NTB - digi Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Kommunen tror elever stod bak datainnbrudd: – Vi ser svært alvorlig på dette Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Rampestreker får konsekvenser de også. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Det samme kan GDPR gi (konsekvenser altså). Lenke til kommentar
AugiTheAssassin Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Kanskje de skal lage en policy som gjør at de må bytte passord oftere enn 1 gang hvert 5 år... da jeg gikk på skole kunne jeg også it sitt passord og det er nok ikke endret heller(eller komplisert) Lenke til kommentar
Jens P. Enger Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 "De vet heller ikke hvem som sto bak, men kartleggingen så langt tyder på at det kan ha vært elever, skriver kommunen i en avviksmelding til Datatilsynet NRK har fått tilgang til." Lærer som har fått endret navn til Biggus Dickus? 2 Lenke til kommentar
svendoc Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 https://www.nrk.no/hordaland/datainnbrotet_-barneskuleelev-varsla-om-sikkerheitshol-for-eit-halvt-ar-sidan-1.14170251 Dette "hullet" som ble brukt i "hackingen" ble oppdaget av en elev for over et halvt år siden, som varslet om dette. Men ingenting skjedde for å rydde opp. Derfor utnyttet eleven "hullet" til å sende en tullemelding via systemet. Og nå vil kommunen anmelde eleven. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Kanskje de skal lage en policy som gjør at de må bytte passord oftere enn 1 gang hvert 5 år... da jeg gikk på skole kunne jeg også it sitt passord og det er nok ikke endret heller(eller komplisert) Bytte passord ofte er ikke nødvendigvis mer sikkert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå