Eirik Helland Urke / TU Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Kundene bestemmer hvordan huset skal se ut.3D-printer avanserte boliger i betong med mindre materiale - gir helt nye muligheter for design Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Ooooookay. Hvem kan sørge for at Odd Nerdrum ikke finner ut av dette? Noen frivillige? Lenke til kommentar
ShpongleSpingle Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Er det ikke behov for armering? 1 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Jeg har fremdeles mer tro på adaptiv tilvirkning av støpeformer enn det her. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Hvordan legges armering i? Vil armering synke til bunns, vil armeringsvekten forskyve veggene før det størkner? Endret 16. august 2018 av G Lenke til kommentar
oceana Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Kall meg gammal og gubbete, men dette har jeg fint lite tro på. Hvis vi ser bort fra det åpenbare problemet med mangel på armering, hvor er bruksområdene for dette konseptet? Det er SÅ mange steder additiv tilvirkning har sin misjon, dette er neppe ett av dem. Avansert parametrisk fresing av trekonstruksjoner f.eks kan gi spektakulære effekter - og for former av samme type som i videoen, med et helt annet miljøavtrykk OG antagelig bedre styrke. 1 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Er det ikke behov for armering? De bruker nok fiberarmering. Tråder av stål, karbon- eller andre kunstfiber helles rett i betongblandingen. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 De bruker nok fiberarmering. Tråder av stål, karbon- eller andre kunstfiber helles rett i betongblandingen. ... og armeringsmaterialet har nok en spesifikk vekt ganske lik betong slik at den ikke synker ned mens betongen størkner Lenke til kommentar
Anders Vikøren Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Ooooookay. Hvem kan sørge for at Odd Nerdrum ikke finner ut av dette? Noen frivillige? Ingen fare. Eg trur ikkje han veit korleis ein brukar ein lighter ein gong.. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Hvordan legges armering i? Vil armering synke til bunns, vil armeringsvekten forskyve veggene før det størkner? Sannsynligvis fiberarmering. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Jeg trodde fiberarmering bare var der for å bedre varmefordeling? Forøvrig synes jeg det i artikkelen er en genial oppfinnelse. Endret 17. august 2018 av Taurean Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Er det ikke behov for armering? Jeg trodde fiberarmering bare var der for å bedre varmefordeling? ... og armeringsmaterialet har nok en spesifikk vekt ganske lik betong slik at den ikke synker ned mens betongen størkner Hvis vi ser bort fra det åpenbare problemet med mangel på armering, hvor er bruksområdene for dette konseptet? Hvordan legges armering i? Vil armering synke til bunns, vil armeringsvekten forskyve veggene før det størkner? Litt fra Teknisk Ukeblad om fiberarmering: Nå skal det bli enklere å bruke fiberarmering «Forskalingen ga fra seg et langt, pinefullt skrik» Lenke til kommentar
G Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Man lærer stadig noe da. Trodde slike fibertråder i annet materiale enn stål var mest brukt i sånn flytesuppe-avrettingsmasse før man legger flisene oppå et gulv jeg Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Litt fra Teknisk Ukeblad om fiberarmering: Nå skal det bli enklere å bruke fiberarmering «Forskalingen ga fra seg et langt, pinefullt skrik» Jøss, da så! Lenge siden se ^^ Man lærer stadig noe da. Trodde slike fibertråder i annet materiale enn stål var mest brukt i sånn flytesuppe-avrettingsmasse før man legger flisene oppå et gulv jeg Stemmer det, var der jeg hadde det fra. Det skal fordele varme bedre, uten at jeg vet om det lønner seg over tid eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå