Gå til innhold

Har du forslag til spill på en "stand"? [retropie]

Anbefalte innlegg

Hei!

Gjennom jobben skal jeg være med som utstiller på en stand, og vi har skaffet oss en TV og ordnet en retropie som vi tenkte å bruke for å trekke til oss litt folk. MEN: 

Jeg ser etter et gøyalt spill som vi kan arrangere en konkurranse med. 

Det bør være enkelt å ta tiden på det, og helst ikke være mer omfattende enn at det tar et minutt å gjennomføre (ett level, for eksempel). Det kan gjerne være 2-player. Jeg har SNES-controllere til pi-en, så det bør helst være noe på de litt eldre konsollene (NES, SNES, SEGA, Atari el.)

Har du forslag? 

Selv har jeg vurdert TOPGEAR 3000 (SNES), PAC-MAN (SNES) og bomberman (SNES), men jeg er litt usikker på om de funker særlig bra.

Videoannonse
Annonse

Takk for tips! 

Jeg er også litt tilbakeholden når det kommer til piratkopier og lignende, men det er strengt tatt ansett som "abandonware" når det er spill som ikke omsettes lengre, Vet ikke om, og finner ingen info om andre som har gjort dette og kjøpt lisenser for spill. 

Ingen (utenom pirater) selger lisenser eller rom-er av spill til NES, SNES ol. som er mulig å skaffe. Det jeg kan gjøre, er jo faktisk å kjøpe en original av spillet jeg vil bruke. Da "eier" jo jobben det. Men det er jo litt på siden av spørsmålet mitt :) 

Skal sjekke ut Windjammers og NeoGeo.

Problemet du kommer over ved å bruke dette er straff for bruken av piratprogramvare er langt strengere ved virksomhet enn ved privat. Pacman og bomberman er strengt talt ikke "abandonware", da nintendo fremdeles tjener penger på begge IPene. Og om dere skulle velge å bruke dette uten lisens er det Nintendos vrede dere risikerer å få over dere.

Konkurranseforslag; Samle flest mynter i Super Mario Bros. 3 stage 1-1 på kortest mulig tid.

Du har tid og mynt oversikt ingame under forsøket.

Om dere stresser over piratkopier så går det å kjøpe en ny Nintendo classic mini NES ink. spill og kontroller for 600,- ellers ligger det ofte ute på finn til 100-300 kr.

Samme med Snes men koster et par kebaber til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...