Gå til innhold

Har Norge dyktige politikere?


Anbefalte innlegg

Har Norge dyktige politikere på Stortinget? Man hører ofte folk si at nivået hos våre politikere ikke er høyt nok, at politikere ikke er ansatt på grunnlag av kunnskap og kompetanse, at de mangler erfaring fra privat næringsliv eller fra arbeidslivet generelt osv.

 

Personlig er jeg av den oppfatning at våre stortingspolitikere er både ressurssterke og smarte. Selv om de blir ansatt eller tildelt stillinger på grunn av sosiale relasjoner, tror jeg likevel konkurransen er såpass stor at man får et visst nivå på dem som når toppen. Noen som har synspunkter på dette?

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Norge dyktige politikere på Stortinget?

Hva er forskjellen mellom en dyktig politiker, og en udyktig sådann?

 

Om du måler etter valgresultater ... så er vel alle stortingspolitikere dyktige per definisjon.

 

Hvorvidt de kan sies å være intelligente eller ærlige derimot derimot....

 

 

 

Synes forøvrig vi har det ganske fint i Norge, og vi må vell takke noen av disse politikerene for det.

Hva har politikerne med det å gjøre, uten politikerne hadde dere hatt det mye finere. ;) Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom en dyktig politiker, og en udyktig sådann?

Om du måler etter valgresultater ... så er vel alle stortingspolitikere dyktige per definisjon.

Hvorvidt de kan sies å være intelligente eller ærlige derimot derimot....

Hva har politikerne med det å gjøre, uten politikerne hadde dere harr det mye finere. ;)

Ja, man kan spørre om hva som er dyktige politikere. Det handler vel om å få gjennomslag for saker, utøve makt, påvirke samfunnsutviklingen, finne gode løsninger, representere velgere, holde valgløfter osv.

 

Med spørsmålet ovenfor tenkte jeg egentlig først og fremst på personlige egenskaper som intelligens, kunnskap, styrke, retoriske evner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...