the_lynx Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvordan er det med pingen til NGT i forhold til chello da? Jeg bor på Stovner i Oslo. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 jeg har ping nedi 5... på både cs og battelfield, på catch gamer og litt forskjellig, spiller ikke så mye, neon svenske servere har jeg neddi 10-17 ping har vært nedi 8 gj, snitt ping ligger på 12 kanskje, varierer Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 ligger på 15-60 i ping mot ET-servere fra hele verden. Er ikke så nøye på hvor i verden jeg spiller så jeg vet ikke hva som er hvor Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ping nede i 12 og 15 Nå blir det NGT på meg Takk for alle svar! Lenke til kommentar
howzer Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ser at mange skryter av sine høye hastigheter her, og etter det jeg har skjønnt så er det hastigheten som routeren gir. Men er denne hastigheten den samme i praksis, når dere kjører itavisens speedometer eller laster ned fra uio.no for eksempel? ITavisens speedometer og tilsvarende tester er slett ikke "hastighet i praksis", fordi det både kan påvirkes av linjekvalitet mellom deg og det som testes, hvilken nettleser du bruker, om du har veldig treg maskin, osv. Så det finnes ingen måte å måle reell hastighet på. Du kan f.eks. få fantastisk fart mot norske sites, men så kan det være problemer med utenlandslinjen akkurat da, osv. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ser at mange skryter av sine høye hastigheter her, og etter det jeg har skjønnt så er det hastigheten som routeren gir. Men er denne hastigheten den samme i praksis, når dere kjører itavisens speedometer eller laster ned fra uio.no for eksempel? ITavisens speedometer og tilsvarende tester er slett ikke "hastighet i praksis", fordi det både kan påvirkes av linjekvalitet mellom deg og det som testes, hvilken nettleser du bruker, om du har veldig treg maskin, osv. Så det finnes ingen måte å måle reell hastighet på. Du kan f.eks. få fantastisk fart mot norske sites, men så kan det være problemer med utenlandslinjen akkurat da, osv. Svært så kverrulerende du var da. Man måler jo hastigheten i praksis når man sjekker hastigheten mellom deg og uninett... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Den beste måten å måle hastighet på er å prøve seg på en enorm download fra noen "offentlige" ftp-tjenere (ftp.ntnu.no, ftp.uio.no osv) Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har Bravo 1000. Score på ITavisens speedomenter: 1539 kbit/s Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Regner med det er fordi du har fått NGT for ikke så vledig lenge siden ? De kjører et hakk høyere hastighet de 3 første månedene. Min ble akkurat satt ned, men så kom jo denne fartsøkningen. Passet meg veldig bra Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Regner med det er fordi du har fått NGT for ikke så vledig lenge siden ? De kjører et hakk høyere hastighet de 3 første månedene. Min ble akkurat satt ned, men så kom jo denne fartsøkningen. Passet meg veldig bra Har hatt NGT over 4 måneder så det er nok ikke grunnen. Har kjørt testen før, men fikk da rundt 1200 kbit/s så jeg har alltid hatt mer fart enn jeg betaler for Men vet ikke om man kan stole på ITavisens test som noen nevnte over. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 logg deg inn i modemet og se hva det står på da vel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå