Svarogfå Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Utgangspunkt: jeg bor i en enebolig med utleie del i kjelleren, jeg har nett og router fra canal digital i 2 etg og det trådløse signalet er dårlig nede hos leietaker. Jeg har satt opp en trådløs forsterker så nære nede som mulig og innen for god signalstyrke ift routeren, men det trådløse signalet virker veldig dårlig og ustabilt. Da kommer spørsmålet! Jeg har strukket en kabel ned hvor leietaker har koblet til en switch for å få flere punkter. Men han vil gjerne ha trådløst nettverk i tillegg! til tlf etc. Kan jeg kjøpe en router til og sette opp i hybel, koble kabelen jeg har strukket ned på den nye routeren og sende trådløst nett der nede? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Jepp, det er fullstendig mulig. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Kjøp en ruter som kan settes opp i aksesspunktmodus eller kjøp et aksesspunkt, så slipper man "ruter-bak-ruter"-problematikk. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Som de andre skriver, enten et dedikert AP eller en ruter i AP-modus hvor du kobler kabelen du har trukket inn i en av LAN-portene på ruteren i hybelen Lenke til kommentar
Svarogfå Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Okei jeg går i innkjøp av en ekstra router. Og hvis jeg skjønner det riktig da så kobler jeg kabelen jeg har strukket ned fra "hoved router" inn i en av LAN portene på den nye? Vil da den nye routeren kunne sende trådløs nett nede? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Okei jeg går i innkjøp av en ekstra router. Og hvis jeg skjønner det riktig da så kobler jeg kabelen jeg har strukket ned fra "hoved router" inn i en av LAN portene på den nye? Vil da den nye routeren kunne sende trådløs nett nede?Ja, men ikke ut av boksen. Du må inn på den og konfigurere den opp til å være aksesspunkt. Lenke til kommentar
Svarogfå Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Jeg skjønner! Eller i hvert fall litt Takk for svar, godt mulig jeg roper ut igjen ang konfig“n Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Du vil nok få bedre ytelse med noe slikt; https://prisguiden.no/produkt/ubiquiti-unifi-ap-ac-lite-241237 Lenke til kommentar
Svarogfå Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 Med ett sånt aksesspunkt, kobler jeg bare den opp trådløst så forsterker bare den det trådløse signalet? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Med ett sånt aksesspunkt, kobler jeg bare den opp trådløst så forsterker bare den det trådløse signalet? Du må kable det, så du setter bare en kabel i switchen, inn i en poe dings og en kabel til AP'et, så får du wifi der du vil ha det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå