geir__hk Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Heisann. Har koblet opp en en god gammel NAD-forsterker til min get-box2, noe som gir god lyd når jeg ser på TV. Filmer på DVD/Blueray er en helt annen ting, for BD-spilleren har kun én kontakt bakpå, det er HDMI-kontakten som jeg plugger i tv-apparatet (samsung, anskaffet ~2011). Det er derfor ikke mulig å koble blueray-spilleren direkte til forsterkeren. Som en nød-løsning kan jeg bruke en analog lydkabel fra TV'en til forsterkeren. Den store ulempen med dette er at pluggen må tas ut hver gang (noen har behov for stillhet, og bruke headset). Ønsker idéer på hvordan dette kan løses på en bedre måte (uten å måtte kjøpe ny BD-spiller). Legger ved en tegning som viser hvordan det er koblet opp i dag. [edit] Har nå laget til en midlertidig løsning ved å bruke en stereo-jack splitter på hodetelefonutgangen på tv'n for å slippe å koble om hver gan noen ønsker å bruke headset. Splitter til hhv forsterker og headset. Ulempen med dette er at det er null støyskjerming (og mye lengre kabling enn ønskelig), noe som merkes veldig godt ved telefonbruk i nærheten f.ex. Endret 15. august 2018 av geir__hk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Det er litt rart at det ikke er noen andre utganger enn en HDMI på BD-spilleren. Hvilken merke/modell er det? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 (endret) Uten å gå via tv ender du på noe kvasi-hub løsning vil jeg tro. Et eller annet sted vil du måtte splitte hdmi-signalet ditt, som er digitalt. Og forsterkeren din ser ren analog ut. I mellom der et sted må du ha en dac. Endret 20. august 2018 av Pop Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Er en Philips blueray spiller - tror modellnavnet er BDP2100/12. Spilleren har riktignok en RJ45-port bak, men det er vel bare for streaming og/eller programvareoppdatering. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Tilkoblinger bak Digital koaksialutgang.... https://www.philips.no/c-p/BDP2100_12/blu-ray-dvd-spiller/beskrivelser Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Tilkoblinger bak Digital koaksialutgang.... https://www.philips.no/c-p/BDP2100_12/blu-ray-dvd-spiller/beskrivelser Ja det har du pinadø rett. Da får jeg vel vurdere kjøp av omformer da forsterkeren ikke hr noe form for digital inngang. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 En coax to analog DAC kan vel også funke? 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 En coax to analog DAC kan vel også funke? Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå