Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fornøyd med Telenor jeg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
okai. det er ikke noe galt med telenor, MEN staten har gitt telenor en unik marketdposisjon, når gamle televerket ble omgjort til telenor fikk de beholde eier skapet til tele linjene. Telenor sier så klart ikke Nei takk til dette. Jeg synes alle teleselskapene enten kunne kjøpe seg inn på telelinjene eller leie dem av staten det er tross alt OSS staten som har betlat og bygd dem ikke telenor.

Telenor eier IKKE linjene lenger. Nettopp bestemt.. Blir spleiselag med alle operatører av vedlikehold... Endelig.

Hvor har du det ifra ?

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
okai. det er ikke noe galt med telenor, MEN staten har gitt telenor en unik marketdposisjon, når gamle televerket ble omgjort til telenor fikk de beholde eier skapet til tele linjene. Telenor sier så klart ikke Nei takk til dette. Jeg synes alle teleselskapene enten kunne kjøpe seg inn på telelinjene eller leie dem av staten det er tross alt OSS staten som har betlat og bygd dem ikke telenor.

Telenor eier IKKE linjene lenger. Nettopp bestemt.. Blir spleiselag med alle operatører av vedlikehold... Endelig.

Hmm,vet ikke om dette stemmer.men vist det har blitt "spleise lag" så blir det vell enda værre,hvem skal ansvaret,det blir vell bare ei evig krangling,mens vi kunder sitter igjenn som tapere?

Hvem skal fikse eventuelle problemer?en kontraktør?slik at det blir enda dyrere,for hvem er dem som til slutt må betale for reprasjoner?

Riktig:Ola og Kari dunk!

 

Jeg tror det kommer å ta tid med å få et sånt nytt system opp å gå,men jeg kan ikke si jeg liker det gamle heller,men der stod ivertfall telenor ansvarlig.

Lenke til kommentar

telenor ble delt opp i flere selskaper for noen år siden. Et eget selskap eier linjene, og et annet leier linjene av de igjen på samme betingelser som alle de andre.

Selv om de har samme moderselskap hørte jeg at det selskapet som selger adsl til privatkunder ikke fikk noe annet av "hoved"telenor utenom kundeliister. Noe som i seg selv er verdt mye.

Skjlønner ikke hvorfor alle klager på telenor, (utenom de som opplever problemer selv da) hvis de har så dårlige tilbud, ikke benytt dem da.

Mange som tilbyr akkuratt lik dekning som telenor, siden de leier linjer.

Lenke til kommentar

Endelig noen som "tørr" å si det. Har bestandig sagt det, og sier det fortsatt, jeg er storfornøyd med Telenor, og må bare som oftest le når alle "fjortissene" ;) her lager ramaskrik av det ene eller det andre bare for å poengtere at Telenor suger noe så inni grohampen.. Skjønner ikke hvor de får alle "erfaringene" sine fra..

 

Sier jo litt om aldern på de som kritiserer når man er så vittig å bruker så oppfinnesomme navn som Telewhore, Telenor, fuckinghor, Telesug, stjelenor, stjelehor, ja, you name it..

 

Greit nok, de er stivere i pris, å så? Man har lite grunnlag for å slenge dritt om dem bare pga det..

 

De har GB limit ja, men det er bare et tilbud de har, ingen som sier du er nødt til å kjøpe det tilbudet. De har andre produkter som er uten limit.

 

Jeg kommer iallefall ikke til å skifte adsl, mobil eller fastabonnement til annet enn telenor, med det første. Alltid fått suveren service på alle disse produktene.

Lenke til kommentar

Jeg for min del er dritt lei Telenor.

 

Her for litt over en måneds tid sia ringte en telenor-fyr hjem til oss. Han snakka med mamma. Spurte henne om vi ville ha adsl 150 kr billigere i måneden. Så spør mora mi om det abonnementet er annerledes. Nei sier han... Men den har 10gb! Det skjønte jo ikke hu no om.. Så hun sa ja til å bytte. Viste seg jo at det var 10gb max grense for nedlasting.

 

Så nå sitter jeg her med maks 10gb.. Har ringt å snakka med Telenor 2 ganger den siste måneden. Han første sa at de ville sette det over om noen dager. ( det er vel 1 måned sia ) Ringer så en gang til.. Og da møter man bare en sur ****** som sier at det vil ta hvertfall et par uker å sette oss tilbake. ( har gått 2 uker nå.. venter fortsatt...) De brukte 1 dag på å sette oss på maks 10gb.

 

Hatt masse problemer med dem..

Har sikkert ringt inn til support 20 ganger de siste 2 åra.

 

Jeg har veldig lyst til å bytte isp nå. Endelig har det kommet andre tilbud i området... Så gjelder det bare å få overtalt mamma... :cry:

 

PS, En ting som er bra med telenor er at man ikke lenger må stå i kø i 2-3 timer for å komme gjennom på support-telefon. Hjelpen man får er ikke alltid så mye å skryte av, men...

 

PS2, Noen andre som har hatt problemer med at når man laster opp så synker nedlastingshastigheten til 2-3kB/s ?

Lenke til kommentar

Jeg er også fornøyd med telenor.

Har 1024 linja, men den fungerer som 1300! :thumbs:

 

30gig grensa bruker jeg aldri opp uansett, så det bryr meg ikke.

Skjønner selvsagt at noen nedlaster utrolig mye og derfor ikke kan fordra grensene, men for meg gjør de ingenting.

Lenke til kommentar

Telenor er gode på kundeservice... over telefon iallefall, men i praksis er noe annet... lynet tok telefon linja til en kamerat av meg i sommer. når han da snakket med telenor senere, så sa de at de skulle fikse det i løpet av noen uker. ukene gikk, telenor gjorde ingenting, men penger skulle de ha, abonnementsavgift for en linje som ikke er i drift er de kjappe til å purre på, men ikke når du vil ha noe gjort, da driter de i deg..... synd men sant... (kanskje dette var et spesielt tilfelle, siden han bor ganske øde, og det er ikke mange på samme sentralen)

 

Ellers så lyver de folk rett opp i trynet... de ringte mora til en annen kamerat av meg, og sa at de hadde tilbud på adsl. Greit nok, de skulle ha adsl, men de ville sjekke med andre leverandører først. Ok, sa selgeren, men han ville absolutt ikke anbefale andre, siden de hadde GB begrensninger på abonnementene sine, noe som telenor ikke har... at det går an.. synd jeg ikke kan bevise dette, men de sa FAKTISK det...

 

ellers så er jo mobilabonnement osv. fra telenor helt kurant, med den beste dekningen i landet... ikke no problem.

Lenke til kommentar
Endelig noen som "tørr" å si det. Har bestandig sagt det, og sier det fortsatt, jeg er storfornøyd med Telenor, og må bare som oftest le når alle "fjortissene" ;) her lager ramaskrik av det ene eller det andre bare for å poengtere at Telenor suger noe så inni grohampen.. Skjønner ikke hvor de får alle "erfaringene" sine fra..

Dette blir bare frem og tilbake uansett. Selv er jeg godt over 30 og har hatt Telenor på alle områder når de var enerådende. Har nå ikke Telenor i det hele tatt på noen områder. For meg har det vært helt topp, har nå mye billigere på telefoni og raskere ADSL. Enkelt og greit. Var fornøyd med stabilitet hos Telenor, men ikke priser og kundeservice. Kundeservice er vel noenlunde dårlig uansett hvem man har med å gjøre, men priser er ganske greit å forholde seg til.

Lenke til kommentar
PS2, Noen andre som har hatt problemer med at når man laster opp så synker nedlastingshastigheten til 2-3kB/s ?

 

dette er normalt hvis du bruker feks dc++

må bare slenge meg på her, jeg for min del kan ikke fatte å begripe at folk bruker telenor, høye priser til tider diskutabel service og Linjebegrensing .

Merkelig nok oppfører de seg ofte som de fortsatt har monopol, tror de må forandre på sin politikk om de ikke skal møte på problemer etterhvert.

I tilfelle noen skulle lure så er jeg ikke fjortis nei (noen må sikkert komme med en hysterisk morsom vits på dette).

Som sagt jeg gidder ikke legge meg borti at folk betaler ekstra for å få en dårligere teneste for det er IKKE mitt problem.

Endret av Jaketten
Lenke til kommentar
Som sagt jeg gidder ikke legge meg borti at folk betaler ekstra for å få en dårligere teneste for det er IKKE mitt problem.

Denne var vel å dra den litt langt. Jeg er fullstendig klar over at Telenor er dyrere, men det tar jeg ikke så tungt, men å påstpå at selve tjenestene er dårligere er jo litt feil etter min mening.

 

Når man definerer et produkt, med pris i betraktningen, så kan man si at Telenor har et dårligere produkt. Men hvis man ser bort ifra prisen, så vil tør jeg nesten påstå at de har et minst like bra produkt om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Når man definerer et produkt, med pris i betraktningen, så kan man si at Telenor har et dårligere produkt. Men hvis man ser bort ifra prisen, så vil tør jeg nesten påstå at de har et minst like bra produkt om ikke bedre.

Jamenn ærlig talt da mann HVORFOR skal man se bort ifra prisen? :wow:

tror jeg må ta kontakt med deg når jeg skal selge min gamle bil :dribble:

Lenke til kommentar
Som sagt jeg gidder ikke legge meg borti at folk betaler ekstra for å få en dårligere teneste for det er IKKE mitt problem.

Denne var vel å dra den litt langt. Jeg er fullstendig klar over at Telenor er dyrere, men det tar jeg ikke så tungt, men å påstpå at selve tjenestene er dårligere er jo litt feil etter min mening.

 

Når man definerer et produkt, med pris i betraktningen, så kan man si at Telenor har et dårligere produkt. Men hvis man ser bort ifra prisen, så vil tør jeg nesten påstå at de har et minst like bra produkt om ikke bedre.

Det er et dårligere produkt da du begrensninger på bruken.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor dere klager på GB grensa, det er faktisk noe de som har VELGER SELV å kjøpe, det er vel ikke sånn at Telenor står med en pistol mod hodet deres ?

Riktig...

 

Jeg for eksempel, var så dum at jeg bestilte uten å lese nøye gjennom betingelsene. :blush:

Vel, når ikke noen annen tilbyder kan levere der man bor blir man sittende med telenor,, kan ikke si jeg valgte akkurat. Hos meg har narvesen bare en type sjokolade.. :cry:

 

Jeg rakker så mye jeg vil,, og er ikke fjortiss.

Dessuten ringer de helsikes telekonsulentene 2ganger om dagen etter jeg bytta operatør på tlf..

Lenke til kommentar
Som sagt jeg gidder ikke legge meg borti at folk betaler ekstra for å få en dårligere teneste for det er IKKE mitt problem.

Denne var vel å dra den litt langt. Jeg er fullstendig klar over at Telenor er dyrere, men det tar jeg ikke så tungt, men å påstpå at selve tjenestene er dårligere er jo litt feil etter min mening.

 

Når man definerer et produkt, med pris i betraktningen, så kan man si at Telenor har et dårligere produkt. Men hvis man ser bort ifra prisen, så vil tør jeg nesten påstå at de har et minst like bra produkt om ikke bedre.

Helt enig. For det er jo ikke bare ytelsen på produktet vi betaler for, men også oppetid og kundeservice. Syns Telenor er relativt flinke på begge deler.

Lenke til kommentar
Når man definerer et produkt, med pris i betraktningen, så kan man si at Telenor har et dårligere produkt. Men hvis man ser bort ifra prisen, så vil tør jeg nesten påstå at de har et minst like bra produkt om ikke bedre.

Jamenn ærlig talt da mann HVORFOR skal man se bort ifra prisen? :wow:

tror jeg må ta kontakt med deg når jeg skal selge min gamle bil :dribble:

Derfor jeg ikke betaler regningen selv :p Så derfor er jeg interessert i et best mulig produkt.

 

MyWar:

Du får linjene uten begrensninger også, men du må da betale mer, men hvis du ser nøye etter så skrev jeg "Men hvis man ser bort ifra prisen, så vil tør jeg nesten påstå at de har et minst like bra produkt om ikke bedre."

Lenke til kommentar

 

Sier jo litt om aldern på de som kritiserer når man er så vittig å bruker så oppfinnesomme navn som Telewhore, Telenor, fuckinghor, Telesug, stjelenor, stjelehor, ja, you name it..

 

Kjært barn har mangen navn.

 

 

 

 

Telenor burde gå framfor med et godt eksempel for de andre selskapene,når det gjelder priser,abonomenter osv,isteden gjør de stikk motsatt.Dette er håreisende med den monopolvirksomheten de har hatt,tjent enorme mengeder,og bare dratt inn til seg selv,og ikke gitt no9e tilbake i form av utvikling,tenk på hvor vi kunne vert i dag,lyse er et godt eksempel,nextgentel,setter opp linjespeeden for andre gang på kort tid,uten å øke prisen.Hva får du hos telenor?GB begrensninger,våkene opp folkens,den utviklinga deres gå feil vei!!!

 

Nå gjikk dette mye på bredbånd da,men fast telefon ,mobil osv er jop andre eksempler.

Lenke til kommentar
Telenor burde gå framfor med et godt eksempel for de andre selskapene,når det gjelder priser,abonomenter osv,isteden gjør de stikk motsatt.

Mulig det stemmer noe av det andre du sier, men det kommer nok et eller annet fra Telenor snart også. Det vil skje. Ellers så graver de sin egen grav.

 

MEN hva tror du har skjedd hvis Telenor har satt ned prisen sin og konkurert med de andre bedriftene på pris, som du forslår.. Da kan du ha sett langt etter å få noen annen isp de neste årene. Da har Telenor dannet seg et monopol igjen. De MÅ være dyrere..

Lenke til kommentar

jeg har telenor 1024/256 30gb å jeg har ALDRI hatt problemer.. har ikke ringt support en eneste gang så det kan jeg ikke si noe om, men linjene er stabile, og jeg har aldri godt over 30gb grensa, og jeg har god ping. På mohaas ligger jeg på 50 i ping, mens kameratene mine har bluecom og ligger på 70-100.

 

Hittil har jeg ivertfall god erfaring med de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...