Hundeelsker666 Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Hei! Fant ikke noe tema som passet for dette spørsmålet.. håper det går bra at jeg poster det her! Lyset på badet har over lang tid ikke fungert og bestemte meg nylig for å ta tak i problemet. På badet er det 3 lyskilder.. en i taket med fire spotter, en rad med fem spotter over det ene speilet og tre spotter over det andre speilet.. før disse spottene sitter det trafoer.. en trafo for den ene spotterekka og en annen trafo for den andre rekka med spotter.. Antar at det sitter en trafo inne i taklampa også(litt vansklig å se pga deksel). utenfor badet sitter det en dimmebryter(uten sikring).. når jeg vrir den rundt skjer det som sagt ingenting, men det kommer en liten summelyd fra taklampa som gir seg etter 2-3 sekunder! Har målt volten fra den ene sokkelen i taklampa.. men så fort man vrir dimmebryteren rundt gir gir det rundt 100v som plutselig forsvinner (etter 2-3 sekunder) regner med det er en av trafoene som er overbelastet.. men har ingen måte å teste dette på.. i hvertfall ikke med min kunnskap.. (ser også at noen har prøvd å bytte ut spottene i taket med 35w..selv om der står klart og tydelig på lampa ( max 4x 20w)) kan en ødelagt trafo ødelegge for alle 3? alle er koblet til en og samme kurs! håper noen der ute har opplevd samme og kommer med et godt tips er forresten snakk om 12v anlegg (230v/12v) Mvh frustrert amatør Endret 15. august 2018 av Hundeelsker666 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Har de satt inn 12V eller 230V spotpærer i taklampa? Kan også være at de har brent trafoen med 140W belastning, mot 80-100 den antagelig var beregnet for Endret 16. august 2018 av newman221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå