Fenalår Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg har lyst på ny CPU men, det er for Jæ****g og bare legge vekk min P4 1,7 Ghz CPU. Så jeg har lyst på et hovedkort som kan ha to CPUer. Jeg mener jeg har sett et slikt hovedkort på komplett.no, men jeg finner det ikke igjen. Jeg tar gjerne i mot linker! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) komplett har hovedkort for to cpuer men de jeg fant var for amd cpuer. Det er kanskje ikke det du er ute etter. Jeg så at ps data har noen dual xeon hovedkort. Uansett hvilken av de blir det ganske dyrt. Jeg tror det er lurere å skaffe seg et P4 system med 800MHz FSB og HT, men vet ikke om det er aktuelt. Hvis plannen din er å bruke CPUen du har vil du nok ha et problem fordi skal du ha to CPUer må de være av samme type. Edit: Hvis du skal ha en PC med 2 CPUer så kan det nok være lurt å se på quad, men det blir mye dyrere enn en vanlig PC. Endret 16. desember 2003 av pertm Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 dropp den ideen. Selg 1,7en til høgstbydande og kjøp ein 800mhz FSB cpu Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Får vel det etter Jul tenker jeg. Tusen takk da Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Dual CPU configurasjoner er bare gode å ha i spesielle tilfelledr, som f.eks servere med stor workload. Som regel vil nemmelig en single-CPU system og en dual-løsning ha omtrent samme benchmarks i spill, om alt det andre utstyret er likt. Så om du tenke å bygge en snadder spillmakin ved å hive innpå ekstra CPU'er såå jeg desverre skuffe deg =/ -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå