Gå til innhold

Huawei matebook D eller X pro?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har siklet på de nye Huawei matebook x pro PCene. Og vurderer å kjøpe denne:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/huawei-matebook-x-pro-139-i5-256-gb-baerbar-pc/p-906163/

Oppdaget nylig Huawei matebook D og kan ikke se så store forskjeller bortsett fra noe dårligere skjerm og ikke touch screen på denne:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/huawei-matebook-d-14-i5-256-gb-baerbar-pc/p-906161/

Den første er kanskje lettere og netter, men er det verdt 5000kr i forskjell?? Jeg trenger en lett, pen, rask pc til enkle oppgaver og helt enkel videoredigering? Hva anbefaler dere?

Endret av Hauken90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1920x1080 er i praksis rikelig for 13,9" (158 PPI). Det de fleste kjører på som minimum er 25% forstørring med den oppløsningen Windows.

Ellers har du samme CPU og GPU. X Pro har 260 PPI som etter mitt syn er bortkastet på så liten skjerm.

Til litt avstand som på laptop holder 90 PPI greit.

Det fornuftige kjøpet av de to er MateBook D

Endret av vidor
Lenke til kommentar

1920x1080 er i praksis rikelig for 13,9" (158 PPI). Det de fleste kjører på som minimum er 25% forstørring med den oppløsningen Windows.

Ellers har du samme CPU og GPU. X Pro har 260 PPI som etter mitt syn er bortkastet på så liten skjerm.

Til litt avstand som på laptop holder 90 PPI greit.

Det fornuftige kjøpet av de to er MateBook D

Ok takk for innspill. 

Vet noen om D-versjonen har Huawei share?? Ser at X pro har dette og det kan være nyttig for meg ettersom jeg har huawei p20 pro mobil og nettbrett fra huawei. 

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg inn for å følge tråden, da jeg har sittet og sjonglert mellom akkurat de samme valgdilemmaene som deg trådstarter.

Mitt bruksområde blir fotoredigering (og lett kursing i programmering) så vi stiller nesten likt. Mistenker du og følger med nå pga DNB supertilbud?

Det er vel hovedsaklig den hakket større oppløsningen på skjerm som bikker meg over på Matebook pro x, for zooming inn på bildene, men det er jo som folk sier at det er ikke så vesentlig viktig på en så liten skjerm, og da igjen er det Zenbooken som frister litt mer pga billigere pris, men både zenbook og M. D. har litt lite minne med bare 8GB syns jeg, for mer så øker jo prisen opp mot Pro X største modellen igjen (til ca 15000 etter DNB rabatt)

TLDR: Følger :)

Endret av Ztaeyn
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Macbook Pro i alle år. Hatt Matebook x pro i en uke nå. Det eneste som irriterer meg er at den er utrolig bra. Hadde liksom ikke lyst til å like den så godt som jeg liker Macbook Pro.

Med andre ord. Dere får en topp maskin i hvert fall hvis dere velger en av Matebook modellene.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Macbook Pro i alle år. Hatt Matebook x pro i en uke nå. Det eneste som irriterer meg er at den er utrolig bra. Hadde liksom ikke lyst til å like den så godt som jeg liker Macbook Pro.

1. Verdensproblem. 

Det har i den senere tid kommet ut så mye av skapene til Apple og den kundefientligheten de i praksis representerer at slike alternativer er bra. 

Når en bryr seg mer om investorene enn kundene må det nødvendigvis rakne til slutt. 

Lenke til kommentar

Men er matebook D så og si samme pc til mye billigere pris?

Matebook X Pro har bedre skjerm og tynnere ramme, ut over det har Matebook X Pro også Thunderbolt for muligheten til å f.eks. koble til en skjermkort dock. Du betaler ekstra for "premium" funksjoner og design. Ytelsesmessig burde de være identiske derimot. 

Lenke til kommentar

Til mitt behov holdt det med matebook D til 9999kr denne gang. Brukte supertilbudet fra DnB og fikk 20%?? de to siste mobilene mine har vært Huawei og er strålende fornøyd med de. Hadde Asus pc, men var et par ting som irriterte meg så tror overgangene til Huawei også der blir bra??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...