Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan kontrollkommisjonen gi avslag fordi de tror på psykiateren som sier at han mener at jeg lyver?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg ble innlagt på psykiatrisk akuttavdeling på tvang etter et alvorlig selvmordsforsøk for 10 dager siden. Hver dag inntil for noen dager siden prøvde jeg å rømme/løpe for å prøve å åpne døren og jeg snakket nesten bare om det at å ta livet mitt var det eneste jeg ønsket. Siste gangen jeg prøvde å rømme var for 6 dager siden og siste gangen jeg snakket om at jeg ønsket å ta livet mitt var for 5 dager siden.

Argumentet til psykiateren som skrev tvangsvedtaket om innleggelse for å fortsatt ha meg her på tvang er så vidt jeg fikk med meg at han meiner at jeg lyver når jeg sier at jeg ikke ønsker å ta livet mitt fordi det er så kort tid siden jeg sa at det var det eineste jeg ønsket og at han mente at jeg trengte å være tvangsinnlagt i 3 måneder før jeg var stabil nok til å skrives ut.

Jeg får ikke vedtaket til kontrollkommisjonen før i løpet av neste uke, men siden det var det som var argumentet hans som tvangsvedtaket som han har skrevet er basert på så kan jeg virkelig ikke se en annen grunn enn at det er det også kontrollkommisjonen har basert sitt vedtak om avslag på?

Men kan de virkelig fatte vedtak om å opprettholde tvangen dersom det er slik at vedtaket er basert på det at de tror at jeg lyver?

For når jeg var med fastlegen så sa jeg til han "jeg har samlet piller i et år og jeg tar livet mitt i dag" og jeg sa det samme til akutt ambulant team og ingen av de tvangsinnla meg? Jeg tenker at når de ikke hadde grunnlag nok til tvangsinnlegge meg da så kan vel psykiateren ikke ha det nå viss det er slik at det er det de baserer begrunnelsen for at jeg fortsatt burde være på tvang er?

Slik jeg tolker psykisk helsevernloven så skal frivillighet bli prøvd så langt det er mulig, men det har det jo ikke blitt gjort med meg?

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de tenker, for jeg sa jo på møtet med kontrollkommisjonen at jeg selv ønsket å bli fulgt opp av ambulant team, psykisk sykepleier og psykolog og at jeg også kunne ta både antidepressiva og stemningsstabiliserende frivillig og også prøve antipsykotika frivillig dersom jeg fikk prøve en annen enn de som jeg allereie har prøvd.

Kan kontrollkommisjonen gi avslag fordi de tror på psykiateren som sier at han mener at jeg lyver?

Anonymous poster hash: 0a56c...307

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...