Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Har så smått begynt å krible litt i fingrene etter å bygge et kabinett igjen. selvfølgelig blir det aluminium og Lexan Her er en midlertidig grovskisse på hvordan det vil se ut: Ellers håper jeg at klare å få inn Hovedkortbrett igjen. Han har lovet at han skal klare å det igjen i vareutvalget, noe som gleder de av oss som liker å mekke litt selv. Her kan du legge inn kommentarer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1820922&p=24555604 Endret 18. august 2018 av Woodcarving Reidar Eliassen 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 (endret) I dag fikk jeg alt som var bestilt. Tok en tur innom billington jernvareforretning i Halden, og fikk utrolig god hjelp til å kappe opp aluminiumen til riktig mål. Da ble resultatet slik Vekt på aluminiumen er 14562 gram. Altså litt over 14 kg. Fikk også maskinføttene som var bestilt fra samme sted Dimensjon er 20 x 50 mm, med M10 skruer I posten kom frontpanelet Regner med at jeg får saget ut spor i morgen Endret 28. august 2018 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 28. august 2018 Forfatter Del Skrevet 28. august 2018 Fikk tak i et Lian Li kabinett på Finn.no. Det kostet 350,- Jeg var kun interessert i å ta deler av det. Her kunne jeg bruke Hovedkortbrettet, skinner, og kabler. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 28. august 2018 Forfatter Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Her er Hovedkortbrett og ledningsopplegget Jeg kommer til å bruke skinnene til hovedkortbrettet Endret 28. august 2018 av Woodcarving Reidar Eliassen 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Nå har jeg borret og gjenget nesten 100 hull Frest vekk ca 4,5 kilo aluminium. Så nå veier det 10176 gram For å klare det, så måtte det lages noen gigger Sagegigg I fresegiggen Fresegigg Før og etter fresing Endret 31. august 2018 av Woodcarving Reidar Eliassen 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 (endret) Prøvde først å lime delene sammen, men det ble ikke vellykket. Så snart alle tvingene var fjernet, så skulle det ikke store dunket før alt falt ifrahverandre.Eneste løsningen var da å finne noen som kunne sveise sammen ramma.Prøvde først på Finn.no, og småjobber. Fikk svar, men det var langt unna.Ringte så til bedrifter i nærheten, og fikk hjelp fra https://www.vatvedt.com/ Var heldig fordi de holder til bare et stenkast fra meg bilder kommer senere i kveld. Endret 4. september 2018 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 heisan. nå har jeg fått startet opp gamle pcen.. skikkelig fine sveisefuger. Tror jeg beholder en del av dem. Fikk frest av over 1 kg aluminium. så nå veier ramma 8,5 kg skal frese litt mer i morgen også. så får vi se hvor lett ramma blir. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 5. september 2018 Forfatter Del Skrevet 5. september 2018 Frest litt til. Så nå er den delen av jobben ferdig Vekten stoppet på 7,8 kg. Var å bestilte Lexan 3 mm til ytterveggene Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 i dag Begynte dagen med å borre hull og gjenge for M10 skruene til bena. Så ble 2 sider gjort ferdig. limte på 3 x 25 mm flat aluminium rundt. laget 10 mm hull og limte fast 10 mm neomdyn - magneter i hullene Mangnetene skal gjøre det mulig å ta av og på panelene for å komme inn i kabinettet for rengjøring og omorganisering. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 9. september 2018 Forfatter Del Skrevet 9. september 2018 Endelig ferdig med selve ramma. Det står igjen en del sparkling og pussing før lakkering. Har tenkt å ha kabinettet i svart lakk. lurer på om jeg skal forandre på føttene. og lage de av lexan og gummi istedet for å få på plass lys i dem. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Har sparklet og pusser litt med tokomponent sparkel for aluminium. 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 Har laget nye føtter til kabinettet. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 Grunnet Lakkert 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 25. september 2018 Forfatter Del Skrevet 25. september 2018 Har fått på plass radiator med vifter på toppen Her er det fra Techbay: Radiator https://www.techbay.no/product.html/ek-coolstream-radiator-pe-360-3x120-38?category_id=181 Vifter https://www.techbay.no/product.html/barrow-vifte-rgb-multicolor-lrc-pwm-120x25-gule-kanter?category_id=30 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Et spørsmål, hva synes du om Barrow viftene? Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Kjøpte disse fordi det var RGB vifter. Men jeg tror de skal være bra? Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 28. september 2018 Forfatter Del Skrevet 28. september 2018 Sånn, da er toppen ferdig. Har satt på grill Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Tøft! Lykke til videre meg bygget!Gjorde akkurat ferdig ett hardline bygg selv, meget morro! Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Heisdan, nå er det en stund siden det var en oppdatering. Har holdt på med å oppgradere pc`en. Men nå er jeg i gang igjen. Litt Lexan for å få feste til radiator og 5"25 brønn Radiatorfestet, hentet fra en Coolermaster Cosmos 700P. Har 2 stk. Til slutt et støvfilter https://www.techbay.no/product.html/demciflex-filter-3x140mm-rektangular-sort og grill i aluminium. den har blitt klippet til og lakkert Endret 3. desember 2018 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 (endret) I dag har det blitt boret og sagd litt for kabelgjennomføringer Endret 4. desember 2018 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå