Kahuna Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Ja, det blir da utrolig kjipt for de som kommer sist og havner på 0kW... Som er hele grunnen til at jeg ikke ønsker en slik løsning.Det er sånn en spotløsning pleier å fungere ja, bortsett fra at det i praksis ikke vil bli noe problem siden vi 'alltid' har nok strøm om natta. Det er heller ikke noe i veien for at en spot-modell kan inneholde elementer av prioritert levering(for utvalgte grupper eller for de som betaler ekstra) Det er utrolig vanskelig å diskutere en modell som ikke finnes, du må gjerne utdype alle detaljene slik at det blir lettere å diskutere Nå finnes jo ikke NVE sin prismodell ennå heller, den er bare et forslag, som muligens aldri kommer til å bli innført. Ut fra dagens overskrifter(har ikke ekstra så jeg får ikke åpnet artikkelen) ser det ut som de minimum ryker på en ny høringsrunde. Det er åpenbart flere enn meg som synes NVEs foreslåtte modell er dårlig.. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Det er sånn en spotløsning pleier å fungere ja, bortsett fra at det i praksis ikke vil bli noe problem siden vi 'alltid' har nok strøm om natta. Det er heller ikke noe i veien for at en spot-modell kan inneholde elementer av prioritert levering(for utvalgte grupper eller for de som betaler ekstra) Jo, det blir ett problem når alle må kjempe om plassen sin. Da fyrer en i gang full pupp med en gang det er ledig. Har du sett folk på buffet? Nå finnes jo ikke NVE sin prismodell ennå heller, den er bare et forslag, som muligens aldri kommer til å bli innført. Ut fra dagens overskrifter(har ikke ekstra så jeg får ikke åpnet artikkelen) ser det ut som de minimum ryker på en ny høringsrunde. Det er åpenbart flere enn meg som synes NVEs foreslåtte modell er dårlig.. Ja det er helt sant, men det er det eneste forslaget en kan forholde seg til i og med at den har vært ute på høring med detaljer som en kan regne på. Det er mange som er i mot, helt klart det. Men at den blir kastet har jeg sett lite info om, det kommer mer og mer info om at den sannsynligvis lanseres. Men, det er enda litt tid. For min del er jeg åpen for andre løsninger men mener etter å ha regnet på det at den løsningen som ligger ute i dag er fair. Jeg ønsker dog ikke noe først inn vinner prinsipp, selv om noen gjør det(uten at jeg fatter hvorfor). Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) Jo, det blir ett problem når alle må kjempe om plassen sin. Da fyrer en i gang full pupp med en gang det er ledig. Har du sett folk på buffet? ... Så lenge kjøkkenet har laget nok mat så blir du mett selv om du kommer sent til bordet.. Du *må* ikke spise i første bordsetning vel? (med mindre du er diabetiker og er i ferd med å få for lavt blodsukker men da burde du ha kontaktet betjeningen på forhånd) Endret 21. august 2018 av Kahuna Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Så lenge kjøkkenet har laget nok mat så blir du mett selv om du kommer sent til bordet.. Du *må* ikke spise i første bordsetning vel? (med mindre du er diabetiker og er i ferd med å få for lavt blodsukker men da burde du ha kontaktet betjeningen på forhånd) Er du seriøs nå? Ønsker du å sitte å vente på å lage mat, ta en dusj osv? Og hva skal du få igjen for dette? Som nevnt tidligere ønsker jeg ikke å basere livet mitt på andre, nei. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Er du seriøs nå? Ønsker du å sitte å vente på å lage mat, ta en dusj osv? Og hva skal du få igjen for dette? Som nevnt tidligere ønsker jeg ikke å basere livet mitt på andre, nei. Vi kan fortsette med buffet-analogien din. Når du abonnerer på effekt er du garantert plass i første bordsetning men porsjonene er små. Du kan få store porsjoner men det blir veldig dyrt. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Vi kan fortsette med buffet-analogien din. Når du abonnerer på effekt er du garantert plass i første bordsetning men porsjonene er små. Du kan få store porsjoner men det blir veldig dyrt. Nei porsjonene er ikke små for 80% av befolkningen... Har du i det hele tatt regnet på det selv? Har du prøvd å se hvor du havner? Denne løsningen passer for de aller fleste, dette vet en for det er gjort beregninger fra reelle forbruk. Mens når folk diskuterer det handler det mest om synsing. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Vi kan fortsette med buffet-analogien din. Når du abonnerer på effekt er du garantert plass i første bordsetning men porsjonene er små. Du kan få store porsjoner men det blir veldig dyrt. Nei porsjonene er ikke små for 80% av befolkningen... Har du i det hele tatt regnet på det selv? Har du prøvd å se hvor du havner? Denne løsningen passer for de aller fleste, dette vet en for det er gjort beregninger fra reelle forbruk. Mens når folk diskuterer det handler det mest om synsing. Jeg vil anbefale at ingen kommenterer Salvesens innlegg. De er primitive og på konstant gjentagelse. At han er lykkelig med NVE's sinnsyke effekttariff, for være hans sak. Selv er jeg på linje med NELFO som sier mye fornuftig her og NHO, kraft og nettbransjen selv og mange andre som mener NVE's forslag er hårreisende (rushtidavvgift hver time i året, tilbakegang til femtitallets effektoverbruk til tross for alle de sofistikerte muligheter AMS gir oss). Så la Salvesen bable for seg selv uten at han blir kommentert. Han har gang vist seg immun for argumenter for fleksible løsninger vi alle er tjent med. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg vil anbefale at ingen kommenterer Salvesens innlegg. De er primitive og på konstant gjentagelse. At han er lykkelig med NVE's sinnsyke effekttariff, for være hans sak. Selv er jeg på linje med NELFO som sier mye fornuftig her og NHO, kraft og nettbransjen selv og mange andre som mener NVE's forslag er hårreisende (rushtidavvgift hver time i året, tilbakegang til femtitallets effektoverbruk til tross for alle de sofistikerte muligheter AMS gir oss). Så la Salvesen bable for seg selv uten at han blir kommentert. Han har gang vist seg immun for argumenter for fleksible løsninger vi alle er tjent med. Hva behager? Ingen svarer meg? Tror du at du kan bestemme noe slikt? Det er greit å diskutere med noen som ikke ser alt fra samme side, det skaper diskusjon. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg vil anbefale at ingen kommenterer Salvesens innlegg. De er primitive og på konstant gjentagelse. At han er lykkelig med NVE's sinnsyke effekttariff, for være hans sak. Selv er jeg på linje med NELFO som sier mye fornuftig her og NHO, kraft og nettbransjen selv og mange andre som mener NVE's forslag er hårreisende (rushtidavvgift hver time i året, tilbakegang til femtitallets effektoverbruk til tross for alle de sofistikerte muligheter AMS gir oss). Så la Salvesen bable for seg selv uten at han blir kommentert. Han har gang vist seg immun for argumenter for fleksible løsninger vi alle er tjent med. Hva behager? Ingen svarer meg? Tror du at du kan bestemme noe slikt? Det er greit å diskutere med noen som ikke ser alt fra samme side, det skaper diskusjon. Les hva jeg skriver! Det er bare en oppfordring. Dine innlegg skaper ikke diskusjon (når der gjelder denne tematikken), men bare irritasjon over dine enfoldige gjentagelser. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Les hva jeg skriver! Det er bare en oppfordring. Dine innlegg skaper ikke diskusjon (når der gjelder denne tematikken), men bare irritasjon over dine enfoldige gjentagelser. Jeg har lest. Jeg skjønner at du irriterer deg og føler du må prøve å gjøre noe. Det er din sak. Typisk siste utvei for folk, døve ned. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Les hva jeg skriver! Det er bare en oppfordring. Dine innlegg skaper ikke diskusjon (når der gjelder denne tematikken), men bare irritasjon over dine enfoldige gjentagelser. Jeg har lest. Jeg skjønner at du irriterer deg og føler du må prøve å gjøre noe. Det er din sak. Typisk siste utvei for folk, døve ned. Patetisk. Prøv å gå litt i deg selv når den stor majoritet av innlegg til deg er oppgitt over det du skriver og dine gjentagelser. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 (endret) Patetisk. Prøv å gå litt i deg selv når den stor majoritet av innlegg til deg er oppgitt over det du skriver og dine gjentagelser. "ok Kjetill".. jeg trenger ikke å gjøre noe som helst, det er ett forslag som har vært ute til høring og som sannsynligvis kommer. Det liker jeg og er forberedt på. Verre for dere andre som er uenig og gjør ikke annet enn å skrive om det på forum. Det kommer ikke til å hjelpe dere noe som helst. Endret 7. september 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Patetisk. Prøv å gå litt i deg selv når den stor majoritet av innlegg til deg er oppgitt over det du skriver og dine gjentagelser."ok Kjetill".. jeg trenger ikke å gjøre noe som helst, det er ett forslag som har vært ute til høring og som sannsynligvis kommer. Det liker jeg og er forberedt på. Verre for dere andre som er uenig og gjør ikke annet enn å skrive om det på forum. Det kommer ikke til å hjelpe dere noe som helst. Du klarer ikke en gang å skrive navnet mitt riktig (dersom jeg kjenner deg rett så vet du bedre enn meg hvordan navnet mitt skal skrives). Deretter er NVE's forslag i hardt vær og har vært det siden de kom med det. Dernest har NVE nettopp utlyst ny høring om forslaget (se artikkel her på TU ca i går). Men du må gjerne leve godt med dine villfarelser og manglende innsikt og kunnskaper. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 (endret) Du klarer ikke en gang å skrive navnet mitt riktig (dersom jeg kjenner deg rett så vet du bedre enn meg hvordan navnet mitt skal skrives). Deretter er NVE's forslag i hardt vær og har vært det siden de kom med det. Dernest har NVE nettopp utlyst ny høring om forslaget (se artikkel her på TU ca i går). Men du må gjerne leve godt med dine villfarelser og manglende innsikt og kunnskaper. Beklager at jeg skrev navnet ditt feil, jeg dobbelt sjekket det ikke og ikke kjenner jeg deg heller? Tror du skal passe deg litt med disse personangrepene jeg, det strider i mot reglene og er dårlig debattering. Ja, det har absolutt vært i hardt vær og jeg har sett antagelser til at det muligens går for ny høring. Men jeg har enda ikke sett noen, ikke så rart om det kom i går... Blir spennende å lese og sette seg inn i en evt ny høring da. For, det har jeg i motsetning til mange andre gjort ved sist forslag. Fint om du har link også, fant ikke noe slikt fra i går på TU sine sider? Endret 7. september 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Du klarer ikke en gang å skrive navnet mitt riktig (dersom jeg kjenner deg rett så vet du bedre enn meg hvordan navnet mitt skal skrives). Deretter er NVE's forslag i hardt vær og har vært det siden de kom med det. Dernest har NVE nettopp utlyst ny høring om forslaget (se artikkel her på TU ca i går). Men du må gjerne leve godt med dine villfarelser og manglende innsikt og kunnskaper. Beklager at jeg skrev navnet ditt feil, jeg dobbelt sjekket det ikke og ikke kjenner jeg deg heller? Tror du skal passe deg litt med disse personangrepene jeg, det strider i mot reglene og er dårlig debattering. Ja, det har absolutt vært i hardt vær og jeg har sett antagelser til at det muligens går for ny høring. Men jeg har enda ikke sett noen, ikke så rart om det kom i går... Blir spennende å lese og sette seg inn i en evt ny høring da. For, det har jeg i motsetning til mange andre gjort ved sist forslag. Fint om du har link også, fant ikke noe slikt fra i går på TU sine sider? "Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) lytter til innspillene mot nye effekttariffer og vurderer en ny høringsrunde" Artikkel TU datert 21. august.. Det jeg kommer med er ikke personangrep, men karakteristikker av dine innlegg. Jeg leste NVE's rapport om effekttariffer svært nøye og så umiddelbart galskapen i deres foretrukne tarfiff (i likhet med de fleste relevante instanser). 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 "Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) lytter til innspillene mot nye effekttariffer og vurderer en ny høringsrunde" Artikkel TU datert 21. august.. Det jeg kommer med er ikke personangrep, men karakteristikker av dine innlegg. Jeg leste NVE's rapport om effekttariffer svært nøye og så umiddelbart galskapen i deres foretrukne tarfiff (i likhet med de fleste relevante instanser). Ja denne har jeg også lest, trodde det gjerne hadde kommet noe nytt. Som det nevnes vurderer de det. Det har de gjort lenge, på grunn av motstand som kom så og si med en gang høringen ble sluppet. Men det er enda ikke kommet noe forslag eller noe mer info enn at det vurderes. Heller ikke noe info om hva alternativet da blir. vi får se hva det blir, men foreløbig er det en sak som gjelder og den er god for de fleste om en faktisk setter seg inn i den og ser på tallene. Det er ett personangrep når en uttaler seg på den måten, jeg gjør det ikke av en grunn selv om jeg har mine egne meninger om deg og andre som kommenterer i denne saken. Det fører ikke til noe godt. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Kanskje neste forslag til ny nettariff burde komme fra noen andre enn NVE? De har egentlig diskvalifisert seg selv med det første forslaget som mest av alt ser ut som en usmakelig blanding av intellektuell latskap og vrangvilje. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Kanskje neste forslag til ny nettariff burde komme fra noen andre enn NVE? De har egentlig diskvalifisert seg selv med det første forslaget som mest av alt ser ut som en usmakelig blanding av intellektuell latskap og vrangvilje. Det er jo NVE som er den innsatsen som skal sette retningslinjene, så det er jo rart om noen andre skal fremme forslaget som ikke innehar en slik rolle. Men, de har jo fått mange forslag fra andre aktører. Så de vurderer vell disse og hvor aktuelle de er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå