Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er ikke dette ganske drøyt av Canal Digital?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og straffen for at jeg ønsker kun bredbånd?

150 kroner i ekstragebyr! 1800 kroner i året!

 

Er ikke dette ganske dyrt for bredbånd 100? Synes det er drøyt, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

Jeg syns det er ganske drøyt å ta 1000 kr i måneden for 500 mbit.

Når man får 1 gigabit hos get til samme pris. https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/v%C3%A5re-hastigheter

Canaldigital ønsker ikke å kommentere dette de sier de ikke får gjort noe med prisen eller si hva alternativet blir senere.

Hadde håpet canaldigital minstefall kan droppe linjeleie eller sette ned prisen eller tilby samme tilbudet som get.

 

Det canaldigital ikke kan si nå er det ville ende med telenor gikk konkurs hvis de tilbyr 1 gigabit nå til alle kunder.

Get beviser det er mulig å tilby bedre hastighet uten å øke prisen som jeg fryktet lenge.

Men er usikker hvor stabilt det er over tid. Det jeg hadde håpet 100-200 mbit opplastinghastighet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prisene er blitt høye pga relativt sett lite forbrukerklager og at norske forbrukere er ganske rike og sløve.

 

Det morsomme er at i 2000 så kostet en grunnpakke TV hos Get f.eks. 149,- og nå koster den 499,- 

Dvs en prisstigning på 335% fra 2000-2018

 

Til sammenligning har konsumprisindeksen økt med 39,7% i ca samme periode (fra 2000-2017)

 

KabelTV selskapene forsvarer dette med at lisenser fra produsenter er blitt dyrere og videre at de har øket antall kanaler (uten at kundene har kunnet nekte) Samtidig ser vi jo at kabelTV selskapene drar inn eventyrlige milliardoverskudd (kilde proff.no)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisene er blitt høye pga relativt sett lite forbrukerklager og at norske forbrukere er ganske rike og sløve.

 

KabelTV selskapene forsvarer dette med at lisenser fra produsenter er blitt dyrere og videre at de har øket antall kanaler (uten at kundene har kunnet nekte) Samtidig ser vi jo at kabelTV selskapene drar inn eventyrlige milliardoverskudd (kilde proff.no)

Irriter meg litt over dette, lite forbrukerklager, folk flest vet det ikke nytter, forbrukerrådet og nkom gir faen for de kan ikke skrive lovverk eller sette prisene for canaldigital\telenor og get.

Hvis det gjør det bytter de kun firmanavn eller selger selskapet sitt til noen andre som de gjør ofte. Ergo ingen kosikvens for å øke prisene.

Folk flest trenger bredbånd og når andre tar høye priser fordi bredbånd utbygging er dyrt fordi kommunene skal ha inntekt og ikke legger til rette for billig utbygging blir det dyrt. Særlig når fiberutbygging blir over 30 000 kr i etablering. Get er vel per dags dato ikke så dyrt mot altibox men canaldigital er vel dyrere samme er telenor, så telia er vel eier nå.

 

Heldigvis stiger ikke bredbånd prisene noe særlig ergo det blir billigere og billigere å være bredbånd kunde, med unntak av de laveste hastighetene som er kanskje untakket. Men kan jo forstå get\canaldigital må tjene noe, men de kunne kuttet fortjenesten eller gjort noe som gjør spillereglene litt mere rettferdig. For jeg vet telenor og canaldigital ikke bryr seg særlig om omdømme. Jeg kommer heller ikke noe vei med telia, som hadde håpet kunne finne en løsning med fri data men heller ikke der ser ut som finnes god løsning.

 

Nextgentel er bare å styre unna, de selger ikke fiber med mindre telenor leier den det.

G.fast er vel historie.

 

Det er snakk om telenor vil legge ned canaldigital, er også snakk om analog telefonlinje vil legges ned, så kundene blir tvunget over på ip telefoni. Men tror de vil vente til eldrebølgen forsvinner og skaffe flere alternativer før det skjer.

 

 

KabelTV selskapene forsvarer dette med at lisenser fra produsenter er blitt dyrere

Tror ikke det er snakk om mange kroner per kunder, men de 10 dobler prisene til kundene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Der jeg bor finnes det ikke noen bredbåndsalternativer, selv om det er relativt sentralt. Canal Digital er den eneste i byen, og med ingen konkurranse har jeg dessverre ikke noe valg. Ønsker ikke CDs TV-pakke. Sa opp etter elendig service, da jeg ikke fikk hjelp, og knapt hadde lyd i et halvt år på nesten samtlige TV-kanaler.

 

Og straffen for at jeg ønsker kun bredbånd?

 

150 kroner i ekstragebyr! 1800 kroner i året!

 

Er ikke dette ganske dyrt for bredbånd 100? Synes det er drøyt, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

 

cd.png

Ja, dette er drøyt og urimelig. Men det er sikkert minst ett teleselskap som tilbyr stabil 4G-dekning til en lavere månedspris. Og ikke glem at 5G er på vei, som mest sannsynlig betyr fri data og høye hastigheter til lavere månedspriser. Da har du muligheten til å forlate Canal Digital. Men vil nok si at Get er værre en Canal Digital, du bør være glad for at Get ikke tilbyr tjeneste sine der du er. Get har ofte regelmessig nedetid, tull og feil. Get har også frekk, elendig og inkompetent kundeservice. Denne siden kan kanskje også hjelpe: https://bytt.no/erfaringer/bredband

Endret av Erwind
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og ikke glem at 5G er på vei, som mest sannsynlig betyr fri data og høye hastigheter til lavere månedspriser.

Husk telia har kjøpt opp Get, så vi vet ikke hva slags planer de har, godt mulig de vil brense utviklingen.

Ellers gjøre det ulønnsomt med 5g.

Faktisk syns jeg get er bedre en canaldigital de har plan og kommet lengere.

Men problemet med get er de mangler kundeservice.

Lenke til kommentar

Har ikke noen erfaring med Get. Men hvis de er dårligere enn Canal Digital står det virkelig dårlig til med bredbåndsservicen her til lands. Hadde problemer med TV i fjor, prøvde å få hjelp på alle mulige måter, både skriftlig og telefon. Kom aldri over noen som kunne hjelpe meg, ble rett og slett bare ignorert. Etter mange måneder med flere kanaler uten lyd valgte jeg å si opp TV-pakken. Da tok det kanskje en kvart dag, og CD prøvde å ringe meg på mobilen. Da gadd jeg ikke svare engang. Har bare opplevd dårligere kundeservice én gang, og det er Telio for mange år siden, og Telenor for mange år siden på en god eierplass, noe som gjør det forståelig at CD har så dårlig kundeservice. Hadde jeg bare hatt alternativer til bredbånd så skulle CD vært historie for min del. Blir jo straffet med 1800 kroner i året fordi TV var ubrukelig, og jeg til slutt sa opp etter et langt kundeforhold, uten å få hjelp. Har bare lyst til å si drit-og-dra-canal-digital.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Canaldigital er vel problemet med de kutter utgiftene på kundeservice uten de får opplæring eller noe ting. Blir ansatt uten knapt utdannelse, kun fordi det er billig arbeidskraft.

 

Vet de er vanskelige. Er mere opptatt av kundenr en svare på spørsmål. Hvorfor trenger de det for å svare på spørsmål om docsis 3.1?

 

Men problemet er vel heller når man må bytte alt av utstyret for å få fiber vil de koste kundene mye.

Docsis er vel egentlig historie men get og canaldigtal velger å spare penger enten å oppgradere eller la være.

Si at det prisene får de ikke gjort noe med men tilbudet kan vurderes.

Lenke til kommentar

Jeg ringte akkurat Get for å si opp mitt abonnement. Da tilbydde de seg å senke fakturaen fra 639 til 480 kr per måned og en måned gratis. Kan være verd et forsøk om man er i samme båt som trådstarter og meg.

480 er mer det jeg anser som overkommelig pris. Det er rundt der den burde ligge. Ikke mer hvertfall.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Prisene er blitt høye pga relativt sett lite forbrukerklager og at norske forbrukere er ganske rike og sløve.

 

Det morsomme er at i 2000 så kostet en grunnpakke TV hos Get f.eks. 149,- og nå koster den 499,- 

Dvs en prisstigning på 335% fra 2000-2018

 

Til sammenligning har konsumprisindeksen økt med 39,7% i ca samme periode (fra 2000-2017)

 

KabelTV selskapene forsvarer dette med at lisenser fra produsenter er blitt dyrere og videre at de har øket antall kanaler (uten at kundene har kunnet nekte) Samtidig ser vi jo at kabelTV selskapene drar inn eventyrlige milliardoverskudd (kilde proff.no)

TV2 sin feil som stadig krever høyer priser for det rælet de levere 

Lenke til kommentar

Mulig trådstarter får en løsning på dette nå som Canal Digital Kabel går over til å bli Telenor, ser at Telenor Fiber tar 100 kr mindre for alle hastighetene hvis en sammenlikner med CD Kabel uten TV.

 

 

 

Fra 23. oktober skifter Canal digital kabel navn til Telenor. Canal digital satellitt beholder merkenavnet for hele sin nordiske virksomhet.

 

https://www.insidetelecom.no/artikler/canal-digital-kabel-skifter-navn/445202

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke navnebytte vil gjøre ting særlig bedre, nå vet jeg lite hva som vil skje f.eks istedenfor canaldigital.no kan det bli telenor2.no istedenfor. Eller Tele2.no er jo ledig siden de ble solgt i 2015.

 

Husk historen til canaldigital losbynett ble kjøpt opp av telenor og canaldigital overtok.

Det endte med linjeleie for de kundene som ville kun ha bredbånd. Telenor droppet å legge fiber i frykt de ble pålagt å leie fiberen 2-5 år etterpå av nkom.

 

Så telenor har vel noe triks på lur, kanskje man slipper tv men må betale for iptelefoni eller mobiltelefoni for å beholde bredbåndet hvis ikke må man betale 150 kr ektra i måneden.

 

 

TV2 sin feil som stadig krever høyer priser for det rælet de levere

Tja man kan jo kjøpe billig gjennom chilimobil, ellers har jo tv2 kampanjer på tv2 sumo prøv det kostnadfritt eller 100 kr per måned.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prisene er blitt høye pga relativt sett lite forbrukerklager og at norske forbrukere er ganske rike og sløve.

 

Det morsomme er at i 2000 så kostet en grunnpakke TV hos Get f.eks. 149,- og nå koster den 499,- 

Dvs en prisstigning på 335% fra 2000-2018

 

Til sammenligning har konsumprisindeksen økt med 39,7% i ca samme periode (fra 2000-2017)

 

KabelTV selskapene forsvarer dette med at lisenser fra produsenter er blitt dyrere og videre at de har øket antall kanaler (uten at kundene har kunnet nekte) Samtidig ser vi jo at kabelTV selskapene drar inn eventyrlige milliardoverskudd (kilde proff.no)

"Rike" og "Sløve". Det er jeg lei av å høre, jeg er IKKE rik og jeg er IKKE sløv, se "kabel-TV episoden" av south park så får man se hvorfor ingenting endrer seg på tilbudssiden av kabel-TV og bredbånd.

 

For øvrig blir jeg flådd for 500 kroner i måneden for 50/25 linje. Hvis det ikke var så stusselig å være uten youtube og streamingtjenester så hadde jeg droppet bredbåndet.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Der jeg bor finnes det ikke noen bredbåndsalternativer, selv om det er relativt sentralt. Canal Digital er den eneste i byen, og med ingen konkurranse har jeg dessverre ikke noe valg. Ønsker ikke CDs TV-pakke. Sa opp etter elendig service, da jeg ikke fikk hjelp, og knapt hadde lyd i et halvt år på nesten samtlige TV-kanaler.

 

 

 

Niks, dette er overhode ikke "dyrt". Betalte akkurat samme prisen selv når jeg hadde CD uten TV, fikk kjempe god Internett vel å merke! 

 

Om du sliter så må du rett og slett purre på de, om de ikke fikser det opp kan du vurdere å klage til forbrukerrådet. 

 

Om du vil ha lavere pris så kan du gå ned et hakk. Om jeg ikke husker feil så er det 400 kr for 50 mbps? 

Lenke til kommentar

Jeg ringte akkurat Get for å si opp mitt abonnement. Da tilbydde de seg å senke fakturaen fra 639 til 480 kr per måned og en måned gratis. Kan være verd et forsøk om man er i samme båt som trådstarter og meg.

480 er mer det jeg anser som overkommelig pris. Det er rundt der den burde ligge. Ikke mer hvertfall.

hvilke hastighet har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...