Gå til innhold

Buet skjerm til kontorbruk?

software

Anbefalte innlegg

Her om dagen var jeg inne hos noen som hadde en buet skjerm på 30" ish, har faktisk fulgt så lite med de siste årene at jeg ikke har registrert buede skjermer :0

Er det noen av dere som bruker disse til kontorbruk? Er de kun laget for gamere? Jeg har hatt samme stasjonære i 6 år, så nå må jeg ha en ny en. Har seff ikke behov for gamemaskin, men er passelig interessert i data så jeg kjøper en bra spekket maskin. Må derfor ha en eller to nye skjermer. Hvilken vil dere anbefale til kontorbruk? Jeg ser en del på grafer, bruker excel, og leser mye på forskjellige finansforum. Har i dag en Dell u3011, så tenkte evt å kombinere en buet skjerm med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om du vil ha buet eller ei - for guds skyld kjøp 2 av samme skjerm. 

Du kommer til å irritere deg over farge og kvalitetsforskjeller om du har 2 vesentlig forskjellige skjermer. 

Selv mener jeg buet er en gimmick, de ser skikkelig bra ut, men å mene de har noe særlig nytte utover det er jeg uenig i.

Har en slik https://www.dell.com/en-us/shop/dell-ultrasharp-34-curved-ultrawide-monitor-u3415w/apd/210-adtr/monitors-monitor-accessories

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke buede skjermer er en bra formfaktor for en allround skjerm, men det blir jo en smakssak.

Ting som gjenskinn er et potensielt større problem på høyglansskjermer og de tar også litt mer plass (ikke mye) i tillegg til at geometrien blir litt tilvenning. Blir litt det samme som asfærisk glass vs sfærisk glass på briller

Spherical_and_aspherical_lens.jpg

Uansett blir man vel vant med dette også etterhvert.

Merket også at jeg mislikte bedre fargedybde på mobiler når det kom, men nå er jeg vant med det.

Lenke til kommentar

Skal du kombinere skjermer bør du i vel kjøre samme på begge. Å blande dem tror jeg blir slitsomt å veksle mellom i dual-oppsett, eller tenker du ulik bruk av skjermene ?

Jeg tenkte litt ulikt bruk ja. Jeg liker å følge med på aksjer, da noen grafer. De passer veldig bra på en sånn buet skjerm for det er mest informasjon på x-aksen. Så jeg vil gjerne ha det oppe hele tiden, mens jeg f.eks holder på med et excel ark på Dell u3011 :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg hadde klikket av å bruke det sånn...

Tenkte mer på kontor på ene skjermen og spill / film/ video på den andre.

Hehe, ja mulig jeg også blir å gjøre det. Men jeg hadde 2 Dell u3011, også røyd den ene så jeg har hatt en dårlig 24" som skjerm 2 en stund og det har gått sånn passe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...