Zorro08 Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Jeg er på jakt etter god software for å hjelpe meg med et fotoprosjekt. Håper noen kan gi meg tips til et eller flere program som kan brukes til dette: Som innslag i konfirmasjonsfesten til en av ungene, så ønsker jeg å lage en animasjon basert på mange bilder av hovedpersonen. Tanken er å bruke masse bilder fra hans første levedag og fram til i dag, hvor en "blar" gjennom bildene i raskt tempo fra han var helt nyfødt og fram til slik han ser ut i dag. Gjerne med ansiktet hans sentrert på samme plass på skjermen gjennom hele animasjonen. Er det noen som har prøvd seg på noe tilsvarende og har gode tips til software og framgangsmåte? Lenke til kommentar
Clear Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Fast Stone Image Viewer kan sannsynligvis hjelpe deg. Ville først ha laget en mappe med de bildene som skal vises. Har du mange bilder - lag flere mapper. Når du åpner Fast Stone : høyreklikk på første bildet i mappen og velg " Slide Show " Da kommer dette opp : Her kan du velge bakgrunns farge - antall sekunder pr. bilde osv. _____ Gjerne med ansiktet hans sentrert på samme plass på skjermen gjennom hele animasjonen Det må du selv fikse før du putter bilder i mappa. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Det var en kar her på forumet som ønsket tips for å lage windows program. Jeg regner med at det finnes tilgjengelige programmer for å detecte ansikter i foto og da antar jeg et program kunne flytte ansiktet til senter i bildet. I Photoshop mener jeg at man kan croppe mange bilder til samme størrelse på én gang. Størrelse forskjell vil jo oppstå. Det høres ut som et program som burde eksistere - og hvis ikke så skulle jeg tro det er et konsept noen kan tjene masse penger på å programmere. Usikker på hva stikkord man burde søke på. Det er jo så populært med slike videoer for tiden at det nesten er nødt til å eksistere et slikt program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå