OPL Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Ser ut som sølvkre for meg, lite hår og kortere antenner? Litt dårlig bilde, var vanskelig og ta når den aldri sto stille Endret 17. august 2018 av OPL Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Ser ut som sølvkre for meg, lite hår og kortere antenner? Litt dårlig bilde, var vanskelig og ta når den aldri sto stille Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Ser veldig ut som skjeggkre for meg og! Vi fikk skjeggkre for et par år siden, og har det under kontroll nå. Vi har kontinuerlig ute cirka 50 sorte feller rundt om kring i huset (på skjulte steder). Dette tar veldig godt unna og holder bestanden nede på et slikt nivå at det ikke er plagsomt i det hele tatt! Tidligere var de OVER ALT! I tak, vegger, kjøkkenskap osv. Nå ser vi nesten ingen. Vi bruker også lokkemiddel i fellene, noe som hjalp enda mer! Jeg har funnet ut at disse er billigst på de produktene vi trenger: Skadedyr.net Jeg tør ikke skrive eller snakke offentlig om dette, da vi skal selge huset en vakker dag. Og håpet er at vi har utryddet dem til da.. Men da må vi vel fortsatt opplyse om at vi har hatt det en gang? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Ser veldig ut som skjeggkre for meg og! Vi fikk skjeggkre for et par år siden, og har det under kontroll nå. Vi har kontinuerlig ute cirka 50 sorte feller rundt om kring i huset (på skjulte steder). Dette tar veldig godt unna og holder bestanden nede på et slikt nivå at det ikke er plagsomt i det hele tatt! Tidligere var de OVER ALT! I tak, vegger, kjøkkenskap osv. Nå ser vi nesten ingen. Vi bruker også lokkemiddel i fellene, noe som hjalp enda mer! Jeg har funnet ut at disse er billigst på de produktene vi trenger: Skadedyr.net Jeg tør ikke skrive eller snakke offentlig om dette, da vi skal selge huset en vakker dag. Og håpet er at vi har utryddet dem til da.. Men da må vi vel fortsatt opplyse om at vi har hatt det en gang? Ja, det må dere. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Herfra og ut i evigheten? På et tidspunkt må man vel kunne si at de er utryddet for mange år siden, og at det ikke er aktuelt å nevne lengre? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Nei, er begrenset. Tid står i egenerklærinskjemaet du fyller ut ved salg. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Ok, takk for info Er det noen som har testet lokkemiddel? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Ok, takk for info Er det noen som har testet lokkemiddel? Har ikkje brukt disse enda. Men eg gikk over alle fuger på badet, sprayet med spray , støvsugde ofte, og rengjorde posen hver gang for å ikkje spre de. Samtidig satt eg på godt med varme på sommeren i en 3 ukers tid. Idag har eg så og si ingen. Ser vel en og annen i løpet av ett halvt års tid. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Ja, det må dere. Det var ett program på P2 her om dagen, som snakket om at det ikke lenger var nødvendig, da de er så utbredt at det ikke regnes som noe avvik å ha dem. Det er jo greit å merke seg at de ikke er skadedyr heller, de spiser papir. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Det var ett program på P2 her om dagen, som snakket om at det ikke lenger var nødvendig, da de er så utbredt at det ikke regnes som noe avvik å ha dem. Det er jo greit å merke seg at de ikke er skadedyr heller, de spiser papir. Ok, mulig det er under endring da. Men greit å få med seg rettsakene som er blitt vunnet i kjøpers favør pga selger ikkje opplyste om krypdyr. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 (endret) Det var ett program på P2 her om dagen, som snakket om at det ikke lenger var nødvendig, da de er så utbredt at det ikke regnes som noe avvik å ha dem. Det er jo greit å merke seg at de ikke er skadedyr heller, de spiser papir. Tja. https://e24.no/privat/bolig/insektinvasjon-havnet-i-retten-informerte-ikke-om-krypene-maa-bla-opp-en-halv-million/24503442 Det er en pågående diskusjon. Endret 5. desember 2018 av Quote Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Det var ett program på P2 her om dagen, som snakket om at det ikke lenger var nødvendig, da de er så utbredt at det ikke regnes som noe avvik å ha dem. Det er jo greit å merke seg at de ikke er skadedyr heller, de spiser papir. Njo, de er vel definert som skadedyr? I allefall i følge det som stod her: https://skadedyr.net/informasjon-om-skjeggkre/ Har lest deler av rapporten til Folkehelsa, og der omtales det og som skadedyr Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Ok. Jeg mente ikke å eie definisjonen av dyra, bare mente at de ikke egentlig utgjør noen 'skade'. 2 Lenke til kommentar
