Gå til innhold

Automatiker VG2/VG3 karakterer for en grei jobb?

sykkapac

Anbefalte innlegg

Veldig skuffa med vg1 elektrofag karakterer, 3,45 i snitt, men ekstremt lavt fravær og god orden. Blir nokk automatikerfaget på vg3, å satse høyere enn det blir kanskje litt urealistisk selv om jeg klarer å få 4-5ere. Var ikke alle som kom seg inn men vil tro de fleste gjorde det. Har bestemt meg for å skjerpe meg skikkelig de to siste årene. Spørsmålet er om det blir vanskelig å skaffe seg en grei jobb som automatiker om jeg klarer meg å skjerpe meg? Vil tro det blir urealistisk å satse på fjernstyrte undervannsoperasjoner? Vet jo at det ikke finnes noen fasit på slikt men vil jo prøve å være realistisk :p

Endret av sykkapac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde i hvert fall bare kjøre på med alt du har og jobbe hardt. Når tiden kommer og du skal søke på plasser, så har du jo ingenting å tape. Det er bare og søke og se hvor du får napp.

Alt er mulig, rett og slett :) Lavt fravær er jo en veldig god ting, så fortsett med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg vurderer lærlinger tenker jeg slik:

Høyt fravær, dårlige karakterer = du er lat, ikke særlig dyktige og umotivert.

Høyt fravær, gode karakterer = kanskje skolen ble for enkel og kjedelig. Bør prøve å finne ut om det er tilfelle. Mulig kandidat.

Lavt fravær, dårlige karakterer = sannsynligvis motivert til å lære/jobbe. Bør finne ut om det er håp. Mulig kandidat.

Lavt fravær, gode karakterer = En mulig kandidat.

Dessverre for meg som er arbeidsgiver, så velger de beste fra øverste hylle. Dermed må jeg ofte heller vurdere de som har noen negative punkter. Men å i det hele tatt vurdere ansettelse av noen som verken er istand til å lære noe og istand til å møte opp er helt klart ikke aktuelt.

Men det har også vist seg at de kandidatene som møter opp og har gode karakterer også kan være litt vanskelig. Hadde en som hadde veldig gode papirer, men som overhodet ikke fungerte sosialt. Det er rett og slett ikke noe fasitsvar. Men, har du høyt fravær, så sørg i det aller minste å svært gode karakterer, helst førerkort for bil og en god forklaring på fraværet. Og ikke minst, en grunn til at fravær ikke blir et problem i framtiden.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...