Gå til innhold

Kjøp av skjermkort på Ebay


Aiphoenix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har sykt lyst på et PowerColor Vega nano 56, men desverre selges ikke det kortet i Norge. Jeg har handlet endel på eBay oppigjennom, men aldri dyr elektronikk. Selgeren virker seriøs og alt og det, men men jeg er litt bekymret for rettigheter hvis kortet skulle være defekt, eller gå i stykker for tidlig! Jeg vet at jeg har god beskyttelse via PayPal, så er ikke redd for å bli svindlet, men mer bekymret hvis noe skulle være defekt etter en tids bruk.

 

Noen som har erfaringer? Og nei, jeg har ingen planer om å hive meg på Nvidia-bølgen!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utover garantien som følger med kortet fra produsent har du ingen beskyttelse. (paypal gir garanti for at du får produktet). Med nesten 3000 feedback hvor bare 5 er negative de siste 12 månedene vil jeg hevde at selgeren er en skikkelig butikk.

 

Jeg ville kontaktet importør av AMD i Norge og forhørt meg om muligheten til å skaffe kortet gjennom norsk butikk hvor du får reklamasjonsrett. Proshop.no(?) har Powercolor kort tror jeg.

Endret av Nwader
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Hmmm... Hva med å bare se an hva norske (okei kjeder da) leverandører leverer i morgen? Tror det er da nye grafikkort fra både Nvidia og Amd slippes. Ryktene sier det blir voldsomme tilbud, også på "gamle" kort.

Lenke til kommentar

5 år med reklamasjon kontra PowerColor's betingelser:

  • PowerColor provides one (1) year warranty for brand new AMD reference board graphics cards purchased thru our authorized sellers.
  • The warranty is valid for one (1) year starting from the original purchase date (verified through invoice) and ONLY VAILD to the ORIGINAL owner. The warranty cannot be transferred if the product is to be resold or has switched ownership.

Dårlig deal spør du meg, se etter andre produkter eller forhør deg med Atea og andre leverandører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^^Med mindre prisen på produktet er så lav at et eventuelt bomkjøp ikke er det alvorligste i verden.

 

For prisen til det kortet får en vel i dag et 1080 fra norske levrandører, kanskje et lite 1070, som jeg vil tippe begge gjør en bedre jobb enn vega. Hva med å vente til 2000 serien til Nvidia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utover garantien som følger med kortet fra produsent har du ingen beskyttelse. (paypal gir garanti for at du får produktet). Med nesten 3000 feedback hvor bare 5 er negative de siste 12 månedene vil jeg hevde at selgeren er en skikkelig butikk.

 

Jeg ville kontaktet importør av AMD i Norge og forhørt meg om muligheten til å skaffe kortet gjennom norsk butikk hvor du får reklamasjonsrett. Proshop.no(?) har Powercolor kort tror jeg.

 

Jeg skal høre med importøren/proshop. Tusen takk for svar, folkens! Gjengen her inne leverer nok en gang! :thumbup:

Endret av Aiphoenix
Lenke til kommentar

^^Med mindre prisen på produktet er så lav at et eventuelt bomkjøp ikke er det alvorligste i verden.

 

For prisen til det kortet får en vel i dag et 1080 fra norske levrandører, kanskje et lite 1070

Mini ITX varianten av Nvidia 10xx ser ut til å være en del dyrere enn vanlige modellene (regner med TS ønsker Nano pga størrelsen).

Vega 56 ytelsen er omkring 1070 nivå (vet ikke om nano/mini itx yter noe forskjellig).

Hadde gjerne betalt litt mer for Norske garantier

 

Litt OT:

Monitorer med Freesync er generelt rimeligere enn de med Gsync.

Det kommer eller har kommet støtte for Freesync i noen TVer (Xbox støtter også freesync).

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...