bas Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Det var ett program på P2 her om dagen, som snakket om at det ikke lenger var nødvendig, da de er så utbredt at det ikke regnes som noe avvik å ha dem. Det er jo greit å merke seg at de ikke er skadedyr heller, de spiser papir. Ikke for å virke konspiratorisk, men jeg så en eller annen megler som uttalte akkurat det samme i en eller annen avis (klarer ikke finne link, og de er sannsynligvis livredde for at prisene på boliger skal ned, derfor prøver de å normalisere dette. Aldri i verden om jeg tror at folk kommer til å synes at dette er helt normalt hvis bestandene kan bli så store at man finner de "overalt" i huset. Da hadde jeg flyttet momentant hvis det ikke går å bli kvitt de, og aldri i verden om jeg hadde kjøpt noe nytt med mindre man får med en garanti mot slike kryp som dette. Uansett om de er ufarlige, så går det på det psykologiske. Noen lar seg kanskje ikke påvirke, men jeg tror det fleste synes slikt er ekkelt. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg synes ikke det virker som en drøy påstand, eiendomsmeglere foretrekker vel at prisen ikke går ned.Det er jo nettop at det er rammet så mange boliger som er årsaken til normaliseringen.Jeg aner ikke hva 'folk' vil mene om dette, men synes du maler opp et realistisk forslag.Det er jo mange slike ting som har blitt normalisert andre steder, som kakerlakker, firfisler etc. men vi er kanskje foreløpig litt for velstående for slikt?Da det bare er psykologisk, som du sier, er det vel åpent for endring, gjerne gjennom tid. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Ikke for å virke konspiratorisk, men jeg så en eller annen megler som uttalte akkurat det samme i en eller annen avis (klarer ikke finne link, og de er sannsynligvis livredde for at prisene på boliger skal ned, derfor prøver de å normalisere dette. Aldri i verden om jeg tror at folk kommer til å synes at dette er helt normalt hvis bestandene kan bli så store at man finner de "overalt" i huset. Da hadde jeg flyttet momentant hvis det ikke går å bli kvitt de, og aldri i verden om jeg hadde kjøpt noe nytt med mindre man får med en garanti mot slike kryp som dette. Uansett om de er ufarlige, så går det på det psykologiske. Noen lar seg kanskje ikke påvirke, men jeg tror det fleste synes slikt er ekkelt. Garanti kan du selvfølgelig ikkje få da du selv kan dra de inn i huset samme dagen du flytter inn. De er nok kommet for å bli 2 Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg vet av erfaring at bestanden kan bli såpass stor at du kan ikke hente ut et fat eller en kopp fra kjøkkenskapet uten at det sitter en oppi.... DET er ekkelt det..! Takk gud for limfeller sier jeg bare. Vi vurderte sterkt å bare ta tapet og flytte fra hele greia..! Lenke til kommentar
bas Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Jeg synes ikke det virker som en drøy påstand, eiendomsmeglere foretrekker vel at prisen ikke går ned. Det er jo nettop at det er rammet så mange boliger som er årsaken til normaliseringen. Jeg aner ikke hva 'folk' vil mene om dette, men synes du maler opp et realistisk forslag. Det er jo mange slike ting som har blitt normalisert andre steder, som kakerlakker, firfisler etc. men vi er kanskje foreløpig litt for velstående for slikt? Da det bare er psykologisk, som du sier, er det vel åpent for endring, gjerne gjennom tid. Du har nok rett i at det meste kan normalisere seg gjennom tid, men jeg har likevel vanskelig for å tro at folk vil finne seg i å ha disse krypene i alle skuffer og skap som en annen indikerer worst case her. Konspirasjon igjen, men fordi det altså per i dag slik jeg forstår det, ikke finnes noen effektiv måte å kvitte seg med disse, så skal visse bransjer prøve å normalisere dette for å ikke tape penger (som f.eks Protector som har et mer eller mindre frynsete rykte https://e24.no/boers-og-finans/protector-forsikring/protector-gikk-paa-skjeggkre-smell-endrer-forsikringsvilkaarene/24468178) Jeg aner ikke hvor stor andel av husstandene i Norge som er utsatt for dette, men det kan da ikke være så utbredt at dette er normalen allerede? Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Tja: leser flere uavhengige steder at de anslår at halvparten av alle boliger vil ha dette inne få år..! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå