Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Robotstøvsuger og teppe

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk idag en robotstøvsuger som jeg satte igang med det samme. Etter å kjørt litt rundt sjekket jeg oppsamleren for å se om den hadde samlet mye støv. Var store støvdotter, eller, noe jeg trodde var støvdotter. Viste seg å komme fra stueteppet etter å latt den kjøre noen runder der. Teppet er av ull og "støvdottene" er rett og slett ull fra teppet. Kan dette være skadelig for teppet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Robotstøvsugere generelt sett er ikke veldig kraftige, men pga. at de har børster som samler opp støv etc. vil de gjerne gi noe mer slitasje på tepper enn vanlige støvsugere som ikke har roterende børster. Dersom den river løs ull fra tepper vil det naturligvis føre til ekstra slitasje som kan bli synlige skader over tid, men jeg vil heller tro at det den har samplet opp er fiber og støv som allerede hadde løsnet fra teppet. Hvilken modell var det?

Endret av Kontorstol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Robotstøvsugere generelt sett er ikke veldig kraftige, men pga. at de har børster som samler opp støv etc. vil de gjerne gi noe mer slitasje på tepper enn vanlige støvsugere som ikke har roterende børster. Dersom den river løs ull fra tepper vil det naturligvis føre til ekstra slitasje som kan bli synlige skader over tid, men jeg vil heller tro at det den har samplet opp er fiber og støv som allerede hadde løsnet fra teppet. Hvilken modell var det?

Ja, altså, det så ut som store støvdotter jeg tok ut av oppsamleren så vil tro det er en fin blanding. Dette skjedde hver gang jeg hadde latt den kjøre noen runder rundt på teppet.

Det er en iRobot Roomba 605.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...