Gå til innhold

Kjøpt Samsung S9, men usikker. Returrett på mobil?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestilt en Samsung S9 som jeg fikk i dag. Jeg kjøpte for noen år siden iPhone 5s og byttet da fra en eldre Samsung. Mine erfaringer med android fra tidligere er ikke så gode. Min iPhone er blitt som en god venn og jeg liker ios mye bedre.

Jeg har dårlig råd og synes iPhone 10 er alt for dyr. Det virker som man får mye mer for pengene om man velger android telefon. Samsung S9 betalte jeg 6000 for.

Jeg sitter her med telefon. Har åpnet esken (brutt forsegling) og tatt ut selve mobilen. Førsteinntrykket er meget bra. Dette er en utrolig lekker sak.

Jeg har veldig lyst å ta telefon i bruk, men er usikker på om de kan nekte meg å returnere den. Jeg vet at at for eksempel Elkjøp ikke tar telefoner i retur. 

Kan jeg sette inn simkort i den, ta bilder, teste apper, e-post osv ?

Jeg vil selvfølgelig slette alt og nullstille telefon om jeg skal returnere den. 

Hvor strenge er de egentlig?

Jeg tenker mye på at det kommer nye iPhone modeller i september, og jeg burde kanskje ha ventet med å kjøpe ny telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har angrerett når:

• kjøpet har blitt gjort over internett eller via telefon (og næringsdrivende har lagt opp til at salget skal skje på den måten).
  • kjøpet foregikk hjemme, på gaten eller stand – og du handlet for over 300 kroner.

Angreretten gjelder i EØS-landene.

Du finner angrerettloven på lovdata.no.

Du behøver ikke å oppgi noen som helst grunn for å bruke angreretten, men du må holde fristen.

Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sies også hvis enheten har blitt tatt i bruk litt mere en prøving så ville styre unna å legge inn persondata hvis du vil returnere. Om data skulle komme på avveie kan du miste returretten eller noen får tilgang til din konto. Så har du mulighet er det bedre å teste i butikk eller finne andre måter å sjekke om du tror blir fornøyd eller ikke.

Skulle du glemme å tilbakestille mobilen risiker du å miste returretten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

...Om data skulle komme på avveie kan du miste returretten,,,,

Skulle du glemme å tilbakestille mobilen risiker du å miste returretten.

Dette er bare tull.

Dersom den er kjøpt på nett har du 14 dagers returrett. Returvarer blir alltid sjekket før de selges på nytt, og dersom du har glemt å resette den før du returnerer, vil salgsstedet gjøre dette. Kan være de blir litt gretne hvis du har aktivert Finn iPhone på en iPhone, men ellers er det ikke noe problem. 

Lenke til kommentar

Dette er bare tull.

Dersom den er kjøpt på nett har du 14 dagers returrett. Returvarer blir alltid sjekket før de selges på nytt, og dersom du har glemt å resette den før du returnerer, vil salgsstedet gjøre dette. Kan være de blir litt gretne hvis du har aktivert Finn iPhone på en iPhone, men ellers er det ikke noe problem. 

Nyere android telefoner har samme type "lås"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis du har kjøpt på Elkjøp kan du bruke angrerett ingen 14 dager som vanlig, selv om du har tatt den i bruk.

Kun dersom den er kjøpt på nett. Ved kjøp i butikk er det ikke hverken angrerett på 14 dager eller 50 dager returrett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nyere android telefoner har samme type "lås"

Det samme gjelder selvsagt der. Ved retur på angreretten må produktet være salgbart.

Jeg har ikke hatt Android-telefon på et par år, da var det ingen sikkerhet, så det er fint det har kommet. Jeg har et ganske nytt Android-nettbrett, der er det ingen slik sikkerhet, så det er nok ikke sååå utbredt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...