8DX8QO0Y Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Jeg har en HTC U11 Life på ICE abonnement, og et par sekunder her falt dekningen ut og det kom en R i stedet for dekningsskalaen øverst på skjermen. Hva betyr det? Roaming? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Tipper den hoppet fra ICE til Telia og tilbake, i løpet av noen sekunder. Hvor skjedde det? Var det rett før eller etter en samtale? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Tipper den hoppet fra ICE til Telia og tilbake, i løpet av noen sekunder. Hvor skjedde det? Var det rett før eller etter en samtale? Rett etter en samtale mener jeg ja. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Da tror jeg vi har løsningen. Taletrafikk går over Telias nett, og det telefonen sa, var at den hadde vært på Telia. Når telefonen hopper tilbake, blir «R» borte. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Da tror jeg vi har løsningen. Taletrafikk går over Telias nett, og det telefonen sa, var at den hadde vært på Telia. Når telefonen hopper tilbake, blir «R» borte. Ok takk fint å få oppklart hehe 1 Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Ok takk fint å få oppklart hehe "R" på denne telefonen står for "ROAMING". Du vil se det samme dersom du reiser til utlandet og bruker telefonen der. ICE "roamer" i Telia sitt nett når du ringer og bruker 2G eller 3G. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Noen Android produsenter, som Samsung, bruker for øvrig operatørinformasjon til å skjule Roaming ikonet ved nasjonal roaming. Det betyr også at en ikke trenger å slå på roaming for å kunne bruke mobildata på telefoner med ice SIM-kort mens de roamer i Norge. Det samme konseptet gjelder for TDC / Get. Endret 22. august 2018 av mandela 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Og snart kommer VOLTE for fullt hos ICE. Da blir det slutt på nasjonal roaming. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå