Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppgradering av linjene hos ngt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at mange skryter av sine høye hastigheter her, og etter det jeg har skjønnt så er det hastigheten som routeren gir. Men er denne hastigheten den samme i praksis, når dere kjører itavisens speedometer eller laster ned fra uio.no for eksempel?

ITavisens speedometer og tilsvarende tester er slett ikke "hastighet i praksis", fordi det både kan påvirkes av linjekvalitet mellom deg og det som testes, hvilken nettleser du bruker, om du har veldig treg maskin, osv.

Så det finnes ingen måte å måle reell hastighet på. Du kan f.eks. få fantastisk fart mot norske sites, men så kan det være problemer med utenlandslinjen akkurat da, osv.

Lenke til kommentar
Ser at mange skryter av sine høye hastigheter her, og etter det jeg har skjønnt så er det hastigheten som routeren gir. Men er denne hastigheten den samme i praksis, når dere kjører itavisens speedometer eller laster ned fra uio.no for eksempel?

ITavisens speedometer og tilsvarende tester er slett ikke "hastighet i praksis", fordi det både kan påvirkes av linjekvalitet mellom deg og det som testes, hvilken nettleser du bruker, om du har veldig treg maskin, osv.

Så det finnes ingen måte å måle reell hastighet på. Du kan f.eks. få fantastisk fart mot norske sites, men så kan det være problemer med utenlandslinjen akkurat da, osv.

Svært så kverrulerende du var da. Man måler jo hastigheten i praksis når man sjekker hastigheten mellom deg og uninett...

Lenke til kommentar
Regner med det er fordi du har fått NGT for ikke så vledig lenge siden ?

De kjører et hakk høyere hastighet de 3 første månedene.

Min ble akkurat satt ned, men så kom jo denne fartsøkningen.

Passet meg veldig bra :thumbup:

Har hatt NGT over 4 måneder så det er nok ikke grunnen. Har kjørt testen før, men fikk da rundt 1200 kbit/s så jeg har alltid hatt mer fart enn jeg betaler for :) Men vet ikke om man kan stole på ITavisens test som noen nevnte over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...