Niklasp Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Google bekrefter sporing – endrer ordlyden, men fortsetter å spore deg Lenke til kommentar
GadgetBoy Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 "kryptisk formulerte «nett- og appaktivitet»." Skal dette være en spøk? Ingenting her er nytt og alle vet at en innstilling for google ikke omfatter andre applikasjoners oppførsel. Er det en Apple vendt journalist som har skrevet denne artikkelen kanskje? Da har du isåfall gostav å vite atApple tilsynelatende sender helsedata på brukerne.. lag heller en sak om det. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Harepuz Skrevet 17. august 2018 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2018 "kryptisk formulerte «nett- og appaktivitet»." Skal dette være en spøk? Ingenting her er nytt og alle vet at en innstilling for google ikke omfatter andre applikasjoners oppførsel. Er det en Apple vendt journalist som har skrevet denne artikkelen kanskje? Da har du isåfall gostav å vite atApple tilsynelatende sender helsedata på brukerne.. lag heller en sak om det. Det er så søtt når disse folka går til «personen som skriver dette må digge Apple» når de er uenige. Det sier liksom sitt om hvor seriøst vi skal ta kommentaren. Kan dere ikke bare holde dere til kommentarfeltene til de lokale avisene deres? 10 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 "kryptisk formulerte «nett- og appaktivitet»." Skal dette være en spøk? Ingenting her er nytt og alle vet at en innstilling for google ikke omfatter andre applikasjoners oppførsel. Er det en Apple vendt journalist som har skrevet denne artikkelen kanskje? Da har du isåfall gostav å vite atApple tilsynelatende sender helsedata på brukerne.. lag heller en sak om det. Du mener at mannen i gata vil skjønne dette? 4 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 "deaktivere Nett og appaktivitet, i tillegg til posisjonsloggen." Valget en har er å sette det på pause... Lenke til kommentar
HQ7A6X1R5 Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Dette er grunnen til at jeg kjøpte en iPhone for første gang i år å byttet til iOS.. Skrudd av alt av sporing, helsedata etc å er svært forbøyd. Betryggende at black hat kunne vise hvor hinsides bra kryptert hele iOS sytemet er hvis man skrur av alle valg mens telefonen er låst, å at ios vistnok har sitt eget lagringsformat gjør jo heller ingen ting. Bytter sansynligvis iPhone X til 2018 modellen som kommer med større skjerm. Endret 17. august 2018 av HQ7A6X1R5 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Skjønner meg ikke på folk som skal skjule så mye, så en kan jo lure, er alle kriminelle? 3 Lenke til kommentar
TiberiumKANE Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 glad jeg bruker nokia og skal bruke det til en duer. hva skal jeg med en mobil som vet alt om meg om hva jeg gjør hvor jeg er nei takk. nokia en mibil som funker når du ber om det lever lengre en noen apple eller android mobil. kan også brukes som slag våpen skulle en trenge det også Lenke til kommentar
TiberiumKANE Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Skjønner meg ikke på folk som skal skjule så mye, så en kan jo lure, er alle kriminelle? vist du ikke skjønner poenget er det ikke vits og prøve engang 7 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Glad for at Google gjør dette. Var i Vietnam i sommer, og ble helt lamslått over hvor bra Google maps fungerte der med tanke på live trafikkbilde. Jeg kunne lett sjekke om hvilke steder jeg rakk å besøke på gitte dager. At enkelte er paranoide over _Googles_ "sporing" får bli deres problem. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 På min telefon har aldri "stedtjenester" vært påslått. Veldig sjelden jeg trenger kart for å orientere meg, og når jeg gjør det, så trenger jeg ikke en pil på kartet som viser meg hvor jeg er. Ufattelig for meg at folk går rundt med GPS'en i telefonen påslått hele tiden! 2 Lenke til kommentar
HQ7A6X1R5 Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) På min telefon har aldri "stedtjenester" vært påslått. Veldig sjelden jeg trenger kart for å orientere meg, og når jeg gjør det, så trenger jeg ikke en pil på kartet som viser meg hvor jeg er. Ufattelig for meg at folk går rundt med GPS'en i telefonen påslått hele tiden! 100% enig med deg på det! Endret 17. august 2018 av HQ7A6X1R5 1 Lenke til kommentar
Giall Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Skjønner meg ikke på folk som skal skjule så mye, så en kan jo lure, er alle kriminelle? Er jo ikke kult at den har en oversikt hvor du holder til, for deretter å ha annonser skreddersydd for deg basert på steder du har besøkt. Dessuten tror jeg også lokasjonen din kommer i sanntid når du "sjekker" inn i et nytt sted, som gir folk muligheten til å vite hvor du befinner deg til en hver tid 1 Lenke til kommentar
Giall Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Glad for at Google gjør dette. Var i Vietnam i sommer, og ble helt lamslått over hvor bra Google maps fungerte der med tanke på live trafikkbilde. Jeg kunne lett sjekke om hvilke steder jeg rakk å besøke på gitte dager. At enkelte er paranoide over _Googles_ "sporing" får bli deres problem. Er jo ikke noe problem når man har lagre posisjon logg aktivert. Problemet derimot er når man har skrutt det av og det gjør ingen forskjell 3 Lenke til kommentar
Giall Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 På min telefon har aldri "stedtjenester" vært påslått. Veldig sjelden jeg trenger kart for å orientere meg, og når jeg gjør det, så trenger jeg ikke en pil på kartet som viser meg hvor jeg er. Ufattelig for meg at folk går rundt med GPS'en i telefonen påslått hele tiden! Trenger vel ikke gps så mye selv heller, men det er nokså fordi jeg reiser samme rute hverdag og forholder meg til samme lokale området Lenke til kommentar
GadgetBoy Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Dette er grunnen til at jeg kjøpte en iPhone for første gang i år å byttet til iOS.. Skrudd av alt av sporing, helsedata etc å er svært forbøyd. Betryggende at black hat kunne vise hvor hinsides bra kryptert hele iOS sytemet er hvis man skrur av alle valg mens telefonen er låst, å at ios vistnok har sitt eget lagringsformat gjør jo heller ingen ting. Bytter sansynligvis iPhone X til 2018 modellen som kommer med større skjerm. Du vet at Apple erverst i klassen på hjemsending av brukerdata? Ved å deaktivere helsedata deling sendes det ikketil abdre en Apple selv og firma på Apples samarbeidsliste. Apple sparer også bevegelsesdata samt data på hva du søker på og ser på. Dette gjør Apple fordi de har en visjon om reklame i iOs samt å starte et bank og forsikringsselskap. 1 Lenke til kommentar
GadgetBoy Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 "kryptisk formulerte «nett- og appaktivitet»." Skal dette være en spøk? Ingenting her er nytt og alle vet at en innstilling for google ikke omfatter andre applikasjoners oppførsel. Er det en Apple vendt journalist som har skrevet denne artikkelen kanskje? Da har du isåfall gostav å vite atApple tilsynelatende sender helsedata på brukerne.. lag heller en sak om det. Det er så søtt når disse folka går til «personen som skriver dette må digge Apple» når de er uenige. Det sier liksom sitt om hvor seriøst vi skal ta kommentaren. Kan dere ikke bare holde dere til kommentarfeltene til de lokale avisene deres? Detgår på en gjentagende ordlyd og vinkling. I en sak som omfatter Apple i samme situasjoen er ordlyden helt motsatt. Lenke til kommentar
Bjørn Halvor Kvilhaug Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Sporing er ikke så veldig dumt om noe skulle skje oss, en ulykke som en utforkjøring og vi ligger i veigrøfta uten andre trafikanter kan se oss, da kan vi takke sporing for at venner og familie kan se hvor vi er og så bli reddet takket være sporing. Jeg vet hvor viktig dette er, jeg reddet selv en venn som ringte meg og fortalte at han hadde tatt en overdose med medisiner for å ta sitt liv, men med sporing fant politiet han på en camping hytte i Nord Norge, da sto det om minutter og han ble fraktet i helikopter til Bodø. Politiet sa etter på TUSEN TAKK du reddet han med et par minutters margin, takket være sporing. Så å svartmale dette helt er feil, men noe annet er hva bruker GOOGLE dette til stor butikk. Ta personer som blir kiddnappet og noen tar telefonen og bruker den, da kan vi også ta synderne. . 1 Lenke til kommentar
BarkSalstad Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Altså, dette er en funksjon du må aktivt VELGE å slå på.Hvorfor i alle dager skulle noen tro at hvis man ikke velger å ha denne funksjonen på, så vil det generelt påvirke instillingene dine i alle Googles apper?Dette er en ikke-sak. Endret 17. august 2018 av BarkSalstad Lenke til kommentar
WH8YZ81U Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 "kryptisk formulerte «nett- og appaktivitet»." Skal dette være en spøk? Ingenting her er nytt og alle vet at en innstilling for google ikke omfatter andre applikasjoners oppførsel. Igjen særdeles urovekkende manglende forståelse av saken dette, ja. Det Google har gjort her er å male en illusjon av at de slutter å spore deg gjennom Google Maps når du slår av sporingen. Men det Google EGENTLIG har gjort er å fortsette å spore deg gjennom Google Maps (dog noe sjeldnere) - de bare viser det ikke til deg lengre. Denne taktikken gjennomsyrer Google's "tjenester" (SPESIELT Android og Chrome), der de introduserer funksjoner som er ordlagt som positivt for oss brukere, men som egentlig har lite eller ingen positiv nytteverdi for oss, og bidrar til at enten 1) Google får invadere privatlivet ditt enda dypere, eller 2) Maskerer at Google fortsetter å invadere privatlivet ditt. Ett eksempel på kategori 1 er "Use a prediction service to load pages more quickly"-valget i Google Chrome. Vet du hvor mye lengre opp i endetarmen din du har gitt Google lov til å komme bare med denne ene tilsynelatende "positive" funksjonen? Den aktuelle saken faller i kategori 2, der de har introdusert en funksjon som har ingen praktisk betydning for de av oss som ikke konstant går rundt i nær komatøs grøftefyll, men som gir oss noe å skru av som ikke på noen måte forhindrer Google i å fortsette å hamstre posisjonen din (igjen, dog noe sjeldnere). Illusjonen av kunnskap om Google's produkter er det Google har vokst seg fra stor monstrøs på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg