Gå til innhold

Oslo har flest elbiler – men ikke per innbygger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker å prøve å lure ut ekstraopplysninger fra statistikk ved å se de ulike grafene i sammenheng. Blant annet legger jeg merke til at:

- Stavanger har flere biler per innbygger enn Trondheim

- Elbilsalget i Bergen må ha vært relativt høyere enn i Oslo tidligere år

Ellers så savner jeg en mer utfyllende liste for å få bedre oversikt over forskjellene og kunne analysere hvordan lokalpolitikk og geografi påvirker elbilsalget.

Lenke til kommentar

I disse dager så er det en ganske aktiv facebook-gruppe som prøver å endret på den nye bompengeordningen som trer i kraft høsten 2018 i Nord-Jæren regionen. Montro hvordan politikerne skal te seg framover nå når nye valg snart står for dør. De kan nok regne med at folk kikker dem mye grundigere i kortene enn motiver som de tidligere har klart å skjule for velgerne.

Politikerne kan nok også regne med at journalister ikke gir seg før de får tydelige svar på bompengespørsmålene foran neste valg. Journalister bør utpeke de politikere som er mest unnvikende med merkelappen unnvikende.

Endret av G
Lenke til kommentar

Dette må kanskje sees i lys av kostnadene man påløper av å ikke ha elbil er veldig høy i Bergen. Hvis jeg skal på butikken må jeg betale bompenger. Jeg tror ikke bergensere er mer miljøvennlig enn andre nordmenn.

Kor mykje må du betale i bompengar når du ikkje har bil i Bergen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...