Redaksjonen. Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Ingen av storbyene slår Bergen på andel elbiler.Oslo har flest elbiler – men ikke per innbygger Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Det var lavt for Stavanger. Er jo flust av Teslaer og andre billig-EL-biler her. Mulig jeg må besøke Bergen og Oslo litt for å sammenlikne inntrykkene? Lenke til kommentar
Vegard_G Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Dette må kanskje sees i lys av kostnadene man påløper av å ikke ha elbil er veldig høy i Bergen. Hvis jeg skal på butikken må jeg betale bompenger. Jeg tror ikke bergensere er mer miljøvennlig enn andre nordmenn. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Hva med områdene rundt Oslo? Lillestrøm, Asker osv...? Kunne vi eventuelt fått tall på prosentandel av elbiler i bomringene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Jeg liker å prøve å lure ut ekstraopplysninger fra statistikk ved å se de ulike grafene i sammenheng. Blant annet legger jeg merke til at: - Stavanger har flere biler per innbygger enn Trondheim - Elbilsalget i Bergen må ha vært relativt høyere enn i Oslo tidligere år Ellers så savner jeg en mer utfyllende liste for å få bedre oversikt over forskjellene og kunne analysere hvordan lokalpolitikk og geografi påvirker elbilsalget. Lenke til kommentar
kyrreso Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Savner tall fra bomringen ja, den har vært høyest i Bergen en stund nå.. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) I disse dager så er det en ganske aktiv facebook-gruppe som prøver å endret på den nye bompengeordningen som trer i kraft høsten 2018 i Nord-Jæren regionen. Montro hvordan politikerne skal te seg framover nå når nye valg snart står for dør. De kan nok regne med at folk kikker dem mye grundigere i kortene enn motiver som de tidligere har klart å skjule for velgerne. Politikerne kan nok også regne med at journalister ikke gir seg før de får tydelige svar på bompengespørsmålene foran neste valg. Journalister bør utpeke de politikere som er mest unnvikende med merkelappen unnvikende. Endret 15. august 2018 av G Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Dette må kanskje sees i lys av kostnadene man påløper av å ikke ha elbil er veldig høy i Bergen. Hvis jeg skal på butikken må jeg betale bompenger. Jeg tror ikke bergensere er mer miljøvennlig enn andre nordmenn. Kor mykje må du betale i bompengar når du ikkje har bil i Bergen? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Kor mykje må du betale i bompengar når du ikkje har bil i Bergen? Ekstremt smart spørsmål min gode mann. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå