Gå til innhold

Møtte sin ISIS-voldektsmann i Tyskland

Anbefalte innlegg

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-45209868

Denne yazidi-kvinnen (en ikke-muslimsk religion) ble fanget av ISIS og voldtatt i tre måneder før hun rømte unna. 

Da hun ble hentet til Tyskland (de tilbød psykologisk hjelp og asyl til voldtatte yazidi-kvinner) møtte hun sin voldtektsmann igjen. Han hadde fått asyl i Tyskland og vandret ganske fritt.

Har lagt merke til dette selv: at det er svært mange jihadister i Norge. 

Hvordan har det seg at de klarer å lure asylsystemet gang på gang og komme seg inn i landet? Det er jo ganske åpenbart at de lyver i sine asylsøknader. Eller skal man kanskje gi asyl til jihadister som voldtar og dreper for åpen fote?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at disse jihadist-gruppene har mange tilhengere i Norge:

- Mullah Krekar (ofte kurdere fra Irak og Iran)

- Al Shabaab (nesten utelukkende somaliere)

- Forskjellige jihadist-grupper tilhørende såkalte Mevlanaer i Punjab og Afghanistan

- Gulen-bevegelsen (formelt ikke jihadister, men ønsker også et kalifat i Tyrkia og Sentral-Asia)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ihvert fall kjent at det finnes en del Syria-farere i Norge. Disse har nok en del synder på samvittigheten. Det var forøvrig det samme på 90-tallet under Balkankrigene. Jeg har litt erfaring med denne innvandrergruppen. Noen av dem som fikk opphold i Norge, ble anklaget for forferdelige ugjerninger. Noen ganger møtte bosniere serbere og kjente dem igjen som krigsforbrytere, eller serbere anklaget bosniere eller kosovo-albanere eller noe annet. Det er ikke lett for UD å vite hvem som lyver og hvem som snakker sant. Det er snakk om titusenvis av mennesker.

Lenke til kommentar

Det er ihvert fall kjent at det finnes en del Syria-farere i Norge. Disse har nok en del synder på samvittigheten. Det var forøvrig det samme på 90-tallet under Balkankrigene. Jeg har litt erfaring med denne innvandrergruppen. Noen av dem som fikk opphold i Norge, ble anklaget for forferdelige ugjerninger. Noen ganger møtte bosniere serbere og kjente dem igjen som krigsforbrytere, eller serbere anklaget bosniere eller kosovo-albanere eller noe annet. Det er ikke lett for UD å vite hvem som lyver og hvem som snakker sant. Det er snakk om titusenvis av mennesker.

Ikke så mange som har vendt tilbake til Norge.

Men ellers i Europa er det snakk om tusenvis av tilbakevendere. Disse har, såvidt jeg har skjønt, ikke blitt straffet på samme måte som i Norge hvor de har blitt tatt nesten øyeblikkelig og fått straffer på opp til 10 år (burde vært mye høyere, men sikkert ikke nok individuelt bevis). 

Det er jo forferdelig for jenta ovenfor som nå har dratt tilbake. Det at hun har blitt oppsøkt av sin fanger tyder på at de kan reise ganske fritt og har et bra nettverk. Tror ikke at det er tilfeldig at de har møtt hverandre.

Ellers vil jeg si at Norge er litt særegent fordi det er så rikt. Man kan tjene enormt mye penger hvis man gjør det svart. Og disse pengene blir ofte spredt på muslimske fundementalistiske grupper. Det er snakk om titalls millioner kroner per år. Noen flyktninger har formuer på over 100 millioner kroner svart (se taxi-industriens mye omtalte Lille-Røkke).

Man bør få inn lover som forbyr asyl til forfølgelse ved religion (hvor da ateisme ikke regnes som religion) og ved innstanser hvor penger har blitt samlet inn til terrorfinansiering av asylsøkere/flyktninger, så bør retten til opphold i Norge fratas. 

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva utenlendinger sier mens de går rundt i norges gater kan ikke tas som terrorsnakk, det er bare helt vanlig diskriminering. Har sagt det før og sier det igjen; utenlendinger er mer rasistiske enn nordmenn. 

Slike ting er vanskelig å vurdere. Det kan også være flere faktorer på at innvandrere reagerer som de gjør. Som motreaksjon på rasismen de blir utsatt for. Som reaksjon på at de gjennom oppveksten blir plassert i grupper, båser og så videre.

Men mitt inntrykk er at Al-Qaeda og deres sympatisører (gjennom støtte til flere grupper affiliert med Al-Qaeda) har over 100 000 tusen tilhengere i Norge. Det er et ganske stort tall!

Lenke til kommentar

Bullshit.

Vet du hva? Du har nok et poeng her.

100 000 var kanskje litt mye når jeg tenker etter. Overdrev litt hvor populært Al Shabab var og slikt. 

Kanskje 50 000 er et mer passende tall. Halvparten av alle somaliere, 1/3 av alle tyrkere, 1/3 av alle irakere, mange iranere og afghanere som støtter shia-jihadisme, palestina-komiteen og Hamas, pakistanere som vil gjøre pengene sine halal ved å gi penger til forskjellige grupper i Punjab.

Kan være en del tror jeg. Langt mer enn politiet har oversikt over i hvert fall. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...