Vetsje Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Hei, har en Yamaha tzr 50cc 2011model og den går ikke på tomgang? Noen ide? Har på effektanlegg (Hebo racing) Når motoren er kjørt litt så kan den stå i fri i 30sekunder så dør den sakt ut.. Takk for svar:)) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Juster bensinblandingen så den blir korrekt. Hvis den dør sakte ut når den står på tomgang tyder det ofte på at den får for mye bensin (eller for lite luft). Hvis turtallet stiger og stiger på tomgang helt til du gir gass så får den for lite bensin (eller for mye luft). Finn blandeskruen (IKKE tomgangsskruen). Finn ut om det er bensinskrue eller lufteskrue. Er det lufteskrue skrur du den utover ca. 1/4 omdreining av gangen og sjekker om det hjalp. Er det bensinskrue skrur du den innover ca 1/4 omdreining av gangen og sjekker om det hjalp. Når den ser ut til å fungere fint så gir du nesten full gass fra tomgang og sjekker at turtallet øker raskt som det skal. Hvis den nøler må du justere så den får litt mer bensin eller mindre luft. Hvis du må skru den lengre ut enn ca. 3 omdreininger eller lengre inn enn ca. 1 omdreining må du ha ny tomgangsdyse. Alt dette forutsetter at du ikke har lekkasjer i innsug eller sylinder og at du har rent luftfilter. Hvis skruen sitter nærmest sylinder har du bensinskrue. Hvis den sitter nærmest luftfilter har du lufteskrue. Du har ikke begge deler! Lufteskrue: Bensinskrue: Endret 15. august 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Vetsje Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Juster bensinblandingen så den blir korrekt. Hvis den dør sakte ut når den står på tomgang tyder det ofte på at den får for mye bensin (eller for lite luft). Hvis turtallet stiger og stiger på tomgang helt til du gir gass så får den for lite bensin (eller for mye luft). Finn blandeskruen (IKKE tomgangsskruen). Finn ut om det er bensinskrue eller lufteskrue. Er det lufteskrue skrur du den utover ca. 1/4 omdreining av gangen og sjekker om det hjalp. Er det bensinskrue skrur du den innover ca 1/4 omdreining av gangen og sjekker om det hjalp. Når den ser ut til å fungere fint så gir du nesten full gass fra tomgang og sjekker at turtallet øker raskt som det skal. Hvis den nøler må du justere så den får litt mer bensin eller mindre luft. Hvis du må skru den lengre ut enn ca. 3 omdreininger eller lengre inn enn ca. 1 omdreining må du ha ny tomgangsdyse. Alt dette forutsetter at du ikke har lekkasjer i innsug eller sylinder og at du har rent luftfilter. Hvis skruen sitter nærmest sylinder har du bensinskrue. Hvis den sitter nærmest luftfilter har du lufteskrue. Du har ikke begge deler! Lufteskrue: AIR SCREW.jpg Bensinskrue: modmixturescrew.jpg Lenke til kommentar
Vetsje Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Tusen takk for supert svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå