Gå til innhold

[Løst] Blueray-spiller uten lydutgang - beste måte å få lyd til forsterker uten å gå via tv

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har koblet opp en en god gammel NAD-forsterker til min get-box2, noe som gir god lyd når jeg ser på TV.

Filmer på DVD/Blueray er en helt annen ting, for BD-spilleren har kun én kontakt bakpå, det er HDMI-kontakten som jeg plugger i tv-apparatet (samsung, anskaffet ~2011). Det er derfor ikke mulig å koble blueray-spilleren direkte til forsterkeren.

Som en nød-løsning kan jeg bruke en analog lydkabel fra TV'en til forsterkeren. Den store ulempen med dette er at pluggen må tas ut hver gang (noen har behov for stillhet, og bruke headset).

Ønsker idéer på hvordan dette kan løses på en bedre måte (uten å måtte kjøpe ny BD-spiller).

Legger ved en tegning som viser hvordan det er koblet opp i dag.

post-87910-0-79114200-1534256583_thumb.png

[edit]

Har nå laget til en midlertidig løsning ved å bruke en stereo-jack splitter på hodetelefonutgangen på tv'n for å slippe å koble om hver gan noen ønsker å bruke headset. Splitter til hhv forsterker og headset.

Ulempen med dette er at det er null støyskjerming (og mye lengre kabling enn ønskelig), noe som merkes veldig godt ved telefonbruk i nærheten f.ex.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å gå via tv ender du på noe kvasi-hub løsning vil jeg tro. Et eller annet sted vil du måtte splitte hdmi-signalet ditt, som er digitalt. Og forsterkeren din ser ren analog ut. I mellom der et sted må du ha en dac.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...