Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, evig blue screen etter noen timer (varierende feilmelding)

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har forslag til hva som kan utløse dette? Jeg har alltid kjøpt deler å bygget selv, men denne gangen kjøpte jeg ferdigbygget PC fra Komplett. Den fungerte utmerket i noen timer, men etter et par timer med World of Warcraft i morges fikk jeg blue screen, med påfølgende reboot. Etter dette har jeg ikke fått bootet i hele tatt, men møter en bsod med oppstart. Det varierer hvilken feilmelding den viser, se under. Det er mulig det kan ha gått noen form for oppdatering i bakgrunnen, men utover det satt jeg som sagt og spilte wow og gjorde ikke noe annet når feilmeldingen plutselig oppstod.

Her er de fleste feilmeldingene jeg har sett - det kan være et par jeg ikke har notert meg også - det virker for meg helt tilfeldig hvem som kommer:

unexpected store exception - dette var den som kom mens jeg satt spilte wow.
bad pool caller
page fault in nonpaged area
driver irql not less or equal
kernel security check failure
whea uncorrectable error
attempted to write to readonly memory
kmode exception not handled
Thread exception not handled

Jeg har kjørt memtest fra usb penn - den viser ingen feil.

Jeg har de 6 siste årene hatt Mac så jeg er ute av trening, er det noen som kan hjelpe meg boote i safe mode? Jeg har googlet meg fram til at det fortsatt er F8 men jeg kommer ingen vei.

All hjelp mottas med takk.

Spesifikasjon:
i7-8700K
MSI Z370 gaming plus
Ballistix sport lt ddr4 16gb
GTX1080 ROG Strix Gaming
Samsung PM981 SSD
Seagate Barracuda 1tb
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å kjøre en å en rambrikke i ymse spor, ser ikke ut til å ha noen effekt. Temperaturen på cpu ser også ok ut i bios ihvertfall.

Kjørte forsåvidt memtest med begge rambrikkene i, siden den ikke oppdaget noen feil gjorde jeg det aldri opp igjen med en å en rambrikke.

Få kjørt en disktest. Første som slo meg er at SSDen har tryna.

Hvordan får jeg best gjort dette? Jeg kommer ikke inn i Windows - er det noen bootable linux usb som kan fungere, uten at jeg må slite å mounte diskene? Er 15 år siden jeg brukte Linux så jeg møter nok fort veggen.

hei Frupp

Du nevnte ikke noe om hva som driver herligheten, din PSU?

kanskje også oppdatere samsung nvme driver?

faenskapet* ftfy

Det er en Corsair TX550M, 550W, usikker på hvordan jeg skal få oppdatert Samsungdriverne når jeg hverken kommer inn i sikkermodus eller vanlig boot.

Jeg skal også se om jeg får gravd frem en gammel vga eller dvi kabel så kan jeg prøve fra onboard skjermkort.

Men nå kjøpte jeg "ferdigbygget pc" for å få en PC som fungerte ut av boksen - syns dere at den skal fungere maks 10 timer før jeg får slike problemer, eller er det innenfor å gå på Komplett for dette? 

Jeg kunne bygget selv men hadde hverken tid eller lyst til å drive med det lengere, men nå sitter jeg jo her allikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...