software Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Her om dagen var jeg inne hos noen som hadde en buet skjerm på 30" ish, har faktisk fulgt så lite med de siste årene at jeg ikke har registrert buede skjermer :0 Er det noen av dere som bruker disse til kontorbruk? Er de kun laget for gamere? Jeg har hatt samme stasjonære i 6 år, så nå må jeg ha en ny en. Har seff ikke behov for gamemaskin, men er passelig interessert i data så jeg kjøper en bra spekket maskin. Må derfor ha en eller to nye skjermer. Hvilken vil dere anbefale til kontorbruk? Jeg ser en del på grafer, bruker excel, og leser mye på forskjellige finansforum. Har i dag en Dell u3011, så tenkte evt å kombinere en buet skjerm med den? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Bruker en 40" buet TV til både "kontorbruk" og Gaming. Er helt nydelig. Bruker 40" skjermer på jobb som ikke er buet, og da blir hjørnene litt vel langt unna. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Uansett om du vil ha buet eller ei - for guds skyld kjøp 2 av samme skjerm. Du kommer til å irritere deg over farge og kvalitetsforskjeller om du har 2 vesentlig forskjellige skjermer. Selv mener jeg buet er en gimmick, de ser skikkelig bra ut, men å mene de har noe særlig nytte utover det er jeg uenig i. Har en slik https://www.dell.com/en-us/shop/dell-ultrasharp-34-curved-ultrawide-monitor-u3415w/apd/210-adtr/monitors-monitor-accessories Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Personlig synes jeg ikke buede skjermer er en bra formfaktor for en allround skjerm, men det blir jo en smakssak. Ting som gjenskinn er et potensielt større problem på høyglansskjermer og de tar også litt mer plass (ikke mye) i tillegg til at geometrien blir litt tilvenning. Blir litt det samme som asfærisk glass vs sfærisk glass på briller Uansett blir man vel vant med dette også etterhvert. Merket også at jeg mislikte bedre fargedybde på mobiler når det kom, men nå er jeg vant med det. Lenke til kommentar
software Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Tusen takk for input Lurer på om jeg må låne en slik skjerm et par dager for å bestemme meg, syns det var vanskelig. Har ikke lyst til å kvitte meg med Dell u3011, syns den er kjempefin... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Skal du kombinere skjermer bør du i vel kjøre samme på begge. Å blande dem tror jeg blir slitsomt å veksle mellom i dual-oppsett, eller tenker du ulik bruk av skjermene ? Lenke til kommentar
software Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Skal du kombinere skjermer bør du i vel kjøre samme på begge. Å blande dem tror jeg blir slitsomt å veksle mellom i dual-oppsett, eller tenker du ulik bruk av skjermene ? Jeg tenkte litt ulikt bruk ja. Jeg liker å følge med på aksjer, da noen grafer. De passer veldig bra på en sånn buet skjerm for det er mest informasjon på x-aksen. Så jeg vil gjerne ha det oppe hele tiden, mens jeg f.eks holder på med et excel ark på Dell u3011 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Jeg tror jeg hadde klikket av å bruke det sånn... Tenkte mer på kontor på ene skjermen og spill / film/ video på den andre. Lenke til kommentar
software Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Jeg tror jeg hadde klikket av å bruke det sånn... Tenkte mer på kontor på ene skjermen og spill / film/ video på den andre. Hehe, ja mulig jeg også blir å gjøre det. Men jeg hadde 2 Dell u3011, også røyd den ene så jeg har hatt en dårlig 24" som skjerm 2 en stund og det har gått sånn passe Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Da vet du jo hvordan klassiske skjermer er å bruke i dual-oppsett. Synes det er mest plagsomt med rammene rundt i dual, så sånn sett kan en jo vurdere ultrawide-skjermer om du får opsjoner som passer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå