bakalaka Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Man bør ha både norsk og engelsk tilgjengelig, og kunne snakke begge språk med tjenesten. Det er nøyaktig slik Assistant fungerer, selv om du er i Norge. Du velger bare de søkespråkene du vil ha aktive, så lytter den etter hvilket språk du snakker. Jeg har Google Home Mini i tillegg til Sony sin Google Assistant speaker, og jeg kan ikke velge flere enn et språk. Under Assistent-språk er jeg nødt til å velge kun et, og valget falt på English (UK). Vi kunne godt tenkt å hatt japansk også som et tilleggspråk, men du kan kun bruke et av dem såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Jeg har Google Home Mini i tillegg til Sony sin Google Assistant speaker, og jeg kan ikke velge flere enn et språk. Under Assistent-språk er jeg nødt til å velge kun et, og valget falt på English (UK). Vi kunne godt tenkt å hatt japansk også som et tilleggspråk, men du kan kun bruke et av dem såvidt jeg kan se. jeg vet ikke hvordan det fungerer med høyttalerne, men på telefonen kan man velge flere språk. Alle språk listet i bildet under gjenkjennes, og det øverste er standardspråk. Man kan legge til så mange man vil. Merk at dette er i telefonens standard språk-innstillinger, ikke spesifikt for Assistant. Og en aktuell artikkel: https://www.theverge.com/2018/2/23/17041920/google-assistant-languages-multilingual-detection Endret 16. august 2018 av toth Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Hos meg forstår den kun språket som er lagt til øverst. Selv om jeg har norsk under så forstår den ikke ett kvekk ord på norsk med mindre jeg legger til norsk øverst, men da forstår den ikke engelsk lengre og jeg går glipp av mye mer. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Snakker vi om en telefon eller et annet apparat? Min google Now har klart tospråklig i hvertfall et par år. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Er ikkje sikker på kor mange som har gjort dette, men Power butikken nær meg har / hadde ihvertfall importert Google Home i frå Wallmart i Amerika, så har hatt Google Home med Google Assistant å leike meg med denne sommaren Ganske mange steder som selger Google Home her på berget. Bruker også min, på engelsk riktig nok. Saken her er at assitenten kommer på norsk, så du kan prate norsk til den enheten du allerede har hjemme Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Jeg har Google Home Mini i tillegg til Sony sin Google Assistant speaker, og jeg kan ikke velge flere enn et språk. Under Assistent-språk er jeg nødt til å velge kun et, og valget falt på English (UK). Vi kunne godt tenkt å hatt japansk også som et tilleggspråk, men du kan kun bruke et av dem såvidt jeg kan se. jeg vet ikke hvordan det fungerer med høyttalerne, men på telefonen kan man velge flere språk. Alle språk listet i bildet under gjenkjennes, og det øverste er standardspråk. Man kan legge til så mange man vil. Merk at dette er i telefonens standard språk-innstillinger, ikke spesifikt for Assistant. Og en aktuell artikkel: https://www.theverge.com/2018/2/23/17041920/google-assistant-languages-multilingual-detection Ja, på telefonen og for tastaturet har jeg 4 språk aktivert. Norsk, Engelsk, Japansk og Koreansk. Men for assistentene via Google Home går det kun an å ha et språk aktivert såvidt jeg vet, og for meg er det Engelsk (UK). Kunne godt tenkt oss ihvertfall tospråklig, men enn så lenge tror jeg ikke det går an? Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Det stemmer nok at det ikke funker på andre enheter enn telefon ennå, derfor jeg lenket til artikkelen som sier: And sometime later this year, the Assistant won’t be limited to speaking one language at a time. It’ll automatically detect your language each time you speak and respond in kind. So if you’re multilingual, you’ll no longer have to pick only a single language to use with the Assistant. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Virker ikke i det hele tatt på telefonen her. Mulig den skjønner engelsk om jeg velger norsk som hovedspråk, men med engelsk som hovedspråk skjønner den ikke ett eneste ord på norsk selv om begge språkene er lagt til på listen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Jeg har ikke fått Google assistent på min Huawei Mate 10 Pro, men i dag fikk min datter Norsk Google assistent på sin Huawei P9 (er ikke sjalu i det heletatt?). Ser ut som det virker kjempebra bortsett fra å åpne musikk i Tidal, og "spill et spill" søker etter en Tor Endresen-sang på YouTube. Hun har det i alle fall kjempemorro med alskens spørsmål Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 "spill Metallica i Spotify/YouTube" funker hvertfall, prøvd det med tidal? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 "spill Metallica i Spotify/YouTube" funker hvertfall, prøvd det med tidal? Jeg prøvde det, men da spilte den "Tidal Topp100" på YouTube ? Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Da var det på plass https://www.nrk.no/kultur/na-kan-du-snakke-med-google-pa-norsk-_-lanserer-stemmeassistent-1.14199116 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg