Gå til innhold

Nytt lydkort !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold deg unna Creative kort, bare problemer med dem. Kjøp heller et Hercules Game Theatre XP eller SantaCruz/SonicFury (som er samme lydkort fra to forskjellige produsenter).

Game Theatre koster ~1500 kr, mens SantaCruz ~600

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-09 20:07, covah skrev:

Hold deg unna Creative kort, bare problemer med dem. Kjøp heller et Hercules Game Theatre XP eller SantaCruz/SonicFury (som er samme lydkort fra to forskjellige produsenter).

Game Theatre koster ~1500 kr, mens SantaCruz ~600

Helt Enig med Covah

Men alt er relativt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har gjennom årene hatt Creative Soundblaster, soundblaster 2.0, soundblaster Pro, Soundblaster 16, Soundblaster 128, og Soundblaster Live 5.1... Har hatt null problemer med noen av de!!!

Så jeg vet ikke hva det snakkes om her

Lenke til kommentar

Har også hatt Creative siden pc nummer 1 (for ti år siden elns) og har sjelden hatt problemer jeg ikke har kunnet fikse selv kjapt. SB16, SB32AWE, SBLive! og nå SBAudigy som jeg er storfornøyd med. Anbefales herved sistnevnte.

Lenke til kommentar

Har alltid hatt fra SoundBlaster serien selv,...

Har nå et pci512 ,...

Alltid god lyd !

Er det noe Creative faktisk kan er det lydkort,... - det har de bevist !

Men om de er så flinke på det andre de lager (grafikkort etc. vil jeg ikke uttale meg om,..

Lenke til kommentar

Quote:

(...)

Og nå kommer Terratec, som har produkter med en kvalitet fra en annen verden sammenlignet med Creative.

Se f.eks.

DMX 6 Fire 2496. Jepp, det har 24bit 96kHz kvalitet, hi-fi m.a.o. Jeg vet ikke om man får med bayen man ser på bildet, men i Norge vil kortet etter sigende koste under kr. 1400,-, og det i seg selv sparker Creative bak med jernsko. På tide at Creative monopolet får en seriøs konkurrent på hjemmemarkedet.

Hidden

At 24/96 automatisk er hifi er en sannhet med modifikasjoner, Audigy støtter også dette. En annen ting som ofte er oversett, er drivere. Terratec har et litt slett rykte i så måte. M Audio Audiophile har uansett lenge tilbudt god lyd til en attraktiv pris, hvis man gidder å importere.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-26 01:54, Hidden skrev:

Nå har jeg jo nevnte Audiophile kort da, det er å få kjøpt fler steder i landet, ingen grunn til å importere. Det koster ca 3000,- her i Norge.

Hidden

Der nevner du jo hele grunnen : ) Ved import får du det for i overkant av 2000. Faktisk mener jeg å huske at det var enda billigere, men de har skrudd opp prisen på M Audio før.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 12:51, A_N_K skrev:

At 24/96 automatisk er hifi er en sannhet med modifikasjoner, Audigy støtter også dette. En annen ting som ofte er oversett, er drivere. Terratec har et litt slett rykte i så måte. M Audio Audiophile har uansett lenge tilbudt god lyd til en attraktiv pris, hvis man gidder å importere.

Og å påstå at Audigy støtter 24/96 er også en sannhet med modifikasjoner... Les litt nøyere i spesifikasjonene til Audigy, det er noen 20 bit AD og DA konvertere inne i bildet der som la oss si "forstyrrer" litt for den fine 24/96 lyden. Men det skal jo også sies at har du ikke en flott 24/96 DA-konvertere i stereoanlegget ditt så er det jo bortkastet å ha allikevel.

Leste forresten en test av Audigy mot det Terratec kortet. Det ble stortsett uavgjort, men i ren lydkvalitet fikk Audigy bank.

Så konklusjonen blir vel: Skal du ha fet lyd til et fett anlegg så ikke bruk Audigy. Men spiller du livet av deg så kjøp Audigy da du ikke finner et lydkort i salg i dag med like bred støtte på det området. Men ikke forvent verdens beste lydkvalitet for den finnes ikke under merket Creative.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-26 13:55, Ash skrev:

Quote:

On 2002-03-25 12:51, A_N_K skrev:

Og å påstå at Audigy støtter 24/96 er også en sannhet med modifikasjoner... Les litt nøyere i spesifikasjonene til Audigy, det er noen 20 bit AD og DA konvertere inne i bildet der som la oss si "forstyrrer" litt for den fine 24/96 lyden. Men det skal jo også sies at har du ikke en flott 24/96 DA-konvertere i stereoanlegget ditt så er det jo bortkastet å ha allikevel.

Jeg anbefalte vel ikke akkurat Audigy, poenget er at 16/44.1 kan låte bedre enn 24/96 avhengig av utstyret. Men D/A-konverter i anlegget!? Hvis du kjører digital inn i anlegget, er du vel best tjent med et rent digitalkort .. Glem heller ikke at det er ytterst få konvertere som kommer i nærheten av 24bits signal (-144dbA).

Gode konvertere klarer gjerne noe sånt som -120 (min er spesifisert til ca -115).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...