Gå til innhold

hjelp til kjøp av ny gaming pc ( min første)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et ønsket om å kjøpe meg en gaming pc. Vurderer å kjøpe brukt, ferdigbygd eller bygge selv. Pris er jeg usikker på. Jeg vet ikke hvor mye den vil bli brukt, da jeg jobber mye, så den behøver ikke være superkraftig. 

Pris ca 6000-8000 kr. 

Hva tenker dere? Noen forslag, anbefalinger? Tror jeg ville klart å bygge en pc selv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dessverre ikke mye gaming PC man får til 6-8000 kr, iallefall ikke om du kjøper nytt. På bruktmarkedet kan du være heldig da.

Tror jeg nesten vil heller anbefale deg en konsoll da.

Hvilken prisklasse anbefaler du? Er ment for å game litt, behøver ikke være veldig kraftig, vil bare kjøre de fleste spill på den så jeg får gamet med kompiser.

Lenke til kommentar

Hvilken prisklasse anbefaler du? Er ment for å game litt, behøver ikke være veldig kraftig, vil bare kjøre de fleste spill på den så jeg får gamet med kompiser.

I denne tråden kan du få en viss idè : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

"The Corporal" oppsettet der bør være minimum, og den kommer på 9300 kr i følge det som står der. Så kommer jo en skjerm og sånt i tillegg. Har du ikke råd til dette, så må du nesten se etter noe på bruktmarkedet. Eller spare opp mer penger.

Lenke til kommentar

Har råd, men ønsker ikke å bruke så mye penger på pc. Vet ikke hvor mye jeg får brukt PCen pga jobb. Vil helst starte med en som er helt grei, og heller invistere i en dyrere og kraftigere maskin etterhvert.

Ikke alltid sånn at man kan få pose og sekk vet du ;)

Lenke til kommentar

Nei, er sant det ?? men jeg trenger en helt ok pc. Tenker ikke å kjøre nyeste spill på den da det kommer til å gå i litt eldre spill. Men vil så klart kjøre de fleste spill, men ikke ment som en hoved gamer maskin :) Nyeste blir spilt på konsoll.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

Jeg har et ønsket om å kjøpe meg en gaming pc. Vurderer å kjøpe brukt, ferdigbygd eller bygge selv. Pris er jeg usikker på. Jeg vet ikke hvor mye den vil bli brukt, da jeg jobber mye, så den behøver ikke være superkraftig. 

Pris ca 6000-8000 kr. 

Hva tenker dere? Noen forslag, anbefalinger? Tror jeg ville klart å bygge en pc selv. 

Hei, jeg vurderer å selge hele gaming-setupet mitt for omkring 9000kr, grunnet at jeg ikke har interesse for å spille lenger. Om du er interessert er det bare å si ifra.

Specs:

asus b250m mobo

i7 6700 3,40 ghz (vannkjølt)

gtx 960 2gb 

corsair vs650 watt

ssd: m.2 118 GB

hdd: 1 tb

Skjerm: acer 24 60hertz 1 ms

keyboard: razer blackwidow ultimate 2016

mus: adx laser

mikrofon: blue snowball ice

headset: corsair void pro wireless rgb (7.1 surroundsound) 

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å selge hele gaming-setupet mitt for omkring 9000kr, grunnet at jeg ikke har interesse for å spille lenger. Om du er interessert er det bare å si ifra.

Specs:

asus b250m mobo

i7 6700 3,40 ghz (vannkjølt)

gtx 960 2gb 

corsair vs650 watt

ssd: m.2 118 GB

hdd: 1 tb

Skjerm: acer 24 60hertz 1 ms

keyboard: razer blackwidow ultimate 2016

mus: adx laser

mikrofon: blue snowball ice

headset: corsair void pro wireless rgb (7.1 surroundsound) 

Du glemte å poste deg selv her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=502

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...