Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppgradering av linjene hos ngt?

Anbefalte innlegg

Satt å lastet ned i sted, så stoppet alt opp.

Telnet'et til netopia-routern og så at jeg hadde fått ny ip (i nytt subnett),

samt at hastigheten har økt med ca. 200 kbps.

Noen som vet årsaken til dette?

har fulgt med litt på irc, ingen andre som har falt ut av samme grunn.

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
itavisens speedometer viser at min 850kbps linje nå har blitt en 1059kbps linje  :mrgreen:

Regner med du har bravo; noe jeg også har.

før har den til meg stått på 1056kbps, noe ca. det du har nå i fartstest.

tingen er at jeg nå ligger på 1248...

Men det er kun downloaden som har blitt satt høyere, uploaden er den samme som før.

Lurer på om de med Charlie, Delta osv har fått tilsvarende oppgradering?

Sitter her med ei Bravo linje som er 1284/384 og ikke 850/384 :D

Lenke til kommentar

Charlie har også blitt oppgradert ja, sitter uten tilgang til routeren nå, men jeg målte nå en hastighet på 1600kbit/s - da surra også radmin og mIRC i bakgrunnen. Uansett er det jo over spesifisert hastighet :)

Edit: er jo gledelig at en ISP er med på å presse hastighetene oppover da :) Dårligste NGT linje er jo like rask (raskere på upload) som Telenor ADSL sin topplinje til 750kr :D

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
Men dette betyr jo at de som har Delta eller høyere ikke vil få økt hastighet i forhold til tidligere.

Delta er nå faktisk bare 542 kbps - 15,4% overhead = 382 kbps raskere enn Charlie, så om ikke de gjør noe med den også, kommer jeg nok til å nedgradere for å spare 200 kr/måneden.

Lenke til kommentar

Mange som glemmer at når det står f.eks. 1054 som hastighet på en 850 linje er at dette inkluderer overhead.

Før var ikke dette standard inntil en del begynte å klage over at de ikke fikk den hastigheten de skulle ha. Så da satte alle ADSL leverandører opp hastigheten med ca 20% for å kompensere.

Det NextGenTel også har gjort for de som kobler til på nytt, mister inet forbindelsen etc er å gi ut et nytt subnet(Endelig!). Nå får man standard 192.168.1.x addresse isteden for 10.0.0.x. Routeren min fikk IP addresse 192.168.1.5, ikke helt fornøyd med den, skulle ha vært 0.1 men det får gå. Et steg i riktig retning er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...