FB.554173158 Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Har sølt i et logitech bluetooth tastatur, og det vil ikke virke lenger. Kan det være noe hjelp i å skylle det under vann eller ha i oppvaskmaskin, har lest noen har gjort dette? Er det trygt å skylle alle typer tastatur under vann, også bluetooth? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Om du kan ta ut batteriet så der ikke er strøm så kan det tåle rent vann uten såpe. Men det må være helt tørt igjen før du setter i batteri igjen. 1 Lenke til kommentar
ikek Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Tja, har det kortsluttet er det kanskje game over. På vanlige trådtastatur har jeg skylt det i varmt vann, rundt 40C, for så å la det renna av og tørke i rundt en ukes tid. Har fungert fint i etterkant i flere år. Siden det per nå ikke fungerer skader det sikkert ikke å skylle det for så å la det tørke. Det kan hende at det er dårlig kontakt en eller annen plass som følge av sølet (spesielt hvis det er sukkerinnholding søl). Ta ut eventuelt batteri og la det tørke lenge. Du kan høre med produsent om hva de anbefaler? 1 Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 19. august 2018 Forfatter Del Skrevet 19. august 2018 Om du kan ta ut batteriet så der ikke er strøm så kan det tåle rent vann uten såpe. Men det må være helt tørt igjen før du setter i batteri igjen. Takk for svar, har spylt det med dusjen nå, så nå får det vel ligge og tørke en ukes tid, blir spennende å se om det vil virke igjen eller ikke. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Tja, det kan jo hende det går bra. For en god del år siden var det brann i huset der jeg bodde og en TV jeg hadde, ble skikkelig dynket i vann av brannvesenet. TV-en var i stand-by når dette skjedde. Jeg lot TV-en tørke i ca 2 uker og den virket helt knall i to år til. Den ble senere stjålet fra en anleggsbrakke da svogeren min lånte TV-en. Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Prøvde tastaturet nå, virker fint igjen 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Hva var det du sølte i det? Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Hva var det du sølte i det? øl Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Moral: Slutt å drikke øl. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Moralen må vell være å drikke ølet, ikkje søle det i tastaturet. Øl er nok også ein av dei mindre klissete drikkevarene du kan søle med, så det er ikkje sikkert dette hadde funka dersom det blei sølt Cola-Cola. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Generelt bør man være forsiktig med å ha vann på tastatur. Prøv heller å åpne det først og rense med ren sprit eller isopropanol. Problemet med Cola er at det korroderer printbanene, så får du det i elektronikk må du umiddelbart koble fra strøm og rense så fort som mulig. 1 Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Moralen må vell være å drikke ølet, ikkje søle det i tastaturet. Øl er nok også ein av dei mindre klissete drikkevarene du kan søle med, så det er ikkje sikkert dette hadde funka dersom det blei sølt Cola-Cola. Kan jo skje en søler i tastaturet ved et uhell, fort gjort, men glad det virker igjen, hadde ikke troa på det, men jammen virka det, var ganske sikker på jeg måtte ha nytt tastatur... 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Takk for info. Har alltid vært usikker på øl og alkoholholdige drikker. Det er jo alkohol i det, som jo er rensende. Har lest man kan bruke vodka til å rense elektroniske komponenser med, men kanskje det er feil? Jeg tenker generelt, jo mer sukkerholdige og "klissete" drikker man søler, jo viktigere er det å koble ut fortest mulig, skylle i lunkent vann i en 3-5 minutter, og dermed la enten lufte foran en vifte, i risbad, eller for seg selv i en god stund før man prøver å plugge i igjen. Heldigvis ikke hatt problemet. Har sølt øl i tastatur én gang, da sluttet noen taster å virke. Da var tastatur så gammelt at jeg kjøpte nytt. Kjøper billig på Clas Ohlson, funker som gull. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Rein alkohol har veldig dårlig emne til å lede straum, og har i tillegg den fordelen at alkoholen fordampar fort. Dette gjer alkohol ypperlig til å rense elektronikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå