Gine Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Hei! Hvordan er det egentlig lønn beregnes? Jeg hat sagt opp den gamle jobben min og tok ut den siste ferien i juli, jeg fikk lønn utbetalt 20 juli. Jeg fikk ikke noe lønn denne måneden, sjefen mente at alt ble utbetalt på forrige lønning, men når lønna blir betalt fra den 20 til den 20 er det da ikke 11 dager igjen av måneden som blir betalt i august eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Ingen faste regler her, så vanskelig for oss å si noe sikkert uten å se kontrakten din. Men jeg regner med at lønningsperioden din var fra 21. til 20. For at det du sier skal stemme, må lønningsperioden følge kalendermånedene, og være fra 1. til 31. Det høres veldig rart ut når utbetalingsdatoen er den 20. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Ingen faste regler her, så vanskelig for oss å si noe sikkert uten å se kontrakten din. Men jeg regner med at lønningsperioden din var fra 21. til 20. For at det du sier skal stemme, må lønningsperioden følge kalendermånedene, og være fra 1. til 31. Det høres veldig rart ut når utbetalingsdatoen er den 20. Lønningsperioden følger normalt kalendarmånedene. Selve utbetalingen kan være på forskud eller etterskud. Har prøvd begge og hva som er mest normalt er vanskelig å si. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 (endret) Hei! Hvordan er det egentlig lønn beregnes? Jeg hat sagt opp den gamle jobben min og tok ut den siste ferien i juli, jeg fikk lønn utbetalt 20 juli. Jeg fikk ikke noe lønn denne måneden, sjefen mente at alt ble utbetalt på forrige lønning, men når lønna blir betalt fra den 20 til den 20 er det da ikke 11 dager igjen av måneden som blir betalt i august eller tar jeg helt feil? Som nevnt av andre kommer det helt an på. Du må nesten sjekke lønnsslippen din. For meg er det slik at den 20. juli får jeg utbetalt fastlønnen for hele juli, altså får jeg etterskuddsbetalt 20 dager og forskuddsbetalt 11 dager. Dersom jeg jobber overtid blir det utbetalt måneden etterpå. For mitt tilfelle stemmer det sjefen din sier altså. Mitt inntrykk er at det er den mest utbredte praksisen da det gjør det lettere rent sånn regnskapsteknisk ved årsavslutning, beregning av forskuddstrekk og slikt. Mest sannsynlig fikk du forskuddsbetalt de siste 11 dagene av juli på lønningen du fikk 20. juli, men sjekk lønnsslippen din. Endret 20. august 2018 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå