Net Eagle Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hei igjen! Vi har lenge diskutert problemene med å vise film på TV via s-video fra PC`n. Jeg har funnet løsningen på dette problemet på min Compaq Evo 160. 1. Filmene kan kun vises på en skjerm av gangen. Dvs for å se film på TV må denne være primær skjerm ellers vil TV skjermen bli svart og filmen vil kun ses på PC`n. 2. TV`n må være kompartibel med S-video. Mange TV`er er ikke dette og da blir bildet kun vist i svert/hvitt. Nyere TV`er har mulighet for å ender instilingene på AV. Det kan også være mlig å endre instillingene på PC`n men dette er avhengig av skjermkortet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 20:38, Net Eagle skrev:1. Filmene kan kun vises på en skjerm av gangen. Dvs for å se film på TV må denne være primær skjerm ellers vil TV skjermen bli svart og filmen vil kun ses på PC`n. Jeg kjenner ikke din saken din, men dette her kommer av skjermkortet. De fleste nvidia baserte kort kan ikke sende vise bilde på TV og skjerm samtidig. De kortene i consumer markedet som kan det er noen Geforce 2MX kort som har twinview funksjonalitet. ATI's Radeon kort kan også vise bilde på tv og monitor likt. Det samme gjelder Matrox sine G4xx og G5xx kort har god tv-ut del. Quote: 2. TV`n må være kompartibel med S-video. Mange TV`er er ikke dette og da blir bildet kun vist i svert/hvitt. Nyere TV`er har mulighet for å ender instilingene på AV. Det kan også være mlig å endre instillingene på PC`n men dette er avhengig av skjermkortet. Du kan alltids velge å sende signalet som et composite signal gjennom s-video kabelen. Det bør gå i så godt som alle tilfeller, men kvaliteten på signalet blir da i composite kvalitet. Grunnen til at mange opplever sort/hvitt er at s-video signalet er delt i to, mens TVen som forventer et composite signal forventer å få alt i ett slik composite signalet er oppbygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå