AnDyM90 Skrevet 15. august 2018 Rapporter Del Skrevet 15. august 2018 Hei Trenger gjerne litt bistand til å beregne skatt for meg personling etter å gått på en skattesmell på 181 000 for 2017. Jeg er i 100% fast stilling og har ett enkeltmannsforetak på siden. Det omhandler egentlig om skattegrunnlaget for enk. skal beregnes ut inntekt m/mva, eller resultat etter mva? Dersom noen kan bistå på melding gjerne send til meg, da jeg ikke ønsker å dele personlig inntekt. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 15. august 2018 Rapporter Del Skrevet 15. august 2018 MVA og skatt er to forskjellige og uavhengige skatter/avgifter for foretaket ditt. MVA på utgående fakturering med fratrekk for MVA på innkjøp er din skyldige MVA. Dette skal innbetales uavhengig av omsetning, forutsatt at du først er MVA-registrert. På ENK skatter du for overskuddet (totale driftsinntekter minus totale driftsutgifter) - MVA går ikke inn som en del av resultatet da dette er midler du "oppbevarer" midlertidig for staten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå