Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med Subaru forester 2.0 D 2011

olahola

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg har kjøpt meg subaru forester 2011 2.0D pat måneder siden .

Jeg har lagt merke til at bilen lager ulyd når da bilen går i tomgang , spesielt motoren har varmet nok.

Jeg har bytte strammer til dynamo reima.(jeg tror det er det det heter.) fordi den strammeren har vist nok gniset i blokka? .

Den gniser ikke lenger , men etter jeg har byttet så begynt å komme ulyder fra bilen. Lot bilen gå i tom gang og åpnet panseret og Fant ut at reima drev og rista noe voldsomt! Det høres ut som noen skyter rifler når jeg sitter inni bilen .

Vet noen av dere årsaken til det ? Slitt løpe hjul??

Og jeg har kjøpt inn sports bremse skiver til Foran som er slissa og boret . Bytte skivene pga de originale som stå på var bare 1 år gammelt ,men de tålte ikke sp mye varmen tror jeg og fikk cast i skivene og når jeg bremser da rista ratte som fanden !

Fikk bytta til sport skiver noe som håpet på tåle litt mer varme, men det gikk ikke så lenge før ratte begynt å riste igjen .

Kan det være caliperende foran er liksom galt med eller er det bare dårlige bremse skiver ??

Setter pris på svaret !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det clutchhjul på dynamoen? Isåfall er sikkert det gåent.

da vil reima riste mye når bilen bakker.

Bruker å være billig å enkelt å bytte, men har bare erfaring med ford så vet ikke om Subaru har det engang.

Takk for svaret! Og Ja det er clutch hjul(hvis du mente frihjul.)

Men hvordan ser man at det er gåent?? Kan liksom ikke se at det er noe galt med den .

Også hvis det er det, burde man bytte reima samtidig ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...