Gå til innhold

Fersk analyse: Sparer minst 100 milliarder på smarte kommuner [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erfaringsmessig er denne type tjenester/produkter pr dato nær en katastrofe når det gjelder sikkerhet. Blant annet blir ikke produktene oppdatert når man finne sikkerhetshull, feil kan få svært store konsekvenser osv. Og leverandørene gir mer eller mindre blaffen.

Lurer på om man i beregningen har tatt hensyn til sikkerhetsutfordringene knyttet til smart teknologi. Ikke det at jeg ikke tror smart teknologi kan spare kommuner for penger, men dette er en ren salgspitch, som journalistisk burde gitt mulighet til særdeles kritiske spørsmål.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Erfaringsmessig er denne type tjenester/produkter pr dato nær en katastrofe når det gjelder sikkerhet. Blant annet blir ikke produktene oppdatert når man finne sikkerhetshull, feil kan få svært store konsekvenser osv. Og leverandørene gir mer eller mindre blaffen.

Lurer på om man i beregningen har tatt hensyn til sikkerhetsutfordringene knyttet til smart teknologi. Ikke det at jeg ikke tror smart teknologi kan spare kommuner for penger, men dette er en ren salgspitch, som journalistisk burde gitt mulighet til særdeles kritiske spørsmål.

Her har faktisk de som har bestilt denne undersøkelsen også vært de som kan tjene mye på at kommunen tar i bruk teknologien. Om man ser bort i fra dette punktet, så er jeg 100% enig med deg mtp sikkerhetsutfordringer mm - teknologien er fortsatt ikke der den må være før dette kan rulles ut i Norske kommuner i stor skala.

På et møte i Dagens næringslivs telt under Arendalsuka presenterte Get TDC undersøkelsen sammen med sitt deleide datterselskap Futurehome som leverer smarte løsninger til kommuner, bygg og borettslag.
Endret av Runar Bell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...