal, dog 2400 dyrere og dermed 2k over budsjett.

Ok. Er det hovedkortet som avgjør om man kan oppgradere skjermkort eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en liten feil i kommentaren hans.

Det at det er kraftigere strømforsyning kan være en fordel om en i fremtiden skal oppgradere skjermkortet til mer strømkrevende modell.

Så en liten fordel til hjemmebyggeren der altså.

Du får som du sier mye for de 2000 mer som Komplett pc'en koster. Hver enkelt får avgjøre hva som er best for de.

Lenke til kommentar

Det er nok en liten feil i kommentaren hans.

Det at det er kraftigere strømforsyning kan være en fordel om en i fremtiden skal oppgradere skjermkortet til mer strømkrevende modell.

Så en liten fordel til hjemmebyggeren der altså.

Du får som du sier mye for de 2000 mer som Komplett pc'en koster. Hver enkelt får avgjøre hva som er best for de.

Ok.

Er komplett sin pakke (den jeg linket til) oppgraderingsvennlig?

Lenke til kommentar

Ok.

Er komplett sin pakke (den jeg linket til) oppgraderingsvennlig?

Ja, kan begrunne det slik:

1. Den er bygd av standardkomponenter. Disse kan enkeltvis byttes ut om ønskelig senere.

2. Den har et greit kabinett

3. Den har en god og kraftig nok strømforsyning (550W).

Jeg kan legge til at den er bygd av fornuftige valgte komponenter. Ikke minst prosessor og skjermkort som er det jeg ville valgt.

Lenke til kommentar

Komplett har veldig ofte noen ''gode kjøp'' blant ferdigbygde pcer, hvor det ikke er mye å spare på å bygge selv ja. Selv vil jeg uansett bygge, fordi jeg ser på det som en morsom opplevelse og ikke en tung jobb.

Men det er også mange som blindt kjøper dyre ferdigbygde pc hvor du absolutt ikke får ''bang for the bucks''

For eksempel denne som til og med kun har 8gb ram:

https://www.komplett.no/product/11350/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i130?offerId=KOMPLETT-310-11350

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...