covah Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg er IKKE fornøyd med Telenor. I jobben min har jeg nesten daglig kontakt med Telenor Privat og Telenor Bedrift. Jeg er godt fornøyd med den tekniske kvaliteten på det de leverer. Telenor har mange dyktige personer, og såfremt man får tak i dem, klarer de å løse det meste raskt og effektivt. Men det er her problemet ligger. Det jobber UFATTELIG MANGE sløve og rett og rett og slett idotiske personer hos Telenor uten et fnugg av service innstilling. Disse personene er som en mur man må stange hodet gjennom så og si hver gang man kontakter Telenor før man får kontakt med de man som kan hjelpe deg. Telenor Mobil har jeg derimot nesten bare gode erfaringer med, men igjen er de dyrest på haugen. I tillegg oppfører Telenor seg ufattelig arrogant mot sine konkurenter. Her kunne jeg ha ramset opp eksempel på eksempel, men det gidder jeg rett og slett ikke. Et kjapt søk i media (feks digi.no og telecom.no) gir deg mange eksempler. Eierskapet av linjene er skilt ut i et eget, selvstendig selskap som heter Telenor Networks. Dette er bra, men dessverre oppfører Telenor seg som om dette er internt i selve Telenor. Senest gjennom trusler om å legge på prisen ISP'ene må betale i leie for tilgang til nettet. Dette er begrunnet med at Telenor kan tape penger på ip-telefoni, selv om Telenor Networks ikke har noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Telenor kan jo det å melke kundene sine da: En 1024/256 med ubegrenset bruk koster hos Telenor kr 749,- pr mnd. pluss kr 490,- for etablering. Dette er i tillegg den høyeste hastigheten de tilbyr. Hos NextGenTel får du 1000/384 (Bravolinjen) for kr 398,- pr mnd. pluss etablering på kr 798,- og i tillegg er dette den laveste hastigheten selskapet tilbyr. Telenor tar da 8988 - 4776 = 4212 kroner mer i året hvis du ser bort fra etablering, med etablering er forskjellen på 3904,- kroner.. Synes dette er ganske sykt jeg. Selv sitter jeg her med NGT Chalie på 1500/500 og er storfornøyd, hatt det siden februar 2001... Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har hatt mine feider med telenor opp gjennom, kan vel si meg noe enig i hva du skriver om de..Synes de bommer styggt på ett par steder, som med GB grensen på bredbånd for eks.. For å se på de andre sidene, så er de jo faktisk ikke billigst på noe.. Og de hadde ALDRI vært størst hvis de ikke hadde vært statseid.. Telenor er ikke statseid. Staten har akskjer og interesser i Telenor. De er størst for de er best. Ser jo klart at ingen andre leverandører er like proffe som Telenor. Men enig.. GB kvote er noe skit. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 MEN hva tror du har skjedd hvis Telenor har satt ned prisen sin og konkurert med de andre bedriftene på pris, som du forslår.. Da kan du ha sett langt etter å få noen annen isp de neste årene. Da har Telenor dannet seg et monopol igjen. De MÅ være dyrere.. Joda er litt enig med dei.Men ta en helt annen ting ,komplett for eksempel.De har blitt så store at de trenger ikke konkurere på pris og vare spekter lenger,alikvell følger de prisingen av varer innen fornuftighetens grenser,da overlever de mindre og billigeste småbuttikkene alikevell. Komplett kan du velge helt fritt,og gå til feks en annen neste gang. Men jeg mener telenor må te seg anderledes,for de selger noen "alle"må ha(fast tlf,mobil flf,internett),og selv om jeg bestiller fra blucom eller hvem som helst,går ting og tang som linje leige osv gjennom Telenor.Dette gjør det selfølgelig dyrere.Jeg stiller spørsmålstegn ved det enorme monopolet de har fått,er det ikke på tide å bremse det snart?Noe har det nok stagnert,men ikke nok. Skulle ikke forundre meg om de var "oppi lommene" på både den ene og den andre,tog du an? En annen ting er at det skal vistnok være veldig vanskelig å si opp diverse avtaler,vist en ønsker å skifte levrandør.Dette kan nok være vanskelig i alle firma,ingen ønsker vell å miste en kunde,men syns jeg har hørt mye om Telenor der.Skal dog ikke argumentere for sterkt der,siden jeg ikke har opplevd det selv. Men en gang skulle jeg si opp avtalen på internett(28,8 k), og da jeg ringte å sa at jeg ville si opp, så sa dama i telefonen,hvorfor det? internetten er ikke brukt av deg på 9mnd, jeg tenkte*No shit sherlock,kansje det er derfor jeg skal si den opp* Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har lest på denne tråden, og vil bare føye til ett sitat fra Konsernsjefen i Telenor, som jeg leste i November i år. Der blir han spurt om når Telenor skal bygges ut til VDSL teknologien i Norge, den støtter jo mye større hastigheter og har større rekkevidde. Sitat: Årsakene til Telenors nøling skal være at selskapet vil tjene mest mulig på investeringene som allerede er gjort for tilby ADSL. Baksaas sier til Computerworld at Telenor tror markedet skal opp fra dagens 200.000 ADSL-kunder i Norge til mellom 600.000 og 700.000 før veksten begynner å flate ut. Her er artikkelen: http://www.digi.no/php/art.php?id=96471&f=katnav 600.000 og 700.000 kunder? Vil ikke skje her i Norge med ADSL teknologi... Telenor blir iallefall ikke å ha de kundene... Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 De graver sin egen grav, snart kommer NGT med vdsl, og med oppgraderingen de gjorde i dag (gratis) og en forbedret kundeservice vil de ta over hele markedet når de får bygget ut Nytter ikke å melke kunder med 1GB grense og annet jall når folk får opp øya hva de kan få for en bedre pris. De melka mye av ISDN også... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 De graver sin egen grav, snart kommer NGT med vdsl... Nytter ikke med VDSL når det ikke er tilgjenglig for alle! Her jeg bor har de såvids ADSL. Må nok vente lenge til vi får se noe bedre og. Kunne ønske kommunen hadde bygd ut fiber da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå