Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 (endret) Hvordan ser instillingene ut under setup - manual setup? Hva mener du med at lyden høres dårlig ut? Hva mangler? Lyden er dårlig = lyden er matt, og må ha nesten max lyd på anlegget for å høre lyden godt, og bassen er borte. Med engang jeg tar på partymode+2:5 på tv-en så er lyden veldig bra vs lyd med Ypao mic. Men etter jeg skifta til "2:5" så hakker lyden som sagt hvert 2 min i 1 sec Endret 20. august 2018 av Susielund Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Hva er valgt under Power amp assign? Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 (endret) Hva er valgt under Power amp assign? Endret 20. august 2018 av Susielund Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Ja - men når du går inn på den mappen får du noen valg - du skal velge "Basic" virker som om du har valgt front presense speakers som "main" Zone. Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 oppdaterte bilde nå ovenfor Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Det ser jo riktig ut!!! Makan! Er front presence speaker satt til "None"? det samme med Surround Back? Jeg ser de ikke på bilde - så de er nok det. Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Det ser jo riktig ut!!! Makan! Er front presence speaker satt til "None"? det samme med Surround Back? Jeg ser de ikke på bilde - så de er nok det. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Litt etterforskning viser at ved party mode når ingen zoner er valgt vil fyre opp alle høytalere i et 5.1/7.1 oppsett ved stereosignaler. Er det slik du egentlig liker det? I stedet for kun 2 høytalere ved stereomusikk - full fart i alle og mye høyere selvsagt? Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 La meg si det sånn....her var det mye rart. Skru av extra bass og skru av video procrssing. Skru av DRC Glem DTS Neo. Sett lyden på PCM eller auto ut fra TV. Når det gjelder lyden fra TV, så er det AV 4 på Yamaha. Det er standard innstilling fra Yamaha. En surroundreceiver er kontrollsenteret i et anlegg. Det betyr at du kobler alle kilder inn i receiver, og en hdmi til TV. Og så kjører du romkorreksjon. Flere ganger fra flere posisjoner. Midt oppe på stolen eller sofaen du sitter på. Og litt til siden på begge sider. Sett sub på halvt volum. Du vil kun få surroundlyd når en kilde har det. Netflix f.eks. Skal ikke være noen forskjell om du bruker hdmi eller optisk. Ser du på TV og film via PC....så er det etter min mening en dårlig løsning. Party mode er bare tull. Kan du spille Blu-ray så er det best. Den skal stå på bitstream ut. Lykke til... Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 La meg si det sånn....her var det mye rart. Skru av extra bass og skru av video procrssing. Skru av DRC Glem DTS Neo. Sett lyden på PCM eller auto ut fra TV. Når det gjelder lyden fra TV, så er det AV 4 på Yamaha. Det er standard innstilling fra Yamaha. En surroundreceiver er kontrollsenteret i et anlegg. Det betyr at du kobler alle kilder inn i receiver, og en hdmi til TV. Og så kjører du romkorreksjon. Flere ganger fra flere posisjoner. Midt oppe på stolen eller sofaen du sitter på. Og litt til siden på begge sider. Sett sub på halvt volum. Du vil kun få surroundlyd når en kilde har det. Netflix f.eks. Skal ikke være noen forskjell om du bruker hdmi eller optisk. Ser du på TV og film via PC....så er det etter min mening en dårlig løsning. Party mode er bare tull. Kan du spille Blu-ray så er det best. Den skal stå på bitstream ut. Lykke til... Vel...??? Extra bass er glimrende hvis du vil ha suben til å spille med ved lytting i 2 kanaler. DRC er også glimrende for å øke dialog ved lavere volum. PCM sender ikke 5.1 over optisk. HDMI gir mulighet for DD+ vs kun DD over optisk. PC er like greit som en blu ray spiller så lenge filen er god nok. osv osv.... Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 (endret) Nå har jeg fått testet skikkelig i kveld. Når jeg bruker Appene på Samsung tv som Netflix og tv2 sumo etc, er lyden veldig god (party mode) og uten noen sec delay. Samme når jeg ser via Canal digital, ikke noe problem. Kun når jeg har på spotify eller youtube etc på PC, så er lyden god, men får hvert 2 min 1 sec stopp før musikken fortsetter. Hva kan feilen være? Noe jeg må stille inn på pc-en kanskje?Lyd på pc: Endret 20. august 2018 av Susielund Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Litt etterforskning viser at ved party mode når ingen zoner er valgt vil fyre opp alle høytalere i et 5.1/7.1 oppsett ved stereosignaler. Er det slik du egentlig liker det? I stedet for kun 2 høytalere ved stereomusikk - full fart i alle og mye høyere selvsagt? Ja synes det er mye bedre lyd ved førstnevnte Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 For Youtube og Spotify holder det med 16 bits 44.100 Hz. 1 Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 (endret) For Youtube og Spotify holder det med 16 bits 44.100 Hz. Ok, men tror du noe på pc instillingene gjør at jeg får 1 sec lag pr 2 min ? Er det ikke rart at det kun er når pc er tilkoblet jeg får dette med lyden forsvinner Endret 20. august 2018 av Susielund Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Er veldig usikker men det kan være et handshake problem, nå som du har hdmi-control i gang på på både receiver og tv så kan en av de prøve å synke med andre apparater du har tilkoplet. HDMi-arc medfører ofte problemer hvis du har en del dingser tilkoplet. 1 Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Er veldig usikker men det kan være et handshake problem, nå som du har hdmi-control i gang på på både receiver og tv så kan en av de prøve å synke med andre apparater du har tilkoplet. HDMi-arc medfører ofte problemer hvis du har en del dingser tilkoplet. Okei, Uansett tusen takk for all hjelp, Du har vært helt super Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Bare hyggelig, du får teste i vei og se om du ikke før fikset problemene 1 Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 23. august 2018 Forfatter Del Skrevet 23. august 2018 (endret) Da har jeg et nytt spørsmål Et noob spm, når man bruker YPAO mikrofon. Så lurer jeg på hvordan jeg får innstillingene som blir lagret (etter YPAO er ferdig) til de ulike kildene.F.eks på Trykker jeg på HDMI 1 knappen på Receiver så har jeg lyden og bilde fra canal digital (dekoder) Trykker jeg på HDMI 2 knappen på Receiver så får jeg lyden fra Playstation 4 Trykker jeg på AV4 knappen får jeg lyden fra HDMI-CEC Anynet+ som kobler inn og gir meg lyd fra både PC og TV appene.Men hvordan får jeg innstillingene jeg lagret på alle kildene? Nå får jeg kun YPAO lyden som ble lagret på HDMI 1(dekoder). Trykker jeg på de andre så er lyden helt anderledes\betydelig dårligere og lavere etc. Endret 23. august 2018 av Susielund Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Det er dette du bruker Scene knappene på fjernkontrollen til. Receiveren husker noen instillinger via AV og hdmi valgene - men husker veldig mange flere via Scene knappene. Du må velge lydinnstillinger, inngang osv til du er fornøyd - for så å tildele dette til en Scene knapp. Les om hvordan du gjør dette i manualen. Du får sjekke ut hvilke lydinstillinger som er valgt der du synes det høres bra ut - og sørge for at disse også inkluderes der hvor det ikke høres så bra ut. 1 Lenke til kommentar
Susielund Skrevet 23. august 2018 Forfatter Del Skrevet 23. august 2018 (endret) AH.... men når YPAO er ferdig, og jeg velger scene knappen "TV" til canal digital. Må jeg da starte YPAO på nytt (når jeg skal velge en ny scene) på hdmi 2, så velge ny scene knapp f.eks Radio osv? Sto veldig uklart i manualen synes jeg. Men skal teste nå takk for hjelp Endret 23. august 2018 av Susielund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå