santor Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Hei. Jeg har en V70 2,4s automat 2001 modell. Har problemer med at den rister/vibrerer kraftig av og til. Det merkes mest når jeg kommer over 80 km/t, og særlig i oppoverbakker. Ristingen forsvinner med en gang jeg slipper gassen. Det er ikke hjulene. Drivakselen på venstre side er nylig skiftet, da vi trodde det var denne som var problemet. Har vært på volvo verksted, men ble ikke så mye klokere. Fikk beskjed av mekanikeren om at han var usikker på høyre drivaksel + at han hørte en ulyd i ett hjullager. Noen med peiling som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Første jeg tenkte var motorfusk ved belastning... Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Er det noe forskjell ved kraftig svinging? Tom vei med 60kmt og sving fram og tilbake mellom feltene feks. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Indre drivknute er det første jeg tenker på, ettersom ristingen forsvinner når du slipper gassen. Indre drivknute blir jo også belastet mer opp en bakke. Men du skal kunne oppleve samme ristingen hvis du kjører i gang rimelig hardt, type gassen i bunnen opp til ca 80 km/t på flat mark. Ble hele drivakselen skiftet på venstre side, eller kun ytre drivknute? Lenke til kommentar
santor Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Hele akslingen med indre og ytre drivknute ble skiftet. Høyresiden er ikke skiftet. Endret 23. august 2018 av santor Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Sjekk motorfestene dine - de som sitter over og under motoren mot torpedoveggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå