Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er ikke dette ganske drøyt av Canal Digital?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men get har vel bare: Sagemcom F@st 3284 DC is a high end cable gateway with a 8x4 DOCSIS/EuroDOCSIS 3.0 modem for fast internet access. The product includes advanced home networking technologies, in particular dual band dual concurrent Wi-Fi 802.11n, and integrates, as an option, a DECT CAT-iq 2.0 module to support High Definition Voice services

Så slike modemer klarer vel ikke mere en 800 mbit ned.

Men riktignok bedre en canaldigital som har 500 mbit som høyeste.

At get har docsis 3.1 splittere og cmts hjelper lite hvis ikke modemet er nyeste type.

Det er usikkert om canaldigital jobber med å splitte nettet slik de kan tilby 800-900 mbit med docsis 3. i så fall bedre en de gjør ingenting. Eller kjøper brukt utstyr fra get.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

After the success of its one gigabit gateway range, Sagemcom releases to the operators the next Generation Multi-Gigabit gateways – VDSL 35b / G.FAST / PON, 2.5G/10G PON, DOCSIS 3.1 – integrating high efficiency 802.11ax Wi-Fi, in addition to new smart home connectivity Solutions including distributed Wi-Fi, voice control and Home automation.

The VDSL 35B / G.fast / FTTH / PON universal gateway, F@st 5380, integrates G.fast 212MHz, GPON and 802.11ax Wi-Fi, enabling the operators to deliver Multi-Gigabit end-toend services, and to meet the growing bandwidth required by the end-users.
F@st 5380 benefits from the last innovations of the in-house field proven Sagemcom SWAN™ software suite including big data, Wi-Fi distribution, smart diagnostics…

The next generation Fiber gateways range includes two products:
• F@st 5688ax for 10G PON (XGS-PON, 10G EPON, up to NG-PON2), enables end-toend 10Gbps symmetric routing throughput ;
• F@st 5670 for 2.5 Gbps GPON.

Both implement the latest 802.11ax Wi-Fi technology.

The third generation of our DOCSIS 3.1 & 32*8 gateway, F@st3890, is designed in a very compact form factor. This product can implement either in-house field proven Sagemcom SWAN™ software suite or the well-known RDK-B.

Gir det mening for deg? For meg virker ikke som verken modemet for fiber\docsis 3.1 finnes ennå?

Slik jeg forstår det heter docsis 3.1 modemet F@st3890

Men finner ikke om den har SFP+ eller ethernet eller hvor rask den klarer?

Alle andre modemet har vertfall teknisk informasjon som netgear CM1000.

Men syns det er litt vanskelig å kunne forklare:

• 32 downstream and 8 upstream channels for DOCSIS 3.0 connections
  • 2 OFDM downstream & 2 OFDM upstream channels for DOCSIS 3.1 connections provide fast and reliable Internet access

Betyr de 2 kanaler er mye raskere eller bruker docsis 3.1 også docsis 3 kanalene?

Syns det er bra folk lager slike youtube, men er det kun i usa man kan velge modem?

For den beviser modemet har noe å si.

https://youtu.be/2Tx7yXscc4w?t=310

Hvis dette er 1 gigabit get linje kan man si ulv i fåreklær tydigvis ikke docsis 3.1 noe særlig.

Man ser jo cm8200 er vesentlig raskere. Men usikker om man må slå av ruteren for å få 927 mbit

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du ser vel problemet med 1 gigabit nedlastinghastighet docsis 3.1 kan ruteren gjøre bredbåndet til flaskehals?

Usikkert på hvor stort problem det er? 940 mbit gir under 600 mbit i stole deler av testen.

Så hadde håpet noen kunne sagt litt mere her.

For mistenker dosis 3.1 har problemer, eller ruterene på markedet i dag må ha toppmodellene for ungå problemet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Alle Gets kunder er i dag koblet til et topp moderne og døgnovervåket fibernett som kan levere tilnærmet ubegrenset kapasitet. Det finnes imidlertid flere ulike fiberteknologier som kan levere høyhastighetsbredbånd, og Get er den eneste i Norge som leverer alle typer fiberteknologier fra en felles hovedsentral.

De to mest utbredte fiber-teknologiene betegnes som HFC (Hybrid Fiber Coax) og FTTH (Fiber To The Home). De fleste Get-kundene har et fibernett bygget opp med HFC-teknologi. Get sitt HFC-nett består i dag av mer enn 95 prosent fiber, der kun de siste meterne inn til hver kunde er koaksialkabler. I et HFC-nett sendes hver tjeneste med dedikerte frekvenser, slik at f.eks bredbånd og tv ikke påvirker hverandre. Dette er årsaken til at hver kunde i et HFC-nett kan få over 100 tv-kanaler samtidig som de får filmleie og Reprise og Start forfra-tjenester, og f.eks 500 Mbps bredbånd. Dette er kun mulig i et HFC-nett. I tillegg har det skjedd en betydelig utvikling innen HFC-teknologien, der nye standarder som øker hastigheten og kapasiteten ytterligere er introdusert.

Det er også komisk, fremtiden er docsis 3.1.

Man trenger ikke fiber fordi det ikke er raskere.

Lenke til kommentar

Flytta i sommer og beholdt Canal Digital som leverandør.

Har siden da betalt 449/mnd for 50MB.

Før jeg flytta betalte jeg 150 i "linjeleie" siden jeg ikke har dekoder, men dette har jeg ikke fått på fakturaen siden juli.

Holder kjeft om det, men mistenker at det blir oppdaga fra deres side og etterfakturert etterhvert ...

Vurderer å bytta til Viken Fiber, men det blir ikke spesielt mye billigere eller raskere.

40/40 : 519,-
80/80 : 629,-

Produktpakke med 500/500 og TV-pakke : 999,-

Sistnevnte er ikke så gæren deal, hadde jeg bare vært interessert i TV-delen ...

Lenke til kommentar

Bor i borettslag, så vi har en grunnpakke med tv-kanaler og 5/5 Mbps(tror jeg) som er inkludert i husleia (mao. betaler vi allerede en fast sum hver måned). Det betyr at vi får rabatt på høyere hastigheter, og jeg betaler Kr. 449,- for 250/250 med Canal Digital Fiber.

Lenke til kommentar

betaler 599,- for 250/250.har tv da.. 

men jobben dekker mobil og breiband...

så blir ikke mer en 200 ish måneden. pluss tven da.

så ender vi fort på 600 i måneden hvis man regner med de 200 som man skatter på.

Er ganske fornøyd når man har småbarn som liker å se TV.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...