Lulu89 Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Tenker få til innkjøp av er systemkamera men veldig usikker på hva å velge. Har noen få kriterier: •tåler litt vær (regn og sprut) •Tar gode «allround» bilder •enkelt og bruke men samtidig mulighet for manuelle innstillinger. •skjermen kan tiltes men helst også vris ut til siden •pris fra 8000-15 000. Har sett litt på to fra olympus men veldig usikker på om de er verdt prisen, åpen for andre forslag også. Olympus EM-5 mark ii Olympus pen-F Hva anbefaler folket? Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Fujifilm X-T2 er veldig billig nå, spesielt brukt. Skjermen kan ikke vris helt ut, men den tilter horisontalt og vertikalt. 1 Lenke til kommentar
Lulu89 Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Det så ut som veldig bra! Skal lese meg litt opp på det og se litt tester etc. Se at det pen-f ikke er værbestandig så den er ikke aktuell. Brukt er ikke aktuelt da jeg har dårlig erfaring med dette og liker «nytt ut av esken» følelse Lenke til kommentar
Lulu89 Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Noen flere tips? Fujifilm er tatt opp til vurdering men greit å ha litt flere å sammenligne med før jeg går til innkjøp. Noen som har erfaring med olympus sine, eller er det bare en «blogger-trend»? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Jeg byttet nylig fra Nikon d800 til EM-1 mark ii.Kan helt klart anbefalle olympus.Det er veldig liten forskjell på EM1 og EM5 som du ser på, og EM5 har alt du vill ha på sjekklisten. edit: Det er vell ingen andre pr i dag som heller kan konkurere med Olympus sin vibrasjons-reduksjon. Endret 16. august 2018 av Svar Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 olympus er absolutt å anbefale det er jo blant de beste Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Panasonic Lumix G80 (8500,-) Panasonic Lumix G9 (14500,-) G9 kom i år og har fått veldig gode anmeldelser. Lenke til kommentar
Lulu89 Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 Den lumix g80 så fristende ut, blir også tatt med til vurdering. Skal lese litt om g9 men der må alt klaffe om jeg velger et i den prisen (Det er helt i øvre grense med tanke på pris). Vanskelig valg dette. Skal lese litt mer om hvert enkelt og se på litt sammenligning av spesifikasjoner. Forhåpentligvis blir valget tatt på lørdag Lenke til kommentar
Svar Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Siden alle du vurderer er i M34 leiren, er du på facebook kan du også sjekke ut siden"Micro Four Nerds -The Micro Four Thirds Community (Olympus Panasonic Lumix)" Lenke til kommentar
Lulu89 Skrevet 17. august 2018 Forfatter Del Skrevet 17. august 2018 Meldt meg inn nå! Takk for tips Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 G80 er et solid kamera, men kanskje noe overpriset? Det er mer eller mindre samme kamera som GX80, pluss værtetting, mikrofoninngang og bedre grep, for tre lapper ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå