Everket Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Jeg har et kjøleskap i et slags walk in closet lignende rom ved siden av kontoret mitt hvor pcen befinner seg. Når kompressoren(?) skruer seg av eller på i kjøleskapet så lager pc-høytallerene mine en pop lyd i et lite sek, som er ganske høy og irriterende. Det skjer jo ikke så ofte, men jeg lurer voldsomt på hvorfor det skjer, og hva jeg eventuelt kan gjøre. Har lest litt at kanskje et slikt overspenningsvern kan hjelpe men blir egentlig ikke helt klok på dette her. Anyone ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Kompressoren lager støy på strømnettet idét den starter, kombinert med dårlig strømforsyning i høyttalerne dine. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Okay. Er det noe jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Tror ikke det er noen billige løsninger. Du kan stikke på Elkjøp eller Power eller noe og kjøpe et nettfilter/overspenningsvern og prøve. Der kan du jo bare bytte inn igjen og få pengene tilbake hvis det ikke skulle hjelpe. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Noen ganger kan det hjelpe å flytte stikken lenger unna "sprake/klikkekilden". Lenke til kommentar
Everket Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Jeg får gi overspenningsvern et forsøk, takk for svar, Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Jeg får gi overspenningsvern et forsøk, takk for svar, Husk å få et med filter. Ikke alle har det. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 19. august 2018 Forfatter Del Skrevet 19. august 2018 (endret) Hva er det? Endret 19. august 2018 av Everket Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Nettfilter. De filtrerer bort nettopp slike transienter og forstyrrelser. En del overspenningsvern har dette i tillegg til vanlig overspenningsbeskyttelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå