MPCME Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 I det siste har pcen oppført seg rart. Har en ASUS ROG STRIX GL702VM-GC004T med oppgradert ram og ssd. Ca nøyaktig 1. år gammel. For et par uker siden begynte pcen og få rare skjermproblemer. Kom "firkanter" over alt, pcen frøys og slo seg av. Dette skjedde noen ganger. En gang skjedde det, men pcen frøs ikke så fikk filmet. Oppdaterte skjermdriveren og det ga seg sånn delvis. Skjer litt det samme første sekund når pcen slår seg på. Nå idag skjedde dette: Måtte da slå av pcen for å fikse. Så når jeg skulle slå den på frøs den etter 1 min og slo seg av. Dette gjorde den et par ganger så skjedde det ikke mer. Nå har pcen vært på i rundt 10 min og alt virker normalt. Noen ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Sjekk at kabel sitter skikkelig og reseat GPU. Er det fremdeles feil --- benytt reklamasjon ASAP eller skaff ny. Håper at førstnevnte løsning fungerer. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 17. august 2018 Forfatter Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Sjekk at kabel sitter skikkelig og reseat GPU. Er det fremdeles feil --- benytt reklamasjon ASAP eller skaff ny. Håper at førstnevnte løsning fungerer. Takk for svar! Hvilken kabel? Er jo en laptop, og vet ikke hvor mye jeg kan åpne før jeg mister garanti/reklamasjonsrett. Endret 17. august 2018 av CME Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Laptop? Da stiller det seg litt annerledes. Send inn maskin til reklamasjon. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 17. august 2018 Forfatter Del Skrevet 17. august 2018 Virker forresten som at det er mer hyppig når laderen er koblet til. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Siden det er mer hyppig når laderen er koblet til kan det virke som at varmegang i alle enheter er årsaken til dette. I windows er oftes strømstyringen satt til nærmere 20-50% av maks ytelse uten strømkabel tilkoblet, men 100% ved lader innkoblet... Jeg vil anta at du har litt vel mye støv i viftene eller muligens defekt vifte... Den enkleste og løsningen jeg ville ha prøvd først er å støvsuge innsug og utsug av laptoppen Om det ikke funker ville jeg ha oppsøkt noen med kompressor og prøvd det motsatte, regelrett blåst det ut som er oftes mer effektiv da det er høyere trykk Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Siden det er mer hyppig når laderen er koblet til kan det virke som at varmegang i alle enheter er årsaken til dette. I windows er oftes strømstyringen satt til nærmere 20-50% av maks ytelse uten strømkabel tilkoblet, men 100% ved lader innkoblet... Jeg vil anta at du har litt vel mye støv i viftene eller muligens defekt vifte... Den enkleste og løsningen jeg ville ha prøvd først er å støvsuge innsug og utsug av laptoppen Om det ikke funker ville jeg ha oppsøkt noen med kompressor og prøvd det motsatte, regelrett blåst det ut som er oftes mer effektiv da det er høyere trykk Ser ut som at jeg tok feil, samme skjer uten ladern i. Har ofte pcen på fanget og virker ikke som at den blir noe særlig varm. Skal sjekke støv osv i kveld. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 2. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2018 Oppdatering: Etter nærmere 3 mnd hos power fikk jeg den endelig tilbake. Var en reklamasjonssak, det var visst noe med hovedkort/cpu. Fikk den fikset uten kostnad, men vil si at de brukte litt vel lang tid på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå