Gå til innhold

Noen som vil si litt om arbeidslivet sitt som automatiker?

sykkapac

Anbefalte innlegg

Skal gå vg2/3 automatikerfaget, men må innrømme at jeg egentlig ikke klarer å forestille meg hvordan det er å jobbe som en automatiker. Vet jo at det varierer sikkert litt fra jobb til jobb, men har vært veldig fint om du kunne si noe, gjerne med bilder av prosjekt! Er det foreksempel mye programmering eller mer kobling? Hvordan er det med helsa, mye bevegelse? Fine jobbtider og mye variasjon?

Endret av sykkapac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå vg2/3 automatikerfaget, men må inrømme at jeg egentlig ikke klarer å forestille meg hvordan det er å jobbe som en automatiker. Vet jo at det varierer sikkert litt fra jobb til jobb, men har vært veldig fint om du kunne si noe, gjerne med bilder av prosjekt! Er det foreksempel mye programmering eller mer kobling? Hvordan er det med helsa, mye bevegelse? Fine jobbtider og mye variasjon?

"Problemet" her er at det er så ekstremt mange bransjer folk jobber i med denne utdanningen. Og det går i mye forskjellig. Når jeg jobbet som automatiker var det ingen programmering, det var typisk trekke kabel og bøye rør i store deler av prosjektene, kobling, så over til looptest for så å kjøre commissioning med ingeniørene og prosjekt folk til slutt. Og så var det på igjen. Jeg jobbet på ett gassanelgg. 

Andre folk i samme firma gikk gjerne bare å trakk kabel og bøyde rør i månedsvis, om ikke lengre. Mens andre gikk looptest i lengre tider osv osv. Alt kom an på hvilket prosjekt en var på.

Lenke til kommentar

Litt som jeg tenkte, egentlig. Hadde fortsatt vært fint å se litt fra forskjellige firma hvordan de jobber:) Personlig ser jeg etter et firma med relativt faste arbeidstider og variasjon. Også ikke bare bli sittende og programmere, også men å få en del bevegelse/kobling.

Endret av sykkapac
Lenke til kommentar

Litt som jeg tenkte, egentlig. Hadde fortsatt vært fint å se litt fra forskjellige firma hvordan de jobber:) Personlig ser jeg etter et firma med relativt faste arbeidstider og variasjon. Også ikke bare bli sittende og programmere, også men å få en del bevegelse/kobling.

Det er nok veldig få automatikere som bare programmerer, iallefall i starten. 

Jeg ville startet med å finne ut hvilken bransje en vill jobbe i, for så å sjekke ut de forskjellige aktørene i bransjen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...