Gå til innhold

iPhone 6 Plus

Lord-

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt meg en knust iPhone 6 Plus på finn.no. Tenker å bytte skjerm på denne, men har vanskeligheter med å finne ut hvor jeg kan få kjøpt en skjerm som jeg vet er 100% sikkert original. Har sett en del på Ebay men aner jo ikke om disse er Originale selv om de skriver at dem er det. I og med at iPhone 6 kom ut i 2014 regner jeg med at skjermene har gått betraktelig ned i verdi. Derfor er det litt vanskelig å vite. Om jeg skal selge mobilen videre er det greit at skjermen er Original og ikke en billig kina kopi. Så noen som vet hvor jeg kan få tak i Original iPhone 6 Plus skjerm? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kjøpe original skjerm må du være autorisert apple-reparatør. De får lov å bestille etter behov fra Apple. Dvs. at reparatøren IKKE kan bestille seg et lager, men må bestille skjerm for hver telefon som repareres, og på den måten dokumentere ovenfor Apple at de faktisk trenger skjermen. På denne måten sikrer Apple seg at ingen skjermer havner i omløp andre steder som f.eks. ebay.

Så kort fortalt, eneste måten å kjøpe en original skjerm er å kjøpe en brukt skjerm som ikke er ødelagt. Eller ta turen på ditt nærmeste autoriserte apple-verksted og få dem til å bytte skjermen for et par tusenlapper.

Ellers har du jo plenty å velge mellom i uoriginale skjermer. Noen er gode, andre er dårlige. Her er en fin liten guide fra Tek.no

Lenke til kommentar

For å kjøpe original skjerm må du være autorisert apple-reparatør. De får lov å bestille etter behov fra Apple. Dvs. at reparatøren IKKE kan bestille seg et lager, men må bestille skjerm for hver telefon som repareres, og på den måten dokumentere ovenfor Apple at de faktisk trenger skjermen. På denne måten sikrer Apple seg at ingen skjermer havner i omløp andre steder som f.eks. ebay.

Så kort fortalt, eneste måten å kjøpe en original skjerm er å kjøpe en brukt skjerm som ikke er ødelagt. Eller ta turen på ditt nærmeste autoriserte apple-verksted og få dem til å bytte skjermen for et par tusenlapper.

Ellers har du jo plenty å velge mellom i uoriginale skjermer. Noen er gode, andre er dårlige. Her er en fin liten guide fra Tek.no

Det visste jeg ikke. Kjøpte egentlig bare iPhonen for å ha noe å putle med. Betalte 800kr for den (64GB) og tenkte å fikse den for og så selge den igjen. Ser at mange selger 6 Plus til langt mer enn det jeg kjøpte den for. Både knuste og uknuste. Får vel enten bare kjøpe meg en skjerm på Ebay, eller selge den igjen slik den er. Tror ikke det skal være noe problem å få igjen pengene.... Burde jeg bytte skjerm på den eller bare la hver? Tjener jeg noe mer på den om jeg bytter skjerm selv om den er uoriginal? Hva tenker du?  :)

Endret av Lord-
Lenke til kommentar

Bytt skjerm! Du får enkelt solgt den igjen. Selv med uoriginal skjerm.

Men tror du det er lettere å få mer får den når jeg har byttet skjerm? Det jeg tenker er at det er mange som er interessert i å kjøpe knuste iPhoner for så å gjøre slik jeg gjør, bytte skjerm å selge videre. 

Endret av Lord-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ja, absolutt. De som kjøper knuste iPhones vil helst ha den bortimot gratis. Har du fikset skjermen, får du også kunder som vil ha en ferdig fin iPhone med hel skjerm. Folk flest bryr seg ikke om skjermen er original eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bytta nylig på en iphone 6, veldig enkelt.

Skjermen kostet 100kr og bar noen preg av dette. ved noen påslag bare blinker den konstant, men blir bra om man slår av\på skjermen igjen med power knappen.  SIkkert bare feil med akkurat min da.

Bildekvaliteten er bra, og telefonen er fult brukbar når den ikke blinker.
Men presser man hardt så kjenner man at displayet er mykere enn andre, da det "gir etter" og viser misfarger på skjermen.

Uansett så vil neppe noen som kjøper den billig hos deg igjen bry seg om det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Bytta nylig på en iphone 6, veldig enkelt.

Skjermen kostet 100kr og bar noen preg av dette. ved noen påslag bare blinker den konstant, men blir bra om man slår av\på skjermen igjen med power knappen.  SIkkert bare feil med akkurat min da.

Bildekvaliteten er bra, og telefonen er fult brukbar når den ikke blinker.

Men presser man hardt så kjenner man at displayet er mykere enn andre, da det "gir etter" og viser misfarger på skjermen.

Uansett så vil neppe noen som kjøper den billig hos deg igjen bry seg om det.

Tusen takk for svar  :) Som jeg skrev over kjøpte jeg telefonen for 800kr. Fant en såkalt "OEM" skjerm på Ebay til 300kr. Nytt bak- kamera kostet 160kr. Hvor mye tenker du jeg kan selge telefonen for? Tenkte også å bytte batteri siden det er så dårlig. Lastet ned Batteri appen og der viste det 50% slitasje :confused: Vet ikke helt hvor mye jeg skal gidde å legge ut på mobilen når jeg skal selge den igjen uansett.... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...