Gå til innhold

Hvordan tvinge app til å bli kjørende i bakgrunnen - Android 8

Anbefalte innlegg

Huawei Mate 10 Pro - Android 8
App: Garmin Connect.

Jeg trenger at Garmin Connect ikke lar seg lukke, men blir kjørende i bakgrunnen uansett.
Dette fordi Connect sender beskjeder til min klokke, men de gangene jeg velger "lukk alle åpne apper", så blir den også lukket, og jeg mister forbindelsen.

Hvordan tvinger jeg en app til å bli kjørende i bakgrunnen, selv om jeg velger "lukk alle åpne apper"?

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Men det er en av bruksvanene mine. Så hvis noen andre har forslag setter jeg pris på det.

(Grunnen til at jeg bruker lukk alle apper er fordi jeg jevnlig er inne på listen over kjørende appere og går inn på ønsket app. Når den listen begynner å bli uhorvelig lang, trykker jeg "lukk alle apper".)

Lenke til kommentar

Jeg hadde nøyaktig samme problem som deg. Fikk en haug av forslag både fra Garmin og Huawei men til ingen nytte. Eneste som fungerer er når du trykker på firkant for å lukke apper, så kan du trykke på hengelåsen på Connect-appen. Den vil da alltid kjøre med mindre du sveiper den bort. Må bruke det søppelkasse-ikonet for å lukke alle apper hver gang.

Løsningen min ble å selge Huaweien og kjøpe OnePlus. Nå funker alt perfekt :)

Lenke til kommentar

...Eneste som fungerer er når du trykker på firkant for å lukke apper, så kan du trykke på hengelåsen på Connect-appen. Den vil da alltid kjøre med mindre du sveiper den bort. Må bruke det søppelkasse-ikonet for å lukke alle apper hver gang...

Takk for tipset. Den hengelåsen hadde jeg oversett.

En annen ting du kan prøve, som ihvertfall ikke fungerte for meg, er å søke etter batterioptimalisering i innstillinger. Der kan du velge Connect til å alltid kjøre.

Dette fikk meg litt nærmere løsningen.

Nå starter Connect i bakgrunnen på telefonen etter en omstart. 

Men som tidligere, hvis jeg har vært i Connect-appen, og "lukk alle åpne apper" brukes. Så lukkes Connect også, helt.

Men en kombinasjon av dine 2 tips kan jeg klare å leve med.

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...