Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppgradering av linjene hos ngt?

Anbefalte innlegg

Det NextGenTel også har gjort for de som kobler til på nytt, mister inet forbindelsen etc er å gi ut et nytt subnet(Endelig!). Nå får man standard 192.168.1.x addresse isteden for 10.0.0.x. Routeren min fikk IP addresse 192.168.1.5, ikke helt fornøyd med den, skulle ha vært 0.1 men det får gå. Et steg i riktig retning er bedre enn ingenting.

Hva snakker du egentlig om? Ruteren har jo en "ordentlig" Internettadresse (80.203.x.x), med mindre man f.eks. har et av disse billige skoleabonnementene, som man dermed ikke kan sette opp server med. Om man vil bruke 10.x.x.x eller 192.168.x.x kan man stille i ruteren, ihvertfall med Cisco, men det er tydeligvis ikke det du snakker om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det NextGenTel også har gjort for de som kobler til på nytt, mister inet forbindelsen etc er å gi ut et nytt subnet(Endelig!). Nå får man standard 192.168.1.x addresse isteden for 10.0.0.x. Routeren min fikk IP addresse 192.168.1.5, ikke helt fornøyd med den, skulle ha vært 0.1 men det får gå. Et steg i riktig retning er bedre enn ingenting.

Noooh, det føkker jo opp hele nettverket mitt :( Mye fiksing som må til da

Lenke til kommentar
Til dere NGT guruer: Hvor lang tid tror dere det tar hvis jeg bestiller i dag og til jeg er online med NGT?

Samme her.

Har Online Adsl nå som går ut neste år, visst jeg sender inn en bestilling til NGT når den tiden kommer.

Da vil de si opp abo...for meg...

Hvor lenge blir jeg uten internett før ngt er på plass?

:thumbup:

Lenke til kommentar
nikkor, hvis du ber ngt om å si opp avtalen med telenor tror jeg du skal ha ganske minimalt med nedetid. de jeg kjenner som har gjort det slik var maks 3-4 dager uten nett... (selv om det er alt for mye for de fleste, inkl. meg selv)

Okey takk for svar :)

Hmm var litt lenge ja..men når du får det så billig så er det verdt det :love:

Lenke til kommentar

Jeg har chello nå fra UPC, dvs. at jeg har internett via kabel, ikke ADSL. Tror dere overgangen funker like bra som fra telenor til NGT? For jeg vil nødig være lenge uten nett :scared: Har hørt at leveringstiden er laaang, og jeg vil helst ha NGT før jul.

Og en ting til, siden jeg også har telefon fra UPC så er den vanlige telefonledninga ikke i bruk. Krever NGT at den er det?

Lenke til kommentar

hadde UPC før jeg skiftet til NTG

det tok langt tid for meg ca 2-3 mnd men det var pga det var fullt i linjenett

(måtte vente på ledig kobberpar)

er jo bare å ha upc linje oppe til du har fått NGT i hus ;)

Og en ting til, siden jeg også har telefon fra UPC så er den vanlige telefonledninga ikke i bruk. Krever NGT at den er det?

neida har internett fra NGT jeg og telefon fra UPC

Endret av Slk
Lenke til kommentar

Et lite tips ang. Telenor -> NGT:

Hvis du bestemmer deg for å si opp selv, vent til du har fått ngt. Vi prøvde dette ved å si at vi skulle ha Telenor til 15. jan. Det ble problemer med linja vår, og vi ringte til telenor for å få det fiksa. Plutselig kuttet de linja vår helt - vi måtte bestille alt på nytt, men de sa de skulle ordne det så fort som mulig.

Fikk tilbake internett i går - da var det gått tre uker.

Håper bare NextGenTel skynder seg litt... :)

Lenke til kommentar

Nedlastingshastighet: 1568 kbit/s (Charlie) :wow: , ante ikke de hadde planer om å sette opp hastigheten jeg da. Så får vel bare si Tuuuuusen takk NGT!

Jeg bare digger NGT :thumbs:

...men til dere som trenger noen og snakke med - velg telenor, der kan dere prate så mye dere vil, og dere trenger ikke vente lenge på svar engang ;)

Lenke til kommentar
Ser at mange skryter av sine høye hastigheter her, og etter det jeg har skjønnt så er det hastigheten som routeren gir. Men er denne hastigheten den samme i praksis, når dere kjører itavisens speedometer eller laster ned fra uio.no for eksempel?

Laster ned Americas Army 2.0 nå fra en svensk server og ligger på drøye 150 Kb i sekundet, så det ligger ikke så langt unna iaffall...fila er på 650 MB og jeg har kommet til over 60 MB.

Edit : Så nå at jeg hadde bittorrent gående samtidig, ligger nå på 164 KB/Sec og det går fortsatt litt oppover...

Edit II : Kryper stadig oppover og er nå på 181 KB/sec :thumbup:

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